5 forgalomnövelő tipp a sikeres webshophoz

Black Friday: tudd, ki a célcsoportod és mit akarsz számukra kommunikálni

A Black Friday vásárlási őrületből egyik kereskedő sem szeretne kimaradni, ám ahhoz, hogy a potenciális vevők minél nagyobb számban rátaláljanak az online értékesítési csatornára, növekedjen a konverziós ráta, illetve az átlagos kosárérték, nem elég a csábító árengedmény. Íme 5 tipp a webáruházad forgalombővüléséhez.

A koronavírus számottevően átalakította a vásárlási szokásokat 2020-ban: a boltok tavaszi bezárása, majd a biztonság szem előtt tartása következtében megugrott az online tranzakciók száma, új vevői csoportok jelentek meg a színen, tudatosabbá váltak a vásárlók. A kereskedők fókusza az e-commerce csatornák felé fordult, így az online piacon a verseny is erősödött. Hogyan lehet kitűnni a tömegből, miként lehet növelni a látogatottságot, forgalmat terelni a webshopba? A sikeres marketingstratégia egyik alapfeltétele a vevők ismerete: ha pontosan tudod ki a célcsoport, milyen problémákra keresi a megoldást, milyen felületeken van jelen, akkor nagyobb hatékonysággal lehet őket elérni.

Íme 5 tipp, hogy nőjön a webáruházad látogatottsága a Black Friday idején.


1. Tervezd meg, hol hirdeted a termékeidet

Befektetés nélkül nincs forgalom, ám a hirdetésre szánt büdzsét érdemes tervezetten elkölteni. Gondold át, hogy a célcsoportodat online, vagy offline módon éred el, ám fontos, hogy a két csatornát kommunikációs szempontból egységesen kezeld.

Fontos, hogy tájékozódj a konkurencia Black Friday-ra időzített stratégiájáról: milyen hosszú leértékelési akciót terveznek (például egynaposat, egyheteset, vagy hosszabbat), az előző években milyen kedvezményeket ajánlottak fel a vásárlóknak (például ingyenes házhozszállítást, vagy bármilyen egyéb promóciót).

Fordíts energiát és egy nagyobb büdzsét a Google Ads, Google Shopping, Facebook, Instagram, illetve retargeting hirdetéseidbe, annak függvényében, hol éred el alapvetően a célcsoportodat. Ha sikerül az adatbázisodat bővítened ezekben a hetekben, akkor Black Friday, illetve az ünnepi bevásárlási hullám idején egy SMS-el, e-maillel közvetlenül értesítheted az ügyfeleidet az akcióidról.

Hogyan építsek sikeres webshopot? Hogyan hozzak ki még többet a webáruházból a UX és Service Design segítségével? Hogyan indítsak mobilshop applikációt?
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.

2. Használd a közösségi médiát: fontos a célzott kommunikáció

A Facebook a harmadik leglátogatottabb weboldal a világon, így aligha meglepő, hogy a vevőid jelen vannak ott. Miért nem hozol létre egy FB eseményt a leértékelési akciódnak? Ez jó lehetőség arra, hogy kitűnj a tömegből, és megtervezd, milyen tartalmat osztasz meg vele az esemény kapcsán. Ezek lehetnek az árkedvezményekkel kapcsolatos hírek, például változik a leértékelés mértéke, kezd kifogyni a készlet, avagy még mennyi ideig él egy ajánlat. Az FB esemény keretében minden lépésedről értesítheted az érdeklődőket, élő videókkal jelentkezhetsz be például a raktárból, netán beavathatod őket abba, hogy az online megvásárolt termékeket hogyan csomagolják.

Az eseményt érdemes meghirdetni a Facebookon a célközönségednek, ezzel jóval nagyobb érdeklődést válthatsz ki, mintha csupán a céges FB oldaladra tennéd ki az akciós híreket.


3. SEO barát tartalom a weboldalon

A minőségi és keresőmotorokra optimalizált (SEO barát) tartalom fontos, hogy látogatókat tereljen a weboldaladra, illetve a webshopodba. Ez nem megy egyik napról a másikra, ehhez több hónap folyamatos munkára van szükség, ám soha nem késő hozzákezdeni. Egy "blog" szekció létrehozása, és minőségi cikkekkel való feltöltése meghozza gyümölcsét: a potenciális vásárlók igényeit figyelembe vevő írást - amely nem csupán kulcsszavakkal van teletűzdelve - a Google kereső is értékeli, és jobb pozíciót ér a keresési találatoknál.

A szöveges tartalmi elemek mellett a videó, illetve a podcast tartalmak is forgalomnövelő hatásúak, így ha lehetőséged van rá, akkor ebbe az irányba is érdemes elmenned.


4. Jutalmazd a hűséges vevőidet, hírét viszik a webáruházadnak

A Black Friday remek alkalom arra, hogy a korábbi vevőidet egy email-ben, SMS-ben avagy egyéb közvetlen módon felkeresd, és különleges akciókkal csábítsd újabb vásárlásra. A forgalomnövelés eszköze lehet egy speciális, csupán a törzsvásárlókat megcélzó árkedvezmény, személyre szabott ajánlat, lehetőség a limitált szériás akciókban való korábbi részvételre. Ezeken túl egy bizonyos számú kuponkóddal is meglepheted, amelyet barátainak, ismerőseinek adhat át.


5. A felhasználói élmény hosszútávon a márkához köti a vásárlót

A Black Friday idején újonnan érkezett vásárlókat visszatérő vevőkké kell tenni, és ehhez elengedhetetlen, hogy a teljes rendelési folyamat esetén biztosítsd számára a szükséges ügyfélélményt. Ha átlátható kedvezményekkel, egyszerű navigációval, gördülékeny rendelési folyamattal, illetve problémamentes kiszállítással találja szembe magát, akkor nagy eséllyel nem ez volt az utolsó vásárlása a webáruházban.

További ösztönző elem lehet a vásárlást követő email, amellyel megköszönöd a vételt, felkínálod számára a loyalty-programban való részvételt, vagy levásárolható kuponokkal ajándékozhatod meg.


5 forgalomnövelő tipp a sikeres webshophoz


Kapcsolódó tartalmak:

Black Friday 2020 - rohamra készülhetnek a hazai kereskedők

Webáruház-sebesség: a kritikus 3 másodperc

Bírhatja úgy a vásárlói rohamot webáruházunk, mint az Auchané?

Felhasználói élmény a Black Friday alatt: mire figyeljünk a webshopunkban?