Logishop webshop 1.5 verzió
Kiadás időpontja: 2021.04.23.
Funkciók
1. Dinamikus konténerek
Dinamikusan frissülő tartalmi elemek megjelenítése a webshop felületein
Az admin konténerek segítségével rendszerezheti és jelenítheti meg a szöveges tartalmakat a felhasználói felületen. A statikus konténerekhez manuálisan rendelhet tartalmakat, míg a dinamikus konténerek a tartalmak automatikus rendszerezését teszik lehetővé címkék (lsd. címkék létrehozása) segítségével.
Az adott konténerhez rendelt címke az összes, ugyanezzel a címkével ellátott tartalmat a konténerhez rendeli automatikusan. Ilyen tartalmi oldalak esetén jelenthet ez könnyebbséget az adminnak, mint például blog cikkek téma szerinti besorolása.
Az admin az egyes tartalmak létrehozása vagy szerkesztése közben rendelhet címkét az adott tartalomhoz. Fontos, hogy a címkéket előre szükséges létrehozni a Tartalomkezelőben található Címkék menüpont alatt.
A címkézés megtörténte után az admin a Dinamikus konténer menüpontban hozhat létre dinamikus konténert a megfelelő címke kiválasztásával. Végül ezt a dinamikus konténert illesztheti be a webáruház kívánt oldalára, ahol az adott címkével ellátott tartalmak dinamikusan frissülnek, így nem kell azokat manuálisan frissíteni minden módosítás után.
2. Címkék létrehozása
Tartalmak címkézésének és könnyebb kategorizálásának lehetősége
A címkék segítségével könnyedén rendezheti az admin a szöveges tartalmakat, mint például a cikkeket vagy a blog bejegyzéseket.
Címkék segítségével automatikusan gyűjtő konténerekbe rendezheti a webshop szöveges tartalmait az admin. Egy tartalomhoz több címke is csatolható, így akár több felületen is hivatkozhatunk ugyanarra a tartalomra. A címkék alapján ezután dinamikus konténerekbe helyezhetők el a megjelölt tartalmak, így azok a felületen dinamikusan frissülnek, és nincs szükség manuális frissítésre.
3. Dinamikus listák
Szabályrendszer megadásával automatikusan frissülő terméklisták létrehozása
A webáruház adminisztrátora többféleképpen is létrehozhat terméklistákat, amelyeket később testreszabhat és megjeleníthet a webáruház vásárlói felületén. Listák létrehozása lehetséges termékek vagy variánsok hozzáadásával manuálisan vagy dinamikusan egy megadott feltételrendszer alapján (pl. “mobilkészülékek, amelyek fehérek és 300 000 Ft-nál olcsóbbak” feltételek megadásával az összes variánst a listához rendeli, amelyekre igazak a feltételek).
A statikus lista elemeit létrehozás után manuálisan kell módosítania az adminnak, míg a dinamikus lista elemei automatikusan frissülnek a meghatározott feltételrendszer alapján.
A Listák menüpontban a lista létrehozásának első lépése, hogy az admin kiválasztja, hogy statikus vagy dinamikus listát szeretne-e létrehozni. A dinamikus lista esetén a folyamat első lépése megegyezik a statikus lista létrehozásának folyamatával: meg kell adni a lista alapadatait, illetve meg kell határozni a lista státuszát, miszerint aktív, tehát minden felhasználó láthatja, rejtett, tehát csak URL megadásával érhető el, vagy inaktív, tehát nem látható a webáruház felületén.
Az alapadatok megadása után hozhatja létre az admin a lista feltételrendszerét. Fontos, hogy egy listához több feltétel is rendelhető. A feltételek szegmensekbe rendeződnek, amelyek között VAGY kapcsolat van. Az egyes szegmensekbe rendezhetőek a feltételek, amelyek között ÉS kapcsolat van.
A feltétel első két eleme a mező típusa és a mező neve. Ilyen párok lehetnek például a paraméter-szín vagy a mező-kategória. A következő elem a művelet, amely a kiválasztott mezőnek megfelelően válaszható ki. Ilyenek például az “üres”, “nagyobb vagy egyenlő”, “tartalmazza” vagy a “kezdődik”. A feltétel utolsó eleme az érték, ahol a kiválasztott mező típusának megfelelően választható ki vagy adható meg a feltétel végső eleme.
A fenti feltétel rendszer alapján tehát elkészíthető a következő feltétel:
“Minden olyan telefon, amelynek a háttértára nagyobb mint 128 GB vagy a színe nem piros.”
Ez a következőképpen jelenik meg az admin felületen:
Szegmens
- Mező típusa: “Mező” + Mező név: “Kategória” + Művelet: “Egyenlő” + Érték: “Telefon” ÉS
- Mező típusa: “Paraméter” + Mező név: “Háttértár” + Művelet: “Nagyobb mint” + Érték: “128”
VAGY
Szegmens
- Mező típusa: “Mező” + Mező név: “Kategória” + Művelet: “Egyenlő” + Érték: “Telefon” ÉS
- Mező típusa: “Paraméter” + Mező név: “Szín” + Művelet: “Nem egyenlő” + Érték: “Piros”
A feltételek és a szegmensek megadása után a lista mentésre kerül, és a lista elemei megtekinthetőek. Fontos, hogy a listák csak előre meghatározott időközönként frissülnek a rendszer túlterheltségének elkerülése végett. A lista bármikor manuálisan frissíthető a Lista azonnali frissítése gombbal.
Ahogy a statikus listák esetében is, az admin felületen testreszabhatók a létrehozott terméklistákhoz tartozó, shop felületen megjelenő szűrők. A listában szereplő összes termék összes tulajdonsága megjelenik a lehetséges szűrő feltételek között, melyek sorrendje könnyen módosítható, illetve ki- vagy bekapcsolható. A dinamikus listák felhasználói felületi megjelenése nem tér el a statikus listák megjelenésétől.
4. Keresőszó napló
Vásárlói keresések naplózása, szegmens szerinti megjelenítés, eredmények exportálása
A keresőszó napló vagy keresőszó lista segítségével megtekintheti az admin a webshop keresőjében használt kulcsszavakat. Az admin felületen beállítható, hogy pontosan mely időszak keresőkifejezéseit jelenítse meg a rendszer. Választhat a rendszer alapértelmezett időintervallumaiból (pl. elmúlt 7 nap, elmúlt 30 nap stb.), de egyedi intervallumokat is megadhat a dátumválasztó segítségével.
A találatok listáján megtekinthető, hogy az adott időintervallumban pontosan mely kifejezésekre kerestek a keresés időpontjától függően csökkenő sorrendben. Ez a táblázat természetesen szűrhető és sorrendezhető, valamint egyes kifejezésekre kereshet benne a felhasználó.
A táblázat továbbá tartalmazza, hogy az adott kifejezésre mikor történt a keresés, illetve, hogy bejelentkezett felhasználó esetén B2C vagy B2B felhasználó indította-e a keresést. A találati listán található kifejezések és adatok a vágólapra másolhatóak, illetve a teljes vagy szűrt lista XLS-be exportálható.
5. Keresőszó riport
Keresőszó naplón alapulva különböző riport nézetek bevezetése az adminisztrátori felületen
A keresőszó riport vagy legkeresettebb kifejezések funkció segítségével azonosíthatja az admin a webshop keresőjébe beírt legnépszerűbb kifejezéseket. Az admin felületen beállítható, hogy pontosan mely időszak keresőkifejezéseit jelenítse meg a rendszer. Választhat a rendszer alapértelmezett időintervallumaiból (pl. elmúlt 7 nap, elmúlt 30 nap stb.), de egyedi intervallumokat is megadhat a dátumválasztó segítségével.
A találatok listáján megtekinthető, hogy az adott kifejezésre pontosan hány keresés érkezett, és hogy azon keresésekből hány darab vezetett eredmény nélküli találati listára. Ez az információ segítheti az admint, hogy a gyakori találat nélküli keresőszavakra egyedi szinonimát vagy elírást adhasson meg, ezzel is növelve a lehetséges konverziókat.
Továbbá megtekinthető, hogy az összes keresésből hány darab érkezett bejelentkezett, B2C vagy B2B felhasználótól, illetve a maximális, minimális és átlagos találati szám. Az egyes keresőszavak vágólapra másolhatóak, illetve a teljes vagy szűrt lista XLS-be exportálható.
6. Szinonima szótár és elírt kulcsszavak
Szinonima kifejezések beállíthatósága, elírt keresési kifejezések kezelése
A szinonima szótár segítségével állíthatja be az admin, hogy az egyes keresőkifejezésekre történő keresések esetén mely másik keresőkifejezésekre érkezzenek találatok. Az admin nyelvenként vihet fel szinonima halmazokat a rendszerbe, amelyekhez tartozó kifejezésekre érkező keresések esetén minden, a szinonima halmazban található kifejezésre érkezik találat.
Tehát ha például az admin létrehozza a következő szinonima halmazt: bicikli + kerékpár + kétkerekű, akkor ezen keresőszavak bármelyikére olyan találati listát kap, amely ezen keresőszavak összességére ad találatot. Vagyis rákereshet a “bicikli” kifejezésre, a találati lista a bicikli, a kerékpár és a kétkerekű szavakra adott találatokat is megjeleníti. A szinonima halmazok egyesével is létrehozhatóak, de a XLS-ből tömegesen is importálhatóak, illetve XLS-be exportálhatóak.
Az elírások segítségével minimalizálhatja az üres találati listák számát az admin. A rendszerbe egyesével, vagy akár tömegesen XLS import segítségével vehet fel gyűjtő kifejezéseket, amelyekhez bizonyos elírásokat rendelhet. Az elírások a lehetséges félregépelések vagy hibásan leírt keresőkifejezések halmaza, amelyek esetén a rendszer a gyűjtő kifejezésre is indít keresést, ezzel csökkentve a találat nélküli találati listák számát.
Az elírások általában a keresőszó riportból kigyűjtött információk alapján azonosíthatóak. Ilyen elírások lehetnek például a “telefn” és a “tlefon”. Amennyiben az admin létrehoz egy elírást “telefon” gyűjtőkifejezéssel, és hozzárendeli a keresőnapló alapján azonosított telefn és tlefon kifejezéseket, ezen kifejezések ezentúl a “telefon” kifejezés találati listájára navigálják a keresőt használó felhasználót.
További információ, kapcsolódó anyagok
Long Term Support verzió: az a legfrissebb termék verzió, amelyet a LogiNet hosszú távon - a definiált LTS életciklus alapján - támogat. A Logishopot megrendelő ügyfél jogosult a termékkövetés érvényben léte alatt kiadott legfrissebben kiadott Long Term Support verzióra.
Legfrissebb LTS verzió: 3.18
Kiadás dátuma: 2024.05.13.
Tovább a részletekre >>
A termék legfrisebb technikai verziószáma: 3.18
Kiadás dátuma: 2024.06.17.
Tovább a részletekre >>