Hűségkártya app: digitális törzsvásárlói kártya mobilon
A vásárlói hűség jutalmazásához használt plasztikkártyák többletköltségét mobil alkalmazással megspórolhatják a cégek, miközben a vevők is jobban preferálják a mindig "zsebükben lapuló" mobil appot. Íme öt érv, amiért a kereskedőknek érdemes lehet loyalty, azaz hűségkártya app fejlesztésbe belevágniuk.
A vásárlók szeretik a hűségprogramokat: egy kapcsolódó Nielsen kutatás alapján a digitális törzsvásárlói programokba bevont felhasználók 67 százaléka többet költ és gyakrabban betér olyan boltokba, ahol az ehhez kapcsolódó kedvezményeket fel is tudja használni.
A mobil alkalmazás a kereskedő számára is jó néhány előnyt biztosít, olyan adatok birtokába kerülhet, amelyet hatékonyan beépíthet az értékesítési stratégiájába. Íme 5 érv, ami a hűségkártya applikáció mellett szól.
1. A hűségkártya appot nem lehet elveszteni
A plasztik hűségkártyák hátránya, hogy könnyedén elveszíthetők, avagy nincs nálunk, amikor éppen szükségünk lenne rá. A hűségkártya alkalmazás ezt a problémát teljesen kiküszöböli: miután a mobilkészülék állandóan kéznél van, így a vevő a törzsvásárlói "kártyáját" is szívesebben használja. Elég csak időnként emlékeztetni arra, hogy ne feledkezzen el róla.
A hűségkártya applikációk előnye továbbá, hogy a telefonról minden egy kattintással elérhető, az alkalmazás rögzíti a vásárlói azonosítókat és bankkártya-adatokat. Nem kell plasztikkártyákkal és nyugtákkal bajlódni, az applikációban jóváíródnak a pontok, elérhetőek a kuponok és a korábbi vásárlások adatai is.
A kényelem és a biztonság fontosságának előtérbe kerülése megmutatkozik az m-commerce térnyerésén is: a vevők egyre gyakrabban mobil applikációkon keresztül (appshop) bonyolítják le vásárlásaik zömét.
2. A digitális törzsvásárlói programmal összekapcsolható az online és offline értékesítési csatorna
A mobilos alkalmazások hatékonyan támogatják az értékesítők omnichannel-stratégiáját: a vásárlók egyszerűen, gördülékenyen átjárhatnak a csatornák között, azaz online és offline tranzakcióknál is használni tudják. Ez olyan esetekben lehet hasznos, amikor a vevők a vásárlást mobilon kezdik és laptopon fejezik be, vagy éppen a fizikai boltban nézegetnek, de nem találják a megfelelő színt vagy méretet és mobiljukon nézik meg, hogy más boltban vagy a webshopban esetleg elérhető-e a kívánt termék, amit online meg is rendelnek.
Azt viszont nem szabad szem elől téveszteni, hogy a kereskedőnek konzisztens információkkal, ajánlatokkal és szolgáltatásokkal, valamint egységes márkajelenléttel kell megjelennie a különböző felületeken.
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.
3. Folyamatos kapcsolat a vevőkkel push üzenetek formájában
Az ügyfeleket bárhol és bármikor el lehet érni, ami az applikáción belüli push üzenetekkel válik lehetővé. A törzsvásárlók el is várják, hogy az akciókról elsőként ők értesüljenek, személyre szabott híreket kapjanak kézhez, legyen az egy hasznos információ, vagy egy új termék bevezetése.
A push üzeneteket ráadásul optimalizálni is lehet annak megfelelően, hogy hol van a vásárló (például az üzlet közelében jár, vagy éppen az adott boltban tartózkodik, így értesíthető a bolt aktuális akcióiról, vagy éppen melyik kasszánál a legrövidebb a sor), jellemzően mikor nézi meg az üzeneteit, illetve általában mikor szokott vásárolni (hónap elején, közepén, végén).
4. Célzott kommunikáció és nyomon követhetőség
A hűségkártya app segítségével a vásárlók szokásait jobban feltérképezheti a kereskedő, s ennek megfelelően módosíthatja stratégiáját és szólíthatja meg a célcsoportját.
Az applikáció rögzíti, hogy a vásárló melyik boltban járt, mit vásárolt, mi az, amit nem talált az offline boltban, milyen információkra volt kíváncsi a termékkel kapcsolatban. Az adatokból leszűrhető például az is, hányan váltották be a kedvezményeket, mely típusú akciókra volt a legnagyobb érdeklődés, mely üzletben használták a legtöbben az app-ot.
A digitális törzsvásárlói program segítségével olyan személyre szabott kedvezményekkel, speciális akciós csomagokkal lehet megcélozni a vásárlókat, amelyek magasabb kosárértéket is eredményeznek.
Az applikáció segítségével pedig egy vásárlói közösség is kialakulhat: az egyes termékekhez értékelések, kommentek, akár blogbejegyzések kapcsolódhatnak. Egyszerűen létrehozhatók különböző listák, a kedvenc termékek összegyűjthetők, a termékinformációk könnyen és gyorsan elérhetők.
A kényelmi funkciók vásárlásra ösztönzik a felhasználókat és elégedett, visszatérő vásárlókat jelentenek.
5. Brandépítés mobil applikációval
A mobil alkalmazás fejlesztése a brand- és márkaépítés terén is hasznos, hiszen ezáltal a kereskedő ott lehet a vásárló mindennapjaiban, a logója folyamatosan ott található a mobiltelefon képernyőjén.
A sikeres applikáció alapfeltétele, hogy egyszerű és felhasználóbarát legyen - a vevői visszajelzéseknek megfelelően ennek értelemszerűen folyamatosan meg kell felelnie -, illetve jutalmazza a hűséget. Ez történhet pontgyűjtéssel, egyedi kedvezményekkel, illetve egyéb vonzó elemekkel (például egy adott összeg felett ingyenes házhozszállítás, születésnapi ajándékok).
A hűségkártya app terén a követendő példaként általában a Starbucks neve hangzik el, amelynek "Rewards" programja évek óta töretlen sikerrel fut: a vevők csillagokat gyűjthetnek vásárlásaikkal és ezért különböző jutalmakat kaphatnak kézhez.