Bírhatja úgy a vásárlói rohamot webáruházunk, mint az Auchané?
A webáruházak életében az oldalbetöltés és check-out folyamat állandó gyorsítása, az ahhoz szükséges teljesítménynövelés szüntelen kényszerré vált az utóbbi években. Ugyanis a vásárlóknál már csak a Google algoritmusa szereti kevésbé a lassú webshopokat. Milyen buktatókra figyeljünk webáruház tulajdonosként ezen a téren? Hogyan függ össze a sebesség és teljesítmény egy webáruháznál? Ezt mutatjuk be partnerünk, az Auchan példáján keresztül. Webáruházuk teljesítményét az Auchan IT csapatával együttműködve 2019 év végén tettük vásárlói roham ellenállóvá performancia optimalizálással.
A mostani cikkünkben:
- Megnézzük mi is az a performancia, miért lényeges az webáruházunk stabilitása, gyorsasága szempontjából
- Átnézzük, hogy lehetőség helyett miért válhat veszélyforrássá az érdeklődők hirtelen megnövekedett tömege egy webáruházban
- Bemutatjuk, milyen megoldásokkal toltuk ki az Auchan áruház teljesítőképességét
Mi az a performancia? Hogyan függ össze a webáruház sebességével?
A performancia a webáruházunk teljesítőképességét jelenti. Leegyszerűsítve azt takarja, hogy egységnyi idő alatt sebességromlás, más problémák nélkül, hány látogatót tudunk kiszolgálni a webáruházunkban. A teljesítőképesség növelésének egyik eleme általában a sebességoptimalizálás is.
Az egész terület kiemelt akciós időszakokban válik kulcskérdéssé a webáruházak életében. Ilyenek hagyományosan a Black Friday vagy épp a karácsony. De idetartozhatnak épp aktuálisan a járvány-helyzet miatti vásárlási rohamok is. Ekkor ugyanis rövid ideig megsokszorozódik a forgalom, ami megfelelő technológia és felkészülés nélkül katasztrófához vezethet.
Egy költséges marketingkampány során felkészített vásárlót elveszíteni a célegyenesben ugyanis nem hiba, bűn. Elkerüléséhez optimalizálhatjuk a szoftver működését, de biztosíthatunk többletforrásokat hardware beruházásokkal a szerverek felől is.
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.
Vásárlói roham: tudnunk kell kiszolgálni!
Amennyiben megtettük a lépéseket e-kereskedelmi rendszerünk felkészítésére egy vásárlói rohamra, az lehetőséget jelent. Ennek hiányában inkább kockázati tényező. Gondoljunk ugyanis bele:
- Az akciós időszak során az érdeklődők hatalmas tábora, akár több ezer fő fogja egyidőben böngészni az oldalunkat.
- Ugyanazokat az ajánlatokat látják, így azonos termék vagy landing oldalakra áramlik majd a terhelés ugyanakkor.
- Ugyanabban a pillanatban kezdik meg a check-out folyamatot. Ez biztosan összeköttetésben áll majd a vállalatirányítási rendszerünkkel, számlázással, hatalmas terhelést okozva az egész rendszernek.
Az Auchan webáruház performancia optimalizálását irányító szakértőnk szerint ez kulcsmomentum:
„Nagyon sok múlik ilyenkor azon, mennyire jól felépített a webáruházunk, milyen a szoftver minősége, mennyire használtuk ki azokat a lehetőségeket, amelyekkel gyorsabbá, stabilabbá tehetjük a rendszert. A vállalatok rengeteg erőforrást mozgósítanak egy nagyobb online akció idején reklámra (Black Friday, karácsony, húsvét, stb.), nem elfogadható hogy végül a célegyenesben, már előkészített vásárlókkal bukjuk el mindezt egy oldalhiba miatt webáruházunkban.”
A LogiNet fejlesztői csapata az Auchan IT csapatával együtt épp ezért 2019 év végén azon dolgozott, hogy felkészítse az Auchan webáruházát az egyre gyarapodó online vásárlók aktuális rohamára.
„Mivel az online kereskedelem egyre erősödik, így évről-évre egyre nagyobb tömeg kiszolgálására kell felkészíteni a webáruházakat. Ez volt a feladat az Auchannál is.”
Olyan technológiai megoldásokat kerestünk, amelyekkel:
- A legkevesebb hardware eszköz bevonása mellett, a lehető legnagyobb terhelést is képes problémamentesen lekezelni.
- Így a vásárlók a csúcs idején is azt érzik majd, hogy a webáruház stabilan, jól, gyorsan működik.
Megoldások, amivel kitoltuk az Auchan webáruház teljesítőképességét
Az Auchan webáruháza 2016-ban mutatkozott be LogiNet fejlesztésként e-kereskedelemi alaprendszerünk, a LogiNet Webshop ökoszisztéma, e-kereskedelmi alaprendszer képességeire építve. Ez rendelkezik minden olyan funkcióval, amely a webes, valamint mobilos értékesítéshez, rendelés kiszolgáláshoz lényeges közép- és nagyvállalatok esetében. Megoldásait a kimagasló ügyfélélményhez terveztük, ezen a LogiNet Group saját UX és service design szakértői csapata, a 22.design dolgozott. Az eredeti rendszer bemutatkozása óta a webáruház működését számos kiegészítő elemmel bővítettük: elérhetővé vált a megrendelt áruk helyszíni átvétele, valamint lehetővé tettük ezek nyomon követését is.
Ezt a folyamatot vitte tovább az aktuális felkészítés az év vége nagy akcióihoz kapcsolódva:
„Arra számítottunk, hogy a látogatói szám, így a terhelés is jóval meghaladja az előző évekét. Első lépésben azt kellett kiderítenünk, mire képes jelenlegi állapotában a webáruház. Ehhez terheléses teszteket végeztünk, amellyel meg tudtuk határozni, mi az a maximális látogatói szám, amelyet adott pillanatban még képes a rendszer kiszolgálni. Ezt követően a szakértőinkkel elkezdtük felmérni, milyen technológiák bevonásával tudjuk mindezt növelni. Áttekintettük az egész felépítést, és azt találtuk, hogy a szoftveroptimalizálás mellett még más eszközöket is bevethetünk.”
A LogiNet és az Auchan IT csapata a következő fejlesztésekkel növelte a webáruház teljesítményét:
- Az Auchan webáruház több tízezer termékéhez ennél is több fotó társul, ez jelentős tényező a sebesség, stabilitás szempontjából. A képek tárolására találtunk kiváló, gyors megoldást.
- Emellett a gyorsabb működés érdekében letisztítottuk a rendszer adatbázisát is.
- Átalakítottuk a webáruház adatstruktúra-kiszolgáló megoldását a Redist (ez több területet is befolyásol a webáruház működését biztosító adatbázisban: pl. a gyorsítótárazás, memória, valós idejű elemzés, szűrés, stb.) amitől jobb terhelhetőséget, gyorsabb működést reméltünk. Itt is sikerült plusz teljesítményt elérnünk egy új alternatívával.
- Valamint megnöveltük a szerverkapacitásokat is.
Megnövelt performancia = elégedett ügyfél
Az eredmény? Sikerült jelentősen kitolni az Auchan webáruház terhelhetőségét!
A munka végeztével ismét elvégeztük a terheléses teszteket, a számok pedig azt mondták, hogy a rendszer akár a tavalyi forgalom duplájánál is többet képes gond nélkül kiszolgálni. Érthetően az Auchan részéről nagyon örültek az eredménynek, az érintett év végi kampányok pedig rendben lezajlottak.