Mi is előadtunk a Mobile Hungary konferencián
2017. október 18-án a budapesti Hotel Helia adott otthont a hatodik Mobile Hungary konferenciának. A rendezvény jelmondata a „Kezedben az életed!”, mely az okostelefonok és használóik viszonyát jelképezi.
A mobil kereskedelem, mobil szórakoztatás, mobil fintech és mobil reklám fókuszú esemény előadói évről évre arról osztják meg gyakorlati tudásukat, hogy a legújabb mobil technológiai trendeknek és fintech innovációknak milyen hatásuk van a kereskedelemre, a gazdasági és a kommunikációs folyamatokra.
Az idén kiemelt szerepet kapott, hogy hol jelenik meg a különbség a mobil és a web között. Erre reflektálva, a LogiNet ügyvezetője, Máriás Zsigmond a LogiNet mobil e-commerce alkalmazás termékfejlesztéhez kapcsolódó kutatás-fejlesztés tapasztalatait osztotta meg "Mobilshop applikációk előnyei. Miben különbözik a webtől?" című előadásában.
Az előadás összefoglalása
A tradicionálisan innovatív e-commerce iparág mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében és alkalmazásában. Az iparág szereplőinek az elmúlt években sem okozott gondot, hogy gyorsan reagáljanak az piacot érintő változásokra. Ahogy a mobil platformok elterjedtek, a forgalom egyre nagyobb részét bonyolítotják mobil eszközökről, ezért a kereskedők többsége – az eszközök egyedi paramétereihez idomuló – reszponzív weboldalakkal szolgálja ki az új felhasználói igényeket.
Néhány nagy piaci szereplő mobil applikáció indításával válaszolt a kihívásra, melyek között találni sikeres próbálkozásokat, azonban akadnak olyanok is, melyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az olyan nagy nemzetközi kereskedők mint az eBay, az Amazon, vagy az AliExpress mind indítottak mobil alkalmazást, de ugyanígy tett a magyar piacvezetők többsége is.
Felmerül a kérdés, hogy milyen előnyöket biztosít egy natív mobil applikáció egy reszponzív webshoppal szemben, vagy, hogy melyik kereskedőnek és milyen esetben van szüksége mobil alkalmazásra? Előfordulnak-e olyan használati esetek, melyek nem kivitelezhetőek webes platformon, illetve nem tűnnek életszerűek? Nem is beszélve arról, hogy mitől lesz egy mobil applikáció sikeres?
Képek: mobilehungary.com