B2B digitalizáció: sokoldalú, de érthető technológia kell

A Liferay Silver partnereként meséltünk a digitalizáció trendjeiről, kihívásairól

A sikeres üzleti digitalizációhoz a használt online technológiai megoldások mellett legalább annyit számít a megfelelő üzleti szemlélet megléte is. Különösen olyan területen mint a B2B szektor, ahol még csak most robbannak be a köztudatba az olyan okos megoldások, mint a Liferay közép- és nagyvállalati igényekre szabott  e-kereskedelmi rendszere, a Liferay B2B Digital Commerce Platform. Utóbbi beüzemelésében testreszabásában nyár óta a LogiNet szakértőire is számíthatunk, mint hivatalos Silver partner. A Loginet.hu vendégszerzőjeként a Liferay marketing specialistája, Kiss Dániel kérdezte új partnerként ügyvezetőnket, Máriás Zsigmondot a digitalizációra vonatkozó fejlesztési tapasztalatokról, trendekről és kihívásokról, amit kivitelezőként látunk ezen a területen.

K.D.: Milyen tapasztalatod van a digitalizációs iparágban?

A sikeres üzleti digitalizációhoz fontos a megfelelő üzleti szemlélet megléte isA digitalizáció nem véletlenül bukkan fel szinte mindenhol az elmúlt 3-4 évben. Legyen szó kereskedelemről, vállalatirányításról, logisztikáról vagy épp gyártásról - papír alapú munkavégzésről digitális eszközökre váltani mindig megéri. Ezek ugyanis nemcsak az ismétlődő feladatok elvégzését automatizálják, ellenőrzőrendszereik szűrik a hibákat is. Ez csökkenti a kiadásokat, míg az eredményességnek hála párhuzamosan növeli az árbevételt.

A változás egyik forrása mindig is a szoftverfejlesztés volt, hiszen ez teremti meg mindehhez a kereteket és eszközöket. Ha úgy vesszük, a LogiNettel több mint 10 éve ennek a folyamatnak a kialakításán és kiszélesítésén dolgozunk, az újdonságait követve változunk mi is.

Partnereinket e-kereskedelmi specialista fejlesztőcégként segítjük a digitális átalakulásban, itt a B2C megoldások mellett rendelkezünk minden olyan speciális ismerettel és rutinnal is, ami a B2B piac kiszolgálásához is lényeges. Ügyfeleinkkel azután kerülünk kapcsolatba, miután saját vállalkozásukon belül már döntés született arról, hogy milyen digitalizációs megoldással tehetnének szert versenyelőnyre, és ehhez keresnek megbízható, tapasztalt kivitelezőt. Megbízói oldalról általában közép- és nagyvállalatok választanak minket. Állandó ügyfeleink között a magyar piacról olyan jelentős cégeket találunk, mint az Auchan vagy a Vodafone. Nekik portál és e-kereskedelmi megoldásokon dolgozunk.

K.D.: Mi tart ébren esténként?

Jelenleg a B2B piacon megindult e-kereskedelmi robbanás trendjeit figyelem leginkább. Az foglalkoztat, milyen megoldások jelenthetik azt az arany középutat, amivel az ügyfeleink projektjeit sikerre tudjuk vinni ezen a területen is. Olyan eszközökre van ugyanis szükségünk, amelyek egyszerre kellően összetettek, hogy lefedhessük velük az egyedi igényeket, de közben az ügyfelek számára érthetőek, kezelhetőek maradnak. Kivitelezőként ugyanis megoldandó feladatot jelent, hogy megrendelői oldalról a digitalizációnak még nincs kialakult, egységes vállalati kultúrája.

Ez azért lényeges, mert a sikeres projekthez nemcsak a kivitelező szaktudása számít. A megrendelőknek tudniuk kell, hogyan fogalmazzák meg előre az igényeiket, hogyan írják le pontosan az elvárásaikat, a feladatokat és a célokat, amelyeket egy fejlesztéstől várnak. Épp ezért ideálisak az olyan eszközök, mint a Liferay DXP portálrendszere, vagy az újonnan bemutatkozott Liferay B2B Digital Commerce Platform, hiszen fejlett, de érthető megoldásokat biztosítanak. Az együtt gondolkozás megbízó és fejlesztő szempontjából pedig kulcsmomentum a sikeres munkához.

K.D.: Mi szerinted a legnagyobb kihívás ma a digitalizációs fejlődésben?

A digitalizáció lendületének megőrzéséhez a legfontosabb feladatnak azt látom, hogy kialakítsuk annak vállalati kultúráját, gondolkodásmódját megrendelői oldalról is. Minél több sikeres partnert, elégedett ügyfelet szeretnék látni az elkövetkezendő 2-5 évben, szeretnék hozzájárulni az egész iparág sikeréhez itthon. Ezért a megbízható, innovatív e-kereskedelmi fejlesztések kivitelezése mellett szeretném ennek az átalakulásnak az egyik motorjává tenni a LogiNetet. Akikkel nemcsak azért érdemes együtt dolgozni, mert személyre szabott, megtérülő megoldásokat tesznek le az asztalra. Hanem azért is, mert az együttműködésen keresztül megismerhető az a szemlélet, módszertan, amivel az adott vállalkozás sikeresen fejlődhet tovább ezen a területen a későbbiek során is.

A Liferay közép- és nagyvállalati igényekre szabott  e-kereskedelmi rendszere fejlett, de érthető megoldásokat biztosít
 

Amennyiben a Liferay technológiájára építve gondolkozik vállalkozása online jelenlétének felépítésében vagy újraépítésében, magyarországi partnerként számíthat a LogiNet csapatára!