Felkészítetted a webáruházadat az év végi bevásárlási rohamra?

Idén ezt a lakosság fele tervez vásárolni valamilyen akció keretében

Már javában fut a Black Friday kampány, s a várakozások szerint az akciós hullámnak a COVID sem áll az útjába. Az idén az online csatornákra helyeződik a hangsúly, s erre a kereskedőknek sem árt időben felkészülniük. Mit érdemes ellenőrizniük a webáruházukban a Black Friday előtt? Mi az, amit még módosítani tudnak, hogy a megugró vevői érdeklődést gördülékenyen ki tudják szolgálni? Tippek, tanácsok Máriás Zsigmondtól, a LogiNet Systems ügyvezetőjétől. Podcasttal a cikk végén!


Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi. A vásárlási kedvben tehát nem tapasztalható visszarendeződés, derült ki a LogiNet és a Reacty Digital közös reprezentatív felméréséből. A  kutatás arra is rávilágított, hogy bár a vásárlók egy részét továbbra sem zavarja, ha boltba kell menni, a Black Friday időszaka a webáruházak forgalmának megugrását hozza magával, összhangban az idei tendenciával.

"Mindenki arra számít, hogy erősebben igénybe lesznek véve a digitális csatornák. A korábbi Black Friday akciók idején is kiugró volt a látogatottság, ami az idén valószínűleg még tovább nő, s erre mindenki igyekszik felkészülni" - fogalmazott Máriás Zsigmond a Manna FM 98.6 rádióműsorában.

A koronavírus az idén sok cégnek adott lökést, hogy a vásárlói igény növekedésével összhangban hozzálásson a webáruház fejlesztéséhez, s aki résen volt sokkal nagyobbat tudott előrelépni ezen a téren jóval rövidebb idő alatt, mintha korábban tette volna.

Ennek a folyamatnak meglesznek a nyertesei, akik ezt a mostani helyzetet egyfajta "gyorsítósávként" valóban ki tudják használni és akár 3-5 évet is előre tudnak lépni.

"Ahhoz, hogy a webáruház egy jól működő online csatorna legyen, több mindennek kell megfelelnie. Fontos a megfelelő marketing, az, hogy a keresőkben jól szerepeljen, illetve megbízható online hellyé váljon a vásárlók fejében. Ez egy hosszabb folyamat" - magyarázta a LogiNet ügyvezetője.


Öt tipp, hogy a webáruházad felkészülten várja a vásárlói rohamot a Black Friday előtt

1. Stabilitás tesztelése

A Black Friday kampány az elmúlt években kisebb-nagyobb problémákkal társult egyes kereskedőknél, a rendszer-összeomlásoktól a kifogyó készleteken át a kedvezmények be nem válthatóságáig mindenre volt példa.

"Csökkenő mértékben ugyan, de többen továbbra is küzdenek ilyenfajta kihívásokkal, a cégek hajlamosak alulbecsülni egy-egy ilyen probléma hatásait. Úgy gondolom azonban, egyre nő azon kereskedők száma, akiknek az e-commerce stratégiailag fontos dolog, s már kinőttek abból, hogy olyan alapvető problémával szembesüljenek, mint például a rendszer összeomlása. Erre költenek, egyre felkészültebbek" - emelte ki a Manna FM 98.6 műsorában Máriás Zsigmond.

Folyamatosan érdemes azonban tesztelni, figyelni arra, milyen hibák fordulhatnak elő, hogy ne érjen senkit meglepetés az akciós időszakban. Javasolt terheléses, stressz tesztet elvégezni, amellyel meg lehet határozni, mi az a maximális látogatói szám, amelyet adott periódusban még képes a rendszer kiszolgálni. Pár hét alatt át tud futni egy ilyen teszt, így az esetleges hibák, elakadások kiderülnek, és a tapasztalatok függvényében változtatni lehet a webshopon. Érdemes a vállalatirányítási rendszert is tesztelni, hiszen arra is komoly terhelés érkezhet.

2. Optimalizáld az oldalbetöltést mobilra is

Fontos az oldalbetöltési sebességet tesztelni és mobilra is optimalizálni. Az oldalbetöltési sebességet érdemes 3 másodperc alá vinni, ennél hosszabb idő esetén a visszafordulási arány (bounce rate) számottevően növekszik.

3. Promóciós stratégia finomhangolása

Ajánlott a promóciós stratégia finomhangolása: milyen speciális kedvezményt használsz majd Black Friday alatt, illetve minden kedvezmény minden kombinációban jól működik-e. Ezzel sokkal gyakrabban van probléma, mint gondolnánk.

4. Kosárérték növelő ajánlatok

Az árbevétel maximalizálása érdekében tanácsos kosárnövelő ajánlatokat alkalmazni. Futass le elemzést a rendeléseken, keresd meg a gyakran együtt vásárolt termékeket és alakíts ki rá csomagajánlatokat. Gondold át, hogy az értékhatárhoz kötött kedvezményeket szükséges-e módosítani. Fontos, hogy a kosárelhagyókra legyen automatizált leveled, illetve a kedvezmények transzparensen látszódjanak a kosárnál, check out során.

5. Problémamentes kiszállítás

A webáruházban megvásárolt terméket ki is kell tudni szállítani: a leadott rendelések teljes életútját kövesd végig az értékláncon, az end-to-end hibátlan folyamat kulcsa az integrációban van. Érdemes beszélni az ügyfélszolgálattal és a fullfillmenttel, milyen olyan apró problémát látnak, amelynek megoldása könnyebbséget jelentene számukra. Komolyabb dolgokra már nincs idő, de apróbb fejlesztések (pl. adatpontosítás) még beleférhetnek.


Hallgasd meg a Manna FM LogiNet ügyvezetőjével készült teljes adását podcast formájában, kattints ide!


Kapcsolódó tartalmak:

5 forgalomnövelő tipp a sikeres webshophoz

Black Friday 2020 - rohamra készülhetnek a hazai kereskedők

Webáruház-sebesség: a kritikus 3 másodperc

Bírhatja úgy a vásárlói rohamot webáruházunk, mint az Auchané?

Felhasználói élmény a Black Friday alatt: mire figyeljünk a webshopunkban?