Auchan mobil alkalmazás fejlesztés: új design, korszerűbb funkciók

Hogyan növelte nagymértékben a mobil app forgalmát a redesign?

Korszerűbb design, a vásárlói igényekhez jobban igazodó funkciók, a hűségkártya gördülékenyebb használata jellemzi az Auchan Magyarország megújult mobil applikációját, amely közel öt hónapos fejlesztést követően 2020 februárjában élesedett. Az alkalmazás redesign eredménye az adatokban is megmutatkozik: számottevően nőtt az aktív felhasználók száma, a leadott rendelések száma és az app forgalma, miközben a felhasználók is pozitívan értékelték a változást. A projektben a LogiNet és UX csapata, a 22. design vett részt.


Előzmények

Az Auchan Magyarország és a LogiNet együttműködése 2016-ban egy teljesen testreszabott webáruház készítésével indult. A felhasználói szokások változása, az egyre gyakoribb mobilhasználat indokolttá tette, hogy az Auchan mobil appal is megjelenjen a piacon, amely 2017-ben élesedett. Az elmúlt időszak kisebb-nagyobb fejlesztéseit követően 2020-ban döntött úgy az Auchan, hogy nagyobb fókuszt helyez a felület korszerűsítésére, felhasználóbarátabbá tételére, illetve designjának újragondolására. (A versenytársakhoz képest egyébként korábban is kiemelkedő, 4,6-os értékelést kapott az Auchan mobil appja.)


Célok és kihívások

A LogiNet UX csapata, a 22.design 2020 közepén több miniprojektet is bemutatott az Auchannak, amely - felhasználói teszteken alapulva - a korszerűsítésre, a felület letisztultabbá tételre helyezte a hangsúlyt, elsősorban UI vonalon. Emellett több olyan jól működő, best practice-t, nyugat-európai példákat is felvázolt a csapat (például kosárba helyezés menete, keresés és termékek összevonása), amellyel a vásárlás folyamata gördülékenyebbé válhatna, a meglévő ügyfélbázis tranzakcióit támogatnák (például hűségkártya könnyebb használata). A mobil applikáció frissítése pedig arra is alkalmat biztosított, hogy egy tavalyi auditon felmerülő problémákat (például az appban megjelenő bugok) orvosoljanak.


Megoldás

Az Auchan mobil app redesign projektje 2020 szeptemberében indult el. A munkafolyamatot közel két hetes sprintekre osztotta fel a LogiNet és a 22.design, amelynek keretében a UX csapat és a fejlesztők folyamatosan egyeztettek az Auchannal, és ennek megfelelően határozták meg a következő munkafolyamat irányát. Ez az agilis módszer lehetőséget biztosított a változások, az időközben fellépő újabb igények rugalmas kezelésére, s miután a UX és a fejlesztés is "házon belül" történt, ez nagymértékben megkönnyítette és felgyorsította a projekt menetét. A korszerűsítést, a letisztultságot szem előtt tartva számos praktikus funkcióval, hazai piacon egyedinek számító megoldással látták el a mobil alkalmazást a fejlesztők és a UX csapat.

1. Keresési folyamat átalakítása

A korábbi app alsó navigációjában két nagyon hasonló elem szerepelt (Kategóriák, Keresés). Az átfedés megszüntetése érdekében a két menüpontot összevonták (Termékek), erre kattintva a megnyíló oldal tetején megjelenik egy keresőmező, alatta pedig kártyákon a kiemelt kategóriák. Ezzel a megoldással a felhasználónak több opciót is kínál az alkalmazás a keresett termékek megtalálására. A navigációban felszabadult helyre pedig átkerült a Listáim menüpont.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


2. Szűrés, rendezés átláthatóbbá tétele

Korábban nehezen találtak rá Rendezés funkcióra a felhasználók. Ezt orvosolták azzal a fejlesztők, hogy kikerült a terméklistára, és a Szűrés is egy teljesen külön képernyőn jelenik meg.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


3. Termékvégoldal és terméklista oldal korszerűsítése

A redesign keretében - az új felhasználói szokásokhoz igazodva - megszűnt a lenyíló menü.

A korábban csak a webshopban szereplő információk (tápérték, allergének) is megjelennek a mobil appban.

A könnyebb átláthatóság érdekében, a termékkártyák egységessé váltak, kezdve a kártyák méretével. Az előre meghatározott szövegdobozban, a szöveg hosszától függően, a betűméret dinamikusan változik, ezáltal üres tér nem jön létre.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


4. Kosárba helyezés logikájának pontosítása

A korábbi mobil alkalmazásban a kosárba adás esetén a "plusz", illetve "minusz" gomb működése nem volt egyértelmű. Ezt leegyszerűsítette a csapat úgy, hogy az adott termékből a maximum kosárba rakható mennyiséget tartalmazó számlistáról (például egy 0-24-es számlistáról, picker view) a felhasználó kiválaszthatja a vásárolni kívánt darabszámot. (Adott termékek esetében a vevő számára látható válik az is, hogy mekkora mennyiség került a kosarába darab és súly variánsban is). Ezzel a megoldással a hazai piacon is sikerült egyedit alkotni, és a felhasználói értékelések is arra utalnak, hogy pozitívan fogadta a közönség.

Újításként az alsó navigáció fölé egy zölddel kiemelt sticky sáv került, ami a kosárba került áru összértékét mutatja a felhasználónak.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


5. Megváltozott a kedvencek és bevásárló lista

A korábbi alkalmazásban külön menüponton szerepelt a Kedvencek és a Bevásárlólista. Ezt az új appban egyszerűsítették oly módon, hogy összevonták a kettőt, és a Listáim (amelyet az új képernyőn egy szív ikon jelképez) kikerült az alsó navigációs listára. Arra klikkelve a felhasználó ki tudja választani, hogy mely listára kívánja tenni a terméket (például havi bevásárlás).

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


6. Gördülékenyebb checkout folyamat

Az átvétel módjának megadásához az új verzióban elegendő a cím (korábban postakódot is kért az app). Ez alapján történik az házhozszállítás, illetve áruházi átvétel esetén a vásárló GPS koordinátái alapján javasolja az Auchan az ügyfélhez legközelebb üzletet.

Emellett az átvétel időpontja is új, áttekinthetőbb megjelenítést kapott az alkalmazásban.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


7. Látványosabb bannerek

Az app főoldalán szereplő bannerek szebb designt kaptak.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


8. Több információ

A korábban csak az Auchan webáruházában helyet kapó áruházi elérhetőségek is megjelentek a mobil alkalmazásban.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


9. A bizalomkártya felkerült az applikáció főképernyőjére

Az appot letöltők általában rendszeresen vásárolnak és ezt szem előtt tartva a főoldalra olyan elemek kerültek (a vásárlói visszajelzések alapján is), amelyek a meglévő ügyfélbázis vásárlását támogatják. Ennek fontos eleme a bizalomkártya (hűségkártya): sokan arra használják az applikációt, hogy - ha nincs náluk az eredeti - a regisztrált virtuális kártyájukat mutatják fel a vásárlás végén.

A kártya ezért kiemelt helyet kapott, egy kattintással elérhető a nyitóoldalról. A vásárlóknak nem kell az appon belül a profil oldalukra navigálniuk, könnyedén megtalálják a kártyát a főképernyőn.

Egy másik módosítás is gyorsította a bizalomkártya elérését és általában az appba történő belépést és böngészést is. Korábban a felhasználóknak minden app indítás után egy adatbekérő popupban meg kellett adniuk az irányítószámukat, hogy az app ellenőrizni tudja, kiszállít-e az adott területre. Ez a lépés törlésre került. Elég egyszer a regisztráció során megadni a szállítási címet, ebből az app már le tudja szűrni, mely termékek érhetőek el a felhasználók körzetében.

A bizalomkártya esetében emellett egy olyan hasznos elem is bekerült az alkalmazásba, hogy leolvasás esetén megnő a fényereje. A visszajelzések szerint a felhasználók értékelik ezt az apró figyelmességet. A virtuális bizalomkártya bolti elfogadása arra is példa, hogy az app lehetőséget biztosít az offline és online tér összekapcsolására.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


10. Ügyfélbarátabbá vált az onboarding folyamat

Az app letöltését követően egyszerűsödött az onboarding folyamata. Az ügyfél választhat, hogy azonnal bejelentkezik, avagy átfutja az alkalmazás használatával kapcsolatos információkat.

Átalakult az Auchan mobil alkalmazás: új design, korszerűbb funkciók


Eredmények

A projekt sikeréhez hozzájárult, hogy a két cég csapata gördülékenyen dolgozott együtt, üzleti részről sok tudás és tapasztalat érkezett az Auchan részéről.

2020. október - 2021. február közötti fejlesztés eredményeként az Auchan Magyarország mobil alkalmazása nem csupán egy korszerű, szép felülettel gazdagodott, hanem a "motorháztető" alatt is modernizálták a folyamatokat. A kódbázis megújult, az architektúra a legfrissebb technológiára épült, az alkalmazásba beépültek a LogiNet mobilcsapatának eddigi tapasztalatai. Mindez lehetővé teszi azt is, hogy a jövőbeni fejlesztési igényeket gyorsabban kivitelezhessék, a UX szempontból szükséges módosításokat a 22.design csapatának folyamatos kutatásai függvényében megléphessék. 

A mobil alkalmazás használata során jóval gyorsabban találják meg a termékeket, rakják össze a kosarat a vevők, amit a felhasználói visszajelzések is igazolnak, és pozitív eredmény az is, hogy a megugró vásárlások sem okoztak eddig fennakadást. Az Auchan mobil app redesignjának pozitív hatása az adatokban is megmutatkozott: az élesítést követően érdemben nőtt az aktív felhasználók száma, a leadott rendelések száma és az app forgalma.

A felhasználók is pozitívan fogadták a megújult alkalmazást: az iOS-ben 4,6, az Androidban (közel 40 ezer felhasználó) 4,3 az értékelése, amely jóval meghaladja a versenytársakét.


Jövőbeni tervek

Az Auchan mobil app jövőbeni fejlesztésének irányát az adatok, a felhasználó visszajelzések függvényében határozzák meg, design szinten is. Mérlegelés alatt van többek között a push notification funkció és a nem élelmiszer termékek megjelenítése az appban.

Hol érhető el az Auchan mobil applikációja?

>>> Google Play letöltés ide kattintva.
>>> App Store letöltés ide kattintva.