A magyar lakosság közel 20 százaléka mobilon vásárol
Magyarországon az internetezők 19 százaléka vásárol mobilról. Ez az arány 2013-ban még csak 4 százalék volt. A mobilról történő vásárláshoz a felhasználók az egyedi felhasználói élményt nyújtó alkalmazásokat preferálják. A nyugati trendeket figyelmbe véve, ahol az e-kereskedelmi tranzakciók 47 százalékát bonyolítják applikációkról, várhatóan mobil és azon belül az app vásárlások száma Magyarországon még inkább növekedni fog. A mobilshop alkalmazások számos lehetőséget nyújtanak az itthoni kereskedők számára.
A lakosság 89 százaléka naponta internetezik Magyarországon – derül ki a Kantar TNS felméréséből, melyet a Google kutatásához készített. Az okostelefont használók köre is folyamatosan nő – Magyarországon a felhasználók 65 százaléka mobiltelefonról csatlakozik az internetre.
Új trend alakul ki: lényegében bárhonnan bármikor lehetőség van az internetes vásárlásra. A cégek oldalait egyre többször keresik fel már mobil eszközök segítségével a vásárlók és egyre több időt töltenek el mobilon böngészéssel, internetezéssel. A 18 év feletti felnőttek napi 3 órát töltenek mobil adat használattal, míg a laptop esetében ez csak 2 óra.
Magyarországon tavaly a netezők 51 százaléka keresett mobilon információt, 43 százaléka nézett videót és 19 százaléka vásárolt legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről, vagy tabletről. 2013-ban a mobilról történő online vásárlások esetében ez a szám még csak 4 százalék volt. Ez a tendencia előreláthatólag folyamatosan növekedni fog.
Mobile first userek az app világban
Az Egyesült Államokban egy átlagos internethasználó több mint napi 5 órát tölt mobilhasználattal, és ennek az időnek a nagy részét, pontosan 92%-át appokban. Az amerikai Flurry Analytics kutatásai szerint, az applikációkban töltött idő évről évre nő. Ez a tendencia a mobilshop applikációkra is áll: a vásárlók másfélszer annyi időt töltöttek 2017-ben mobil shop applikációk használatával, mint 2016-ban.
A Statista hamburgi székhelyű kutatócég azt jósolja, hogy 2021-re 352 milliárd mobil appletöltés prognosztizálható, megduplázódhat a 2017-es 197 milliárdos appletöltés.
App vásárlás dominancia Nyugaton – várhatóan itthon is növekszik az appshopokban töltött idő
A brit Criteo legfrisebb mobil kutatásából az derül ki, hogy világszerte a webáruházuk mellett reszponzív webshoppal és shop applikációval is rendelkező kereskedőknél az online tranzakciók felét applikációkban bonyolítják a vásárlók. Az Egyesült Államokban ez az arány a következőképpen alakul: a vásárlások 47 százaléka történik alkalmazásokban, 33 százaléka mobilra optimalizált webáruházakban és mindössze 20 százaléka desktopon. Az összes tranzakció 67 százalékát bonyolították tehát mobil eszközről. A vásárlók bár minden eszközön aktívak online, szívesebben vásárolnak menet közben.
Magyarországon is óriásit robbanhat az app-tranzakciók száma
A mobil kereskedelem nem csak Nyugaton, a világ szinte összes országában növekvő tendenciát mutat. Magyarországon is nagy robbanás várható az appokban lebonyolított vásárlások számában. Ha ez a tendencia továbbra is fennáll, az internetes kiskereskedőknek vállalkozásuk fejlődése érdekében komoly mobil web és app stratégiát szükséges kialakítaniuk.
Források
- Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017, How often do people go online (for personal Internet usage)?
- Google Digital Barometer 2017
- Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017: Which devices do people use?
- Emarketer.com, 2017, Average Time Spent per Day with Major Media by US Adults, 2017 (hrs:mins)
- Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017: Which online activities are done by people at least as often via a smartphone as computer?
- Flurry Analytics Blog, Flurrymobile.tumblr.com, 2017: U.S. Consumers Time-Spent on Mobile Crosses 5 Hours a Day
- Flurry Analytics Blog, Flurrymobile.tumblr.com, 2017: Flurry State of Mobile 2017: With Captive Mobile Audiences, New App Growth
- Statista.com, The Statistics Portal, 2017, Number of mobile app downloads worldwide in 2017, 2018 and 2022 (in billions)
- Criteo, Global Commerce Review, Q1 2018.