Elindult a Magic Tools B2B igényekre szabott webáruháza

Intelligens termékszűrő, bővebb termékinformáció, eltérő árlisták kezelése segíti a viszonteladók vásárlását

A Magic Tools Kft. olyan webáruházat hozott létre a LogiNettel együttműködve, amely lehetővé teszi viszonteladói számára, hogy a leggyorsabban, maximális elégedettség mellett tudják kiszolgálni a vevőket. A munkaruházati kis- és nagykereskedő cég 2021. júniusában élesedett új webshopja a B2B ügyfelek mellett a B2C felhasználókat is kiszolgálja. A Logishop Pro webshop moduljaira építkezett projekt sajátosságait, kihívásait esettanulmányunkban mutatjuk be.


Előzmények

A munkavédelmi eszközök kis- és nagykereskedelmével foglalkozó Magic Tools Kft. - amely az ágazatának egyik legnagyobb szereplője - elsősorban kiskereskedelmi partnerein keresztül értékesíti a termékeit, de saját szaküzletekkel is rendelkezik. A magyar tulajdonban lévő cég 2010-ben döntött úgy, létrehozza B2B webáruházát, hogy a viszonteladóikat információval lássák el és "real time" módon tudják is követni a készletek alakulását. Ezzel egy kisebb fejlesztőcéget bízott meg.

A bolti hálózat és az online csatorna (amely a B2B mellett a B2C értékesítést is kiszolgálja) a kezdetektől jól kiegészítette egymást. A webáruház további fejlődését korlátozta a mobilbarát weboldal hiánya, az oldalbetöltések lassúsága, illetve, hogy a szükséges változtatásokat (új, felhasználói igényeket kiszolgáló funkciók, modernebb, letisztultabb navigáció, problémamentes ERP kapcsolat szükségessége) a régi platform keretében nem lehetett megoldani. A webáruház növekedését egy új szoftverfejlesztővel kívánták meglépni, amely a LogiNet Systems lett.


Célok és kihívások

A Magic Tools az új webshopját az online értékesítésének legnagyobb részét jelentő viszonteladói igényekhez igazodva kívánta kialakítani. (A korábbi webshopban több mint 1800 partner volt regisztrálva.)
Ezt szem előtt tartva azzal az igénnyel fordult a LogiNethez, hogy stabil ügyfélazonosítási rendszert, gyors, stabilan működő termék importálási rendszert alakítson ki, SEO-t támogató megoldásokat, illetve egy hatékonyan működő keresőt és szűrőt hozzon létre (mintegy 19 ezer termékből áll a készletük).

A korábbi webshopjuk mind a B2B, mind a B2C értékesítést kiszolgálta, külön árakat jelenítve meg viszonteladó, illetve végfelhasználó partnereknek. Ezen nem kívántak változtatni, mint ahogy a korábbi vállalatirányítási rendszerüket (Vectory ERP) is meg kívánták tartani.


Megoldás

A projekt tervezési folyamata 2019 őszén kezdődött. Miután a webáruházat teljesen új alapokra kellett helyezni, a rendelési folyamatot tisztázni, korszerűsíteni, a LogiNet projektmenedzserből és tanácsadókból álló csapata a helyszínen, személyes interjúkkal próbálta megismerni, illetve újratervezni ennek a menetét.

A Magic Toolsnál minden olyan szereplővel beszéltek, akik a B2C és B2B értékesítésben érintve voltak (a raktárostól kezdve a B2B, B2C értékesítőkön, a rendelésfelvevőkön át az ügyfélkapcsolati munkatársig), hogy az új webáruház kialakításánál azon személyek igényeit vehessék figyelembe, akik valóban vele dolgoznak. A megfelelő webshop létrehozásához fontos volt az is, hogy a tesztelésben is részt vegyenek ezek a személyek, ami lehetővé tette, hogy a problémákra még az élesítést megelőzően rávilágítsanak.

A Magic Tools új webáruháza a Logishop webshop Pro moduljaira építkezik, amely egyedi igények lefedését is lehetővé teszi. A webshop új funkciói felhasználói igényekre szabva:

1. Külön B2B és B2C webáruház felület megjelenés

A webshopon belül a B2B és a B2C webshop eltérő megjelenésű oldalakat kapott. A felhasználó belépést követően a típusának megfelelő (B2C, B2B partner, B2B viszonteladó) árakat, készletinformációkat, kedvezményeket, kuponokat, rendelési alapegységeket (pl. darab, csomag), rendelési módokat (pl. gyorsrendelés) , illetve tartalmakat (B2B hírlevél, B2C hírlevél) láthatja.

2. Bővebb termék adatlap és intelligens termékszűrő

A Magic Tools korábbi webshopjánál az egyik legnagyobb problémát a termékszűrő hiánya jelentette, amely 19 ezer termék esetében meglehetősen hosszadalmassá tette a vásárlást. Az új webáruháznál kulcsfontosságú volt, hogy a felhasználó minden termékparaméterre tudjon szűrni, ám ehhez a cégnek is fel kellett töltenie a vállalatirányítási rendszerbe a termékekhez tartozó adatokat, paramétereket. A jövőben további szűrési feltételek kerülnek majd be (például egyedi szabványok), ami lehetővé teszi a vásárló számára, hogy a kívánt terméket hamarabb elérje.

Az új webáruházban a partnerek mozaikos vagy listás elrendezésben is láthatják a termékeket, lehetőségük van a szín variációk megtekintésére, továbbá terméktulajdonságokat, tanúsítványokat, termék videókat és értékeléseket találhatnak az adott termék mellett.

Új elem, hogy a kedvenc, illetve gyakran rendelt termékeket külön listára teheti a felhasználó, emellett a készlet információ lekérdezés és a más termékkel történő összehasonlítási lehetőség is nagymértékben megkönnyíti a vásárlás menetét.

3. A viszonteladó partnerek módosíthatják a felhasználóik körét, beállíthatják a jogosultságait

A Magic Tools új webshopja azon ügyféligényt is kielégíti, hogy a partnereik - az eddigi telefonos procedúra helyett online módon - a céghez több felhasználót is rendelhetnek, akiknek megszabhatják a jogosultságaikat, vagy adminisztrátorrá tehetik őket.

4. Vásárlói terméklista export import

A felhasználó a rendeléseit egyszerűen, akár Excel táblázatból is feltöltheti, azaz kosárba teheti, illetve lehetősége van a kosár tartalmát (cikkszám, termék darabszám) Excel fájlba kiexportálni. Új elem, hogy a rendelések alakulását, a rendelés leadásától kezdve a kézbesítés pillanatáig, online nyomon követheti.

5. Saját forgalom követése, számlák elérése

A felhasználó egy helyen megtalálhatja webshopon belül a fő pénzügyi mutatóit (amely az ERP-ből érkezik), azaz milyen fizetési módra jogosult, hány napos fizetési határidőt kapott, illetve mekkora a hitelkerete. Láthatja a tartozásait, valamint azt, hogy ebből mennyi határidőn túli. Informálódhat a kedvezmény státuszáról is, azaz a forgalma alapján milyen közel áll egy extra kedvezmény eléréséhez. A felhasználó évekre, negyedévekre lebontva össze tudja hasonlítani a forgalmát, szűrhet a rendeléseire.

A projekt során az egyik legnagyobb kihívást az ERP integrációk és szinkronizációk vártnál lassúbb és nehézkesebb megvalósítása jelentette, amelynek része volt az is, hogy az új webáruház kiszolgálásához az ERP oldaláról is szükségessé vált egy fejlesztés.


Eredmények

1. Felhasználói élmény javulása

A Magic Tools új webáruháza - amely a B2B és a B2C értékesítést is kiszolgálja - a régi arculat alapelemeit megőrizte ugyan, ám korszerűbb designt kapott és olyan funkciókkal bővült, amelynek előnyeit a felhasználók azonnal érzékelték.

Elindult a Magic Tools B2B igényekre szabott webáruháza

Intelligens szűrő könnyíti meg a felhasználók vásárlását.

Elindult a Magic Tools B2B igényekre szabott webáruháza

Egy termék adatlapján a felhasználó ellenőrizheti konkrét szín és méret szerint a termékek készleteit. Raktáron állapot szerint az aznap 14:00-ig leadott rendeléseket másnap szállítani is tudja a Magic Tools. Ha nincs az adott termék a raktárkészletben, akkor lehetőség van előrendelést felvenni.

2. Csökkenő belső adminisztrációs terhek

Az új webshop elindulása a Magic Tools dolgozók adminisztrációs terheit is csökkentette. A korábbi webáruház esetében a rendelési folyamat nem volt zökkenőmentes (hiányos adatok, elveszett szállítási címek, stb), amely szükségessé tette, hogy a munkatársak telefonon, emailen folyamatosan ellenőrizzék az adatokat, a folyamat menetét, ami komoly személyi erőforrást emésztett fel. Ennek megszűnése azt is eredményezi, hogy a dolgozók az üzletmenet szempontjából fontosabb dolgokkal tudnak foglalkozni.

3. Gyorsabb oldalbetöltési sebesség

Az új webáruház kialakítása következtében az oldalak betöltési sebessége számottevően felgyorsult, és az időszakos nagyobb terhelések sem okoznak gondot.


Jövőbeni tervek

A Magic Tools új webshopját, amelynek bázisát a Logishop webshop Pro termék jelentette, pozitívan fogadták a felhasználók. A Magic Tools online értékesítési csatornájának fejlesztése tovább folytatódik: tervben van a mobil applikáció készítése is, továbbra is a LogiNettel együttműködve.

"Korábban az IT fejlesztéseknél néha úgy éreztük, hogy nekünk, ügyfélként kellene tudnunk, mi lesz a jó megoldás. Ez a LogiNettel nincs így. A szakértőik tudják, mit csinálnak, felmérik a helyzetet és a feladathoz ideális technológiai megoldást javasolnak. Röviden: látszik a rutin és az évek. Jól felépített, gördülékeny folyamataik vannak, jól lehet velük együtt dolgozni általában, és a webáruházi feladatokon egyaránt."

- Perger Tamás, Magic Tools Kft.


Viszonteladói partnereidnek online csatornán értékesítenél? Megújítanád régi B2B webshopodat? A Logishop webshop mind B2B, mind B2C webáruház esetében alkalmazható, integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatod a webáruházadnál sikeresen a terméket? Kéd ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!