„Ma kötelező, hogy legyen appunk” – Decathlon
Miért fontos az online és a bolti értékesítési csatornák összekapcsolása? A 2019 januárjában indított Decathlon applikáció hogyan támogatja az ügyfélélményt és az értékesítést? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk a Google és a LogiNet harmadik közös workshopján, amelynek egyik vendégelőadója Román Gergely, a sportáruház ügyfélélményért felelős igazgatója volt. Az új applikáció sikerrel támogatja a vállalat értékesítési céljait és CSR-programjainak láthatóságát is.
Miért van szükség saját applikációra?
A Decathlon Magyarország piacvezető sportszer- és sportruházati lánca, a vállalat online értékesítési megoldásait az elmúlt években többször díjazták az Év Internetes Kereskedője versenyen, többek között a leginnovatívabb kereskedőnek és a legjobb omnichannel értékesítőnek is választották. A vásárlók 70%-a mobileszközről keresi fel a Decathlon weboldalát, a mobilkeresések aránya folyamatosan növekszik.
„Ma kötelező, hogy legyen appunk” – indokolta Román Gergely az új applikáció indítását, amelyet a vásárlói igényeket figyelembe véve fejlesztettek. A Decathlon az applikáció elindítását megelőzően vezette ki hűségkártya-programját. A vásárlók számára kényelmetlen, a vállalat számára költséges plasztikkártyák innovatív alternatívája a saját applikáció, amely „mindig a vásárlók zsebében van, a Decathlon mobilon folyamatosan látható logója pedig erősíti a márkahűséget is.”
Sportos közösség, naprakész információk
A Decathlon egyik legfontosabb célja, hogy mozgásra ösztönözze a vásárlókat, ennek érdekében indították két évvel ezelőtt a sportoljma.hu oldalt, az itt épített fogyasztói közösség rendkívül fontos a vállalat számára. Az új app ehhez a célhoz kapcsolódva személyre szabott sporteseményeket ajánl. A fogyasztói visszajelzéseket figyelembe véve került az appba egy, az ügyfélélményt erősítő, kényelmi funkció: a vásárlások visszanézhetők az appban, a termékcsere vagy jótállási igény 365 napig, nyugta nélkül megoldható. Az appból elérhető a Decathlon webáruháza és 24 fizikai áruházuk nyitvatartási információi is.
Brandépítés appal
Román Gergely kiemelte, az applikációnak nagyon fontos brandépítő funkciója is van, segítségével folyamatosan jelen lehetnek vásárlóik mindennapjaiban. Az applikáció sikerét a számok is igazolják: az elmúlt hónapokban 12 ezer letöltést regisztráltak, iOS-értékelésük jelenleg 4,9. Az ügyfélélményért felelős igazgató hangsúlyozta, az applikáció 0-24-ben működik, sosem zár be, a vásárlói kommentekre pedig mindig érdemes válaszolni, hiszen ezek hozzájárulhatnak a gyarapodó pozitív értékelésekhez.