Black Friday 2021: 10 tipp a sikeres webshop értékesítéshez
A Black Friday már évek óta egyet jelent a hatalmas akciókkal, a vásárlók rohamával, a karácsonyi bevásárlási őrület kezdetével. Ez a várakozások szerint 2021-ban sem lesz másként, ám a koronavírus miatt egy teljesen egyedi "Fekete Péntekre" érdemes felkészülniük a kereskedőknek. Milyen stratégiával lehet sikerre vinni a webáruházat? Tíz tipp, hogyan hozd ki a legtöbbet az idei vásárlási hajrából.
1. Láss hozzá időben
A leértékelési hullám nem csupán a Black Friday hétvégéjére - azaz november utolsó napjaira - korlátozódik, a "szezon" már elkezdődött. Volt már olyan kereskedő, aki júliusban kiküldte az ezzel kapcsolatos hírlevelét, október elejétől pedig egyre többen kínálnak akciós termékeket.
Ha eddig nem kezdtél hozzá, akkor ezen mindenképp változtass: kupon kódokkal, egyedi ajánlatokkal érdemes lehet a potenciális vevőket már becsalogatni a webshopodba. Kár lenne november végéig "rejtegetni" a legjobb ajánlatokat, hiszen a Google adatai is azt mutatják: a Black Friday hetébe lépve a vásárlók több mint egyharmada már kipipálta a tranzakciót.
2. Webshop tervezés: gondold át az ajánlatokat
Fontos, hogy olyan terméket kínálj az érdeklődőknek, amire valóban szüksége van. Használd fel a tavalyi Black Friday-es tapasztalatodat, nézd át, melyek voltak a webáruházad legkeresettebb termékei, érdemes-e ugyanerre a körre fókuszálni, avagy változtatsz rajta.
Az akcióra szánt termékek kiválasztása mellett az árengedmény mértékét is ajánlatos előre megtervezni, és nem az utolsó pillanatra hagyni, illetve a versenytársakat figyelve módosítani azt.
3. Az egyszerű navigáció a sikeres webshop kulcsa
Az adatok szerint 10-ből 7 vásárló bizonytalan, merre induljon el a webáruházba belépve. Fontos, hogy a látogató ne érezze magát frusztráltan, gyorsan megtalálja a keresett terméket, s a megfelelő információmennyiség is segítse a sikeres vásárlásban. Bizonyosodj meg arról is, hogy a webshopban szereplő akciós áruk SEO optimalizáltak.
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.
4. Mobilra optimalizált kampányok
Nem újdonság, hogy az online vásárlások zöme mobilkészüléken keresztül bonyolódik le, amit a pandémia is csak erősített. Ezt a kampány során sem szabad figyelmen kívül hagyni: az akciókat mobilra kell tervezni, az ott kapott felhasználói élmény döntő a vásárlás sikerességénél.
5. Ellenőrizd a webáruház sebességét
A lassú weboldal szinte egyet jelent a nulla forgalommal. Ha a webshop betöltési sebessége meghaladja a 3 másodpercet, akkor a látogatók közel felét már automatikusan elveszted. Senki nem szeret sokáig várni, ráadásul a fekete pénteki akciók idején még nagyobb a türelmetlenség.
A webáruház tervezésénél lényeges a gyorsaság, ám ez nem csupán a navigálás során, hanem a kijelentkezéskor is kulcstényező: ha a checkout folyamat akadozik, akkor az újabb ügyfél elvesztését jelenti.
6. Tűnj ki a webshopok tömegéből
A fogyasztó figyelmét nem könnyű felkelteni, különösen nem Black Friday idején. Felesleges öldöklő árversenybe belemenni, a különleges kínálatok, egyedi akciók a legkeresettebb árucikkek esetében nagyobb eséllyel teszik sikeressé a webáruházadat.
Légy kreatív! Kínálj vonzó ajándékot a vásárlás esetére, nagyobb tétel esetén nagyobb árkedvezményt, avagy speciális ajánlatot a hűségprogram tagok számára, ami lehet például dupla hűségpont, avagy ingyenes házhozszállítás.
7. Sürgető elemek beépítése
Ha olyan üzenettel találja szembe magát az érdeklődő, amely azt sugallja, hogy ha nem lép, akkor lemarad a fantasztikus ajánlatról, vásárlásra ösztönzi. Ilyen elem lehet, amely azt jelzi, hogy a vételi ajánlat egy adott időtartamon túl lejár, limitált a felajánlott mennyiség, hamarosan elfogy a raktárkészlet, avagy éppen ez a legkeresettebb termék a vevők körében.
Ám érdemes ezzel csínján bánni, hiszen ha félrevezető adatokkal találja magát szemben az érdeklődő, becsapottnak érzi magát, és nem csupán egy potenciális ügyfelet veszít a kereskedő, hanem negatív reklámot is kap.
8. Használd ki a kereszt-értékesítésben megbúvó lehetőséget
Ne elégedj meg azzal, hogy a magánszemély megveszi a kinézett terméket, majd elhagyja a webshopot. Használd ki az alkalmat arra, hogy olyan további termékeket kínálj számára, amely újabb vásárlásra ösztönözheti.
9. Társulj egy másik márkával
A közös célközönség érdekében érdemes lehet egy másik márkával összeállni és a fogyasztóknak közösen kínálni a termékeket. Ez jó lehetőség arra, hogy olyan vásárlói csoportokat is elérj, ahol eddig nem forgott a neved. Előnye az is, hogy komolyabb többletkiadással sem jár.
10. Mérlegeld a "Click and collect" lehetőségét
Az online vásárlók számára fontosak az alacsony szállítási költségek és a gyors szállítási idő (ha 2 napnál többet kell várni a megvett termékre, akkor a vásárlók 40 százaléka visszalép).
A fizikai boltokkal rendelkező kereskedő ezeket a fogyasztói igényeket áthidalhatja a "click and collect" lehetőségével, azaz az online vásárolt terméket az üzletben veszi át a vevő. Ezzel a megoldással a kereskedőnek is jobban jár: amit a szállítási költségeken megspórol, azt az árakban érvényesíti. És ha valaki betér az üzletbe, akkor az esetek többségében még vásárol is valamit.
Kapcsolódó tartalmak:
Webáruház-sebesség: a kritikus 3 másodperc
Bírhatja úgy a vásárlói rohamot webáruházunk, mint az Auchané?
Felhasználói élmény a Black Friday alatt: mire figyeljünk a webshopunkban?