Élesedett a Baromfiudvar B2B webshop
A kelet-magyarországi gasztronómiai és közétkeztetési piac meghatározó szereplőjének számító Baromfiudvar 2002 Kft. (továbbiakban Baromfiudvar) célja a B2B webshop indításával, hogy az új rendelési csatornával megkönnyítse a partnerei számára a rendelésleadást az online felületen. Egyúttal tehermentesítse az egyéb csatornákon beérkező, manuális erőforrást igénylő rendelésfelvételt. A Logishop webshop megoldáson alapuló webáruház 2024. harmadik negyedévében élesedett.
Előzmények
A LogiNet a Mirbest vállalatcsoport tagvállalataival (Helit, Halker, Sió-Friss, HMD, Kedvenc Kereskedőház) több B2B webshop tervezésén, bevezetésén és support támogatásán dolgoznak együtt. A csoporthoz tartozó Baromfiudvar 2002 Kft.-vel 2024-ben kezdtük el a közös munkát.
A B2B webshop indítás célja a B2B partnerek professzionális kiszolgálása, az ágazatspecifikus funkciók támogatása, illetve a reszponzív, modern megjelenés biztosítása, amely egyúttal felhasználóbarát élményt nyújt.
A tervezés megkezdése előtt több kiindulópontra támaszkodhattunk. Egyrészt a Baromfiudvar esetében a fejlesztendő webshop szintén a Logishop B2B webshop megoldásra, és annak testreszabhatóságára épül. Másrészt a tervezés folyamata során lényeges kiindulópontként szolgált funkcionalitásban, működésben a többi Mirbest tagvállalat webáruháza. Ez többek között azt jelenti, hogy egyes funkciók megegyeznek, ugyanakkor számos eltérő folyamatot, felhasználói szokást kellett megismernünk ahhoz, hogy az ügyfél igényeinek megfelelő terméket készíthessünk.
Kihívások
A tervezés első szakaszában feltártuk azokat az egyedi, elsősorban működésből fakadó adottságokat, amelyekhez átgondolt, kidolgozott funkciókra volt szükség.
Eltérő partnerek eltérő értékesítési szabályokkal
A vállalat több eltérő igényű vevői csoportot határoz meg, amelyekre különböző értékesítési szabályok vonatkoznak.
A termékek megjelenítését és a rendelésleadás folyamatát úgy kellett megtervezni a B2B webshop fejlesztés során, hogy a bejelentkezést követően igazodjon az eltérő igényű vevői csoporthoz.
Kosárkezelés, megjelenítés
Kiválasztott szállítási dátumonként párhuzamos kosárkezelés
A B2B partner kiválaszthatja, hogy melyik szállítási dátumra kéri a rendelést, és szállítási dátumonként külön-külön, egymástól független kosarakat képes kezelni a rendszer.
Jövedéki termék részkosárban való kezelése
A jövedéki engedélyhez kötött termékekkel kapcsolatban további igényként merült fel, hogy a partnerek ezeket a termékeket a többi terméktől külön tudják leadni. A háttérben a partnerek pénzügyi elszámolásának megkönnyítése és fizetési mód korlátozások húzódtak meg.
A folyamatnál több megoldási mód merült fel arra vonatkozóan, hogyan lehetne a legrugalmasabban kiszolgálni az említett igényt. Végül a kosárkezelés bevonása mellett döntöttünk.
Ennek az a folyamata - hasonlóan a fizikai boltban történő vásárláshoz -, hogy a webshop felhasználók továbbra is egy kosárban helyezhetik el az összes terméket, amire jogosultak. A rendszer ugyanakkor a háttérben “kiválogatja” a különböző típusú termékeket.
Az összesítő kosárvégoldal felületén a B2B partner már külön “részkosárként” látja a kosarába tett cikkeket. Ezeket a részkosarat pedig külön check-out folyamaton keresztül tudja leadni, amivel a különböző fizetési módra vonatkozó korlátozásokat is kezelni tudja a rendszer.
“Tapadó göngyöleg”
Tapadó göngyöleg alatt azokat a csomagoló eszközöket értjük, amely a termék megvásárlása esetén többletköltséggel jár. (Példa erre a szörpös üveg, amely nélkül a szörpöt nem lehet megvásárolni.) Mindez azért jelentett kihívást, mert a tapadó göngyölegek olyan cikkek, amelyek önálló paraméterekkel rendelkeznek, azaz ugyanolyan - cikkszámmal, árral rendelkező - termékek, mint a többiek, de nem listázottak, azaz önállóan nem megvásárolhatók. A göngyöleges termékek esetében viszont a rendszer automatikusan kosárba teszi a termékhez tartozó göngyöleg terméket is, mint kötelező kosártétel.
A göngyölegeket a kosároldalon szükséges feltüntetni.
Baromfiudvar termékajánló
A Baromfiudvar termékajánló a Baromfiudvar saját fejlesztésű termékajánló rendszerét takarja.
A termékhez tartozó végoldal betöltése során a termékhez kapcsolódó ajánlott termékek a Baromfiudvar saját fejlesztésű ajánló rendszere alapján jelennek meg carouseles formában.
Megoldás
A projekt scope-jának felmérését követően a tervezés a LogiNet UX csapatával, a 22.design szakembereivel együtt folytatódott. Első körben meghatároztuk a design system alapvető elemeit (színek, betűtípusok, gombok, stb.). A fejlesztési szakasz érdekessége, hogy a webshop arculatának közös tervezése során a Baromfiudvar úgy döntött, hogy egyúttal az arculatának egyes részeit is megváltoztatja.
Az arculat és a formavilág tisztázását követően a korábban már megtervezett funkciók felhasználóbarát vizualizálása következett. A webshop felületén lévő funkciókat, felhasználói utak mentén, folyamatokra csoportosítva terveztük. Ennek a fázisnak egyértelmű célja volt, hogy a funkciók a végleges működésnek megfelelő megjelenítést tükrözzék, és támogassák a projekt további fázisait.
A Baromfiudvar B2B webshop számos olyan funkciót tartalmaz, amely a szektor (FMCG) sajátosságaival függ össze, és segíti a partnerek gördülékeny online kiszolgálását.
Gyors keresés
A kereső alapértelmezetten rendelkezik szinonima szótár és keresőszó riport funkcióval, amelyek további paraméterezhetőséggel egészíthetőek ki. A kereső által visszaadott találati listát a beírt karakterekhez képest a legpontosabb egyezés alapján jelenítik meg.
Szállítási dátumválasztó
A termékekre vonatkozóan az adott naptól számítva legfeljebb 15 naptári nappal előre lehet szállítási dátumot választani. A partner több szállítási dátumra is tud rendelést leadni.
A rendelési határidőt a telephely alapján határozzák meg
A partnerek telephelyekhez vannak rendelve elhelyezkedésük alapján, amelyekhez különböző rendelési határidők tartozhatnak.
Szűrő segíti a felhasználókat
A lista oldalakon különböző szűrési feltételeket lehet kiválasztani. A terméklista oldalon elkülönített szűrő panelban jelennek meg a termékszűrők, amelyek használatával a felhasználó tetszőlegesen szűkítheti a megjelenített termékek körét. Ez a szűrő eltüntethető és megjelentethető. Lehetőség van a listázott termékek szűrésére akciós paraméter alapján is.
Vevőcsoporthoz rendelt banner
A Baromfiudvar különböző vevőcsoportjainak eltérő tevékenységi körükből adódóan más-más, célzott tartalmak (bannerek) lehetnek relevánsak. Ennek kiszolgálása érdekében bevezetésre került egy funkció, amellyel a Baromfiudvar webshop adminisztrátorának lehetősége van az egyes bannereket vevőcsoportonként szegmentálni, és ezzel egyedileg célzott tartalmat mutatni a partnerek felé.
Előre definiált alapértelmezett listák
Előre meghatározott, partnerre szabott terméklisták jelennek meg az egyéni, személyes listák között, mint a Baromfiudvar tipp, és a Vevő akciós termékek listája.
Mennyiségi kedvezmények
A terméklista betöltése során a partnerek láthatják, hogy a webshopon értékesített termék rendelkezik-e mennyiségi kedvezménnyel. Ezt a rendszer egy tájékoztató szöveg formájában jeleníti meg, amely tartalmazza a termékre vonatkozó mennyiségi határokat, illetve az ahhoz tartozó kedvezményes egységárakat. A kedvezmény nem jár automatikusan - elérhetősége az a Baromfiudvar árazási logikájához igazodik.
Súlykalkulátor
A súlykalkulátor a termék alapmértékegységétől függetlenül visszaadja a tervezett rendelési mennyiség súlyát kilogrammban.
Raktárkészlet megjelenítése
A termékek raktáron való elérhetősége megjelenítésre kerül a terméklista betöltése során.
Felhasználói fiók
A B2B webáruház lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy egy helyen elérhesse a pénzügyi dokumentumait. Így nyomon követheti a még folyamatban lévő, vagy lezárt rendeléseket, szállítóleveleket, visszáru dokumentumokat, illetve láthatja a számláit.
Eredmény
A Baromfiudvar B2B webshopját - amely 2024. harmadik negyedévében élesedett, és a Logishop webshop megoldáson alapul - pozitívan fogadták a partnerek.