Appban az erő? „Mobile first” tapasztalatok piaci szereplőktől

Az Ecommerce Hungary beszámolója közös meetupunkról

Az Ecommerce Hungary is beszámolt közös, október 14-i meetupunkról, amelyen a mobil applikációkkal, appshopokkal kapcsolatos gyakorlati tapasztalataikat osztották meg a közönséggel a magyar piac meghatározó szereplői.

A LogiNet képviseletében Máriás Zsigmond ügyvezetőnk ismertette a legfontosabb trendeket és technológiai tudnivalókat, míg az Auchantól Szomolányi Márk e-commerce vezető mesélt az app-bevezetés tapasztalatairól és eredményeiről az élelmiszerkereskedelemben. A vélemények végül a Bortársaság, az Ingatlan.com és a Netpincér képviselőit is tömörítő kerekasztalnál csaptak össze. Ahogy arról saját cikkünkben is írtunk, kiderült: vannak egyedi esetek, amikor az app nem fér össze a cégfilozófiával, de kiemelkedően jó eszköznek tartják őket a vállalkozások, ha a vásárlók márkához kötéséhez, újbóli vásárlásra ösztönzéséhez keresünk megoldást.


A mobil applikáció hozzájárul a lojális vásárlói kör kialakulásáhozNagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnökének beszámolója a rendezvényről:

A szokásos, minden hónap utolsó csütörtöki meetup sorozatát megszakítva, egy rendhagyó eseményt szervezett az Ecommerce Hungary, a mobil applikációk témáját napirendre tűzve.

A rendezvény első két előadásában a Loginet Systems-től Máriás Zsigmond a fejlesztői oldal képviseletében beszélt az applikációk létjogosultságáról, ezt követően pedig ügyfelük, az Auchan képviseletében Szomolányi Márk mondta el tapasztalatait a saját alkalmazásukkal kapcsolatban.

Az előadások után a kerekasztal beszélgetésbe becsatlakozott még Patai Zoltán a Netpincér, Szőts Áron a Bortársaság, és Bónis Tamás az Ingatlan.com képviselőjeként.

Az, hogy az emberek többségénél ma már a napi életvitel elválaszthatatlan része a mobil eszköz, nem kérdés.  Magyarországon ez a mérések szerint közel hatmillió embert jelent, akiknek a fele rendszeresen használja a telefonját vásárlásra. Ez a szám hatalmas léptékekkel már biztosan nem fog nőni, de a gyakoriság, illetve az ily módon elköltött összeg biztosan. Ezért tehát nagyon nem mindegy ki milyen módon van jelen az online térben, főleg mert itt nincsenek határok: a fizikai boltokkal ellentétben itt a határon túlról érkező szereplők is pillanatok alatt óriásit harapnak a piaci tortába, így a puszta jelenléten túl a csatorna hozzáadott értéke, és a folyamatos megújulás is fontos lehet.

Egy igazán jól felépített arculat, egy jó weboldal bevonzza a vásárlót – egy igazán jól elkészített applikáció pedig a márkához, kereskedőhöz köti.

A jó weboldal bevonzza a vásárlót, a jó mobil applikáció pedig a márkához, kereskedőhöz köti

Egy applikáció alapvetően új értékesítési (és kommunikációs) csatornaként fogható fel, és a cégek megosztottan vagy a brand építésére, brand érték növelésére vagy pedig eladási volumen növelésére használják – speciális esetekben közel egyforma súllyal mindkettőre. Összességében elmondható: egy bizonyos méret (vásárlószám, havi rendelésszám) felett mindenképp hozzá tud adni egy dedikált applikáció a forgalomhoz, de nem minden esetben kötelező lépés egy kereskedőtől. Ki akarna például jegygyűrűt,  vagy luxusautót mobiltelefonon vásárolni. De van olyan eset is, amikor a cégfilozófia, a jól felépített értékesítési modellbe nem illik bele egy mobil app-os jelenlét – ezt erősítette meg Szőts Áron (Bortársaság) is a beszélgetés folyamán.

Máshol viszont igen komoly erőforrásokat köt le a mobil applikáció tökéletesre csiszolása, mert a piaci pozíció megőrzése, a várható versenytársakra való előre felkészülés miatt fontos a folyamatos naprakészség, megújulás. Patai Zoltán, a Netpincér applikációja kapcsán kihangsúlyozta: úgy érzi, bár az applikációjuk már most is igen hasznosnak és eredményesnek mondható, rengeteg jövőbeni tervük van még a fejlesztési területen.

Az applikáció fejlesztése azonban költséges, és nem is mindenkinek éri meg, de még a nagyobb piaci szereplőknél is gyakran nehéz pontos számokkal alátámasztani a létjogosultságát. Bónis Tamás (Ingatlannet) szerint az ő esetükben sem az alkalmazás mögé rakott várható bevétel-növekedési adatok győzték meg a döntéshozókat, sokkal inkább az a hozzáadott érték, ami a márka iránti elkötelezettséget tudja növelni.


Forrás: Ecommerce Hungary;
Ábra ("Modern mobil startégia"): LogiNet