Felhasználói élmény és Black Friday: erre figyelj a webshopban

Öt tipp a felhasználóbarát honlap kialakításához

A Black Friday a netes értékesítés vitathatatlan ünnepnapja, súlyos milliárdokban mérhető online forgalommal az egész világon. A COVID-19 ugyanakkor a Statista adatai szerint alapjaiban változtatja meg az idei szezont: felértékelődik a mobil appok szerepe, az újonnan színre lépő fogyasztói csoportok igényeit is ki kell elégíteni, s a hangzatos leértékelések helyett a felhasználói élményre kell fókuszálni. Íme 5 tipp, hogy a webáruházunkban könnyen eligazodhasson az érdeklődő.

Black Friday, azaz a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző nap 2020-ban november 27-re esik, ám hasonlóan az elmúlt évekhez, szó sincs arról, hogy a vásárlási láz csupán egyetlen napra koncentrálódna. A "Fekete Péntek" már egy ideje több hetes esemény, s ez az idén még ennél is hosszabb időszakra bővülne. Ezt jól érzékelteti az Amazon példája, aki már október 26-án megkezdi a korai kampányát.


A felhasználói élmény tervezése elengedhetetlen a sikeres Black Friday kampányhoz

A Black Friday kampány során az érdeklődők zöme vásárlási szándékkal navigál az egyes webáruházak kínálata között, azaz jó esély van a magas konverziós rátára, jóval több, mint egy átlagos napon. Ám ezt könnyen elveszítheti az adott webáruház, ha a nem ügyfélbarát honlapja lelassítja a vásárlási folyamatot, avagy a rosszul megválasztott CTA gombok a nem megfelelő helyre irányítják a potenciális vevőt.

Mire érdemes figyelni a webáruházunk kialakításánál? Mitől lesz felhasználóbarát az online értékesítési felületünk? Íme öt UX (User Experience Design) tipp Máriás Attilától, a LogiNet Systems csoport UX fejlesztésein dolgozó 22.design vezetőjétől.


Black Friday UX: tanácsok az ügyfélbarát webáruház kialakításához

  1. Könnyű navigáció: Fontos, hogy az akció felülete könnyen navigálható legyen, a keresés gyors, s a webáruház olyan mennyiségű és minőségű információval lássa el az érdeklődőt, amely segíti a gyors döntéshozatalban
     
  2. Kapcsolódó termékek ajánlása:  Lényeges, hogy a webshop akciós oldalát úgy alakítsuk ki, hogy egy kiválasztott cikknél - a korábbi adatok alapján - a rendszerünk képes legyen ahhoz kapcsolódó termékeket ajánlani (upsell), illetve fel tudja hívni a látogató figyelmét hasonló termékekre, amelyek hasznosak lehetnek a számára (cross sell). Az így felépített folyamat növeli a kosárértéket és az ismétlődő vásárlás valószínűségét is.
     
  3. Egyedi terméklisták: A Black Friday-ra érdemes lehet egy kimondottan erre az alkalomra összeállított terméklistával, illetve egy jól beállított szűrőrendszerrel felkészülni. A főoldalon megjelenített akcióknak, avagy a jól láthatóan feltüntetett linkeknek köszönhetően a vásárlóknak világos, merre találják a leárazásokat, s nem kell időt pazarolniuk arra, hogy végignézzék a webáruház kínálatát.
     
  4. Sürgető elemek: Design tekintetében a "sürgető" elemek használhatóak, de csak mértékkel és kellő körültekintéssel. A visszaszámlálókat (ennyi idő múlva jár le az adott akció), a raktárkészlet kijelzőket (ennyi termék található még a raktárban ezen az akciós áron) ugyanis szívesen használják a megbízhatatlan weboldalak is, és nem valószínű, hogy azt szeretnénk, a webáruházunkat is hozzájuk hasonlítaná a látogató.
     
  5. Etikus magatartás: Ugyan már nem szorosan a dizájn világához tartozik, de a siker érdekében lényeges, hogy a kampány előtt, alatt, után hangsúlyt fektessünk az etikus magatartásra. A termék akciós ára ne legyen azonos vagy magasabb, mint a nem akciós időszaké, az akciós készletet pedig ne mutatóba vagy csak papíron rendeljük be. A vásárlók ma már rendkívül jól tájékozódnak online, a negatív tapasztalataikat pedig tömegével osztják meg a közösségi média felületeken, éppen ezért nem érdemes trükközni.

A felhasználói élmény tervezése elengedhetetlen a sikeres Black Friday kampányhoz


Amennyiben többet szeretne kihozni webáruházából, a piaci lehetőségeket maximálisan kiaknázni, a vevőinek a tökéletes ügyfélélményt nyújtani, a LogiNet UX divíziója, a 22.design szakemberei a segítségére vannak. Vegye fel a kapcsolatot szakértőinkkel, hogy közösen megtaláljuk a legkedvezőbb megoldást.