Egy sikeres növekvő e-kereskedelmi fejlesztőcég története
A nagy számok törvénye alapján, ha egyszerre több dologba belekezdünk a cél elérése érdekében, akkor lesz olyan, ami sikerül és jól sül el, és lesz olyan - nagy valószínűséggel ez a nagyobb rész -, ami csak egy próbálkozás marad - fogalmazott Máriás Zsigmond, a LogiNet ügyvezetője a Biznisz Boyz-nak adott interjúban. Az “E-kereskedelmi fejlesztés buktatók nélkül” című podcastban szó esik a középvállalattá növő cég felépítésének történetéről, a LogiNet következő mérföldkövéről, e-kereskedelmi trendekről.
"Számos kihívás van útközben, amit ha jó érzékkel megoldunk, tanulunk a hibáinkból, nagyravágyó célokat tűzünk ki magunk elé, akkor úgy gondolom, lépésről lépésre fel lehet építeni egy sikeres vállalatot" - hangzik Máriás Zsigmond, a LogiNet ügyvezetőjének "tippje" egy középvállalattá növő cég felépítésére.
A LogiNet 2007-2008-as indulása is "kicsiben" kezdődött. Közvetlenül az egyetem elvégzését követően indította el vállalkozását Máriás Zsigmond, miután a Nokiánál eltöltött gyakornoki évei alatt megtapasztalta, milyen egy nagyon nagy szerkezetben egy nagyon pici fogaskeréknek lenni. Mivel úgy látta, jobban passzol hozzá a vállalkozói lét, amely során azonnal láthatja, milyen egy jó döntéssel nagyot előrelépni, illetve egy rossz döntéssel egy helyben toporogni, megalapította a cégét.
"Ennek a motivációja talán az volt, hogy az egyetemi éveim alatt mindig is szívesen végeztem apró munkákat ismeretségi körben, legyen szó PC szerelésről, nyomtató vásárlásról, amit emlékszem, még nejlonszatyorban vittem a nagykerből. Ezek remek pénzkereseti lehetőségnek bizonyultak, és egyúttal lehetőséget nyújtott a LogiNet elindítására" - mesélt a podcastban Máriás Zsigmond a cég megalakulásáról.
Először ketten programoztak egy kis szobában, majd hárman, és apró lépésekkel sikerült olyan nagy cégekhez is eljutni, mint az Auchan, a Vodafone vagy az IBM. Szerencse is kell hozzá, hogy egy prosperáló projektet megnyerjen a cég, ám a nagy számok törvénye alapján ez előbb-utóbb sikerülhet. "Ha csak 2 helyre mész el, akkor lehet, hogy egyik se jön be, de ha 12 helyre mész el, akkor lehet, hogy 1-2 már sikerül" - fogalmazott a LogiNet ügyvezetője.
Tudatos építkezés az e-kereskedelem irányába
Az e-kereskedelmi eladások 2020-i évi közel 50 százalékos bővülése is kedvezően érintette a fejlesztőcéget, amely egyik fő fókuszának ezt az irányt tartja. "A LogiNetet már 10 éve is megtalálták az e-commerce projektek, de tudatosan az elmúlt 3-5 évben kommunikáljuk ezt az irányt, ami a termékfejlesztés terén is megmutatkozik" - mutatott rá Máriás Zsigmond.
Az elmúlt év tapasztalatai rávilágítottak a digitális csatorna szerepének fontosságára, ami egyesek számára a további fejlesztést, másoknak a webshop elindítását jelentették. “Ám akár egy teljesen új webáruház létrehozásáról van szó, akár egy meglévő online láb fejlesztéséről, fontos, hogy a kereskedő tisztában legyen azzal: ez nem egy IT-projekt, hanem üzleti” - hangsúlyozta Máriás Zsigmond.
LogiNet jövőkép: mi a következő mérföldkő?
A LogiNet célja az eddigi növekedési ütem megtartása, amelynek érdekében folytatja a termékfejlesztést és az ökoszisztéma építést, a teljes körű digitális e-commerce megoldások kialakítását.
Az egyéni szakmai fejlődés is fontos a LogiNet növekedésének fenntartásához, ennek érdekében az ügyvezető sok üzleti témájú könyvet olvas, több képzésen igyekszik részt venni, olyanokkal folytat előremutató beszélgetéseket, akik már végigmentek ezen az úton. “Fontosnak tartom, hogy időnként tudatosan elemezzem a cég helyzetét, a főbb problémákat” - mondta végezetül.