Az e-kereskedelem beveszi a B2B-t

Előadtunk a Bitport Manufacture IT konferenciáján

A digitalizáció nemcsak a mindennapi fogyasztási cikkek, szolgáltatások, termékek kereskedelmének szabályait írja át. Az IT utat tör magának a gyártóüzemekbe, helyet követel magának a B2B üzleti folyamatokban, a beszerzésen át a direkt értékesítésig. Ahhoz, hogy az átalakulás nyertesei közé tartozhassunk, ismernünk kell azokat a megoldásokat, amelyek meghatározzák majd az elkövetkező éveket. Ezeket az információkat adta meg a Bitport szeptember 24-ei Manufacture IT budapesti konferenciája. Az eseményen kiállítóként és előadóként is részt vettünk. Standunkon Liferay partnerként a Liferay Magyarországgal közösen állítottunk ki, míg a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője, Máriás Zsigmond a beszállítói és beszerzési folyamatok digitalizációjának legfontosabb trendjeit ismertette.

A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között üzleti szemlélettel feldolgozott infokommunikációs híreivel. Rendezvényeikkel ezt a törekvést bővítik ki téma-specifikusan. Legutóbbi, a Techmonitor és a Jövő Gyára portál együttműködésével szervezett szeptember 24-ei zártkörű konferenciájukon a gyártóüzemek világát újrarajzoló IT trendek jelentették a központi témát.


E-kereskedelem és B2B?

A gyártóüzemek és a B2B szektor esetében az e-kereskedelmi megoldásoknál nem az a kérdés, mikor veszi kezdetét bevezetésük, hanem hogy hol tart a fejlődés. Máriás Zsigmond, a Loginet ügyvezetője ennek trendjeit járta körül a beszállítói és beszerzési folyamatokra fókuszálva. A Loginet helyzete, tapasztalata ebből a szempontból speciális: nemcsak az e-commerce megoldások megbízható hazai partnereként dolgozunk ügyfeleinkkel hosszú évek óta, de mindezt erős B2B irányultsággal tesszük.

A résztvevők Máriás Zsigmond előadásán keresztül megismerhették az ebből származó tapasztalatokat, a szektor várható digitalizációját és ennek következményeit az aktuális adatok tükrében. Csak a legérdekesebbekről: a beszerzők mintegy 90%-a jelenleg is online tájékozódik, 38% már most is online intézi a teljes beszerzési folyamatot, ami várhatóan 2020-ra 50%-ra emelkedik. Ez teljesen új elemekkel bővíti ki a B2B értékesítési láncot. Az átalakulás azoknak a cégeknek kedvez majd, akik mindehhez idejekorán alkalmazkodnak, kialakítják saját e-kereskedelmi platformjaikat (beszállítói portál, gyártó-kereskedő portál, viszonteladói portál). Minél lassabban valósul ez meg, annál nagyobb az esélye, hogy ezek a cégek elesnek online formában realizálható üzleti lehetőségektől, árbevételtől.

A B2B szektorban meghatározó az egyedi webfejlesztés


Milyen felületen szolgálhatják ki online a B2B értékesítők a beszerzői igényeket?

Az átalakulás magával hozza a kérdést: az új igényeket milyen platformon tudjuk kiszolgálni? Míg egy KKV esetében megoldást jelenthet egy „dobozos webshop”, addig egy közép- vagy nagyvállalat speciális igényeihez, különösen a B2B szektorban ezek nem megfelelőek. Ezt a problémahelyzetet oldja fel a Liferay, a világ egyik vezető nyílt forráskódú portál- és keretrendszere. Megoldásaikkal könnyedén hozhatjuk létre, menedzselhetjük közös platformon értékesítési folyamatunk minden oldalát, tartalmát (termékismertető és landing oldalak, support felület), vagy épp céges intranet oldalainkat (céges chat, HR oldalak stb). Idén nyáron bemutatott új B2B e-kereskedelmi termékükkel a Liferay B2B Digital Commerce Platformmal mindezt online értékesítési felülettel egészíthetjük ki.

A Loginet csapata az idei évtől mint hitelesített Silver partner dolgozik együtt a Liferay-jel, aminek köszönhetően közös standdal voltunk jelen a Bitport eseményén is.

A LogiNet a Liferay partnere, amely a világ egyik vezető nyílt forráskódú portál- és keretrendszere

Amennyiben a Liferay technológiájára építve gondolkozik vállalkozása online jelenlétének felépítésében vagy újraépítésében, magyarországi partnerként számíthat a LogiNet csapatára!

 

Fotók: Bitport, LogiNet