Logishop webshop 2023.2 verzió

Új funkciók, újdonságok a Logishop webshopban
Verziószám: 2023.2
A termék technikai verziószámai: 3.11, 3.10, 3.9
Kiadás időpontja: 2023.06.13.

Funkciók


1. Fizetési módok sorrendezhetősége

Az admin felületről beállíthatóak a szállítási módhoz tartozó fizetési módok és azok sorrendje

Az adminisztrációs felületen való fizetési módok sorrendezhetőség funkció célja egy olyan felületet biztosítani az adminnak, hogy az adminisztrációs felületről, fejlesztői beavatkozás nélkül tudja beállítani az adott szállítási módhoz tartozó fizetési módokat és azok sorrendjét.

Ezen funkció azért hasznos, mert egyes fizetési szolgáltatók szerződésbe foglalják, hogy első helyen jelenjen meg az ő logójuk a rendszerben lévő fizetési módok közül.

Az adminisztrátori felület Szállítási módok menüpontjában szerkeszthetőek az egyes szállítási módok, amelyek Fizetési módok tabján érheti el az admin a fizetési módokat. A fizetési módok B2C és B2B kategóriákba rendezve kerülnek felsorolásra az adott fizetési mód jellegétől függően. Ezen a tabon helyezhetőek el az egyes fizetési módok a szállítási módhoz, és drag-and-drop módszerrel sorrendezhetőek azok. Itt megadható a fizetési mód felületen megjelenő leírása és bruttó felára.

Logishop: Fizetési módok sorrendezhetősége


2. Lista rendezési logika

Lehetővé teszi az egyes termék és találati listákon megjelenő termékek sorrendjének beállítását

A funkció segítségével az adminisztrátor beállíthatja, hogy az egyes listákon és találati listákon milyen keresési paraméterek alapján kerüljenek egyes elemek előbbre, mint a többi elem.

A Vezérlőpulton található Marketing eszközök menüben található Lista rendezési logika menüpontra kattintva éri el az adminisztrátor a szerkesztő felületet.

A felületen előre létrehozott keresési paraméterek láthatóak, pl. akciós termék, értékelések összpontszáma vagy készletszint. Ezek az admin által kiválaszthatóak. Ekkor a keresési paraméter bekerül az admin által rendezhető drag-and-drop listába, ahol az egyes keresési paraméterek sorrendbe állíthatóak.

Az egyes paramétereknél további érték határozható meg, amelyet figyelembe vesz a rendszer a sorrendbe állításnál. Ilyen paraméter érték párosok lehetnek például:

  • Hozzáadás dátuma - növekvő / csökkenő
  • Értékelések pontszáma - növekvő / csökkenő.

Logishop: Lista rendezési logika

Az itt végzett módosításoknak megfelelően fognak ezentúl megjelenni a termék listákon, illetve a találati listákon a megjelenített variánsok.


3. Készletértesítő

A felhasználók értesítést kérhetnek arról, ha egy termék újra elérhető, vagy előrendelhető

Az értesítés kérése funkció célja, hogy a látogatók és felhasználók feliratkozzanak értesítőre, hogy ha egy variáns jelenleg nincsen készleten és nem előrendelhető.

Amennyiben egy nem bejelentkezett felhasználó szeretne feliratkozni az értesítőre, azt a variáns végoldalon található Értesítést kérek gombra kattintással teheti meg. A megjelenő modalban meg kell adnia a nevét és az e-mail címét, opcionálisan a telefonszámát, és el kell fogadnia az adatvédelmi szabályzatra vonatkozó checkboxot. Amint a variáns elérhetővé válik, e-mailben kap erről értesítést.

Logishop: Készletértesítő

A bejelentkezett felhasználó számára szintén megjelenik az Értesítést kérek gomb a készleten nem lévő és nem előrendelhető variáns végoldalán. A gombra kattintás után azonban nem jelenik meg a modal, hanem a rendszerbe a felhasználó adataival automatikusan bekerül a készlet értesítésre való feliratkozás. A bejelentkezett felhasználónak lehetősége van megtekinteni feliratkozásait, és törölni azokat a self-care felületen.

A funkcióhoz készült admin felület célja, hogy az admin lássa, hogy mely látogatók vagy felhasználók iratkoztak fel készlet értesítőre, és hogy ezen feliratkozásokat manuálisan törölni tudja.

A felületen két lista látható, az egyik az aktív készletértesítőket mutatja, tehát azokat, amelyekről még nem ment ki e-mail, a másik pedig az összes készletértesítőt, amelyben benne vannak a kiküldött és a nem kiküldöttkészletértesítők is.

Az aktív készletértesítők manuálisan törölhetőek egyesével vagy tömegesen, ekkor átkerülnek az összes értesítőt megjelenítő listára. Továbbá, amennyiben a felhasználó törli a készletértesítőt a self-care felületről, úgy szintén átkerül az értesítő az Összes listára.

A készletértesítéshez kapcsolódó adatok bekerültek a GDPR adatok letölthetősége és törlése funkció mögé, hiszen ezek is a felhasználóhoz kapcsolható adatok, így törvényileg előírt, hogy a felhasználó tudja ezeket törölni, vagy letölteni azokat.


4. Social ikonok szerkeszthetősége admin felületről

Social ikonok szerkesztése és elhelyezése a webáruház felületén

A social media ikonok szerkesztésének célja, hogy az admin tetszőleges kattintható social media ikonokat helyezhessen el a webáruház felületén, és ezek sorrendjét könnyedén változtathassa.

Az adminisztrációs felületen található Social media ikonok menüpontra kattintva érhető el a social media ikonok listája. Ezek drag-and-drop módszerrel sorrendezhetőek. Az egyes social media ikonok szerkeszthetőek vagy törölhetőek.

Új ikon létrehozásánál az admin választhat a rendszer 17 darabos ikonkészletéből, vagy feltölthet új ikont is. Az ikonok között a teljesség igénye nélkül a következők szerepelnek: e-mail, telefon, Facebook, Messenger, WhatsApp, YouTube, LinkedIn vagy TikTok.

A rendszer magyarázó szöveggel segíti az admint az adatok helyes kitöltéséhez.

Logishop - Social ikonok szerkeszthetősége admin felületről


5. Termék adatok strukturált szolgáltatása a Google felé

Variáns végoldalak magasabb SEO értékelését teszi lehetővé

A funkció  célja, hogy a variáns végoldalon elhelyezett és a Google számára továbbított kódszintű információknak köszönhetően a variáns végoldalak magasabb SEO értékelést kapjanak.

A fejlesztésnek köszönhetően a Google adatstruktúrája szerint bizonyos variáns adatok kerültek elhelyezésre a variáns végoldalakon kódszinten. Ezen strukturált adatoknak köszönhetően az egyes variáns oldalak jobb helyezést kapnak a keresőmotorok értékelési listáján.


6. Termékképek elérésének és alt-tag értékének egységesítése

Termékképek SEO értékelésének javítása automatikus alt-tag kitöltéssel

A korábbi médiatár fejlesztés kiegészítéseként készült funkció a termékekhez és variánsokhoz feltöltött képek SEO értékelését javítja.

Amint egy kép feltöltésre kerül egy variánshoz vagy egy termékhez - legyen szó manuális feltöltésről vagy interfészen keresztül érkező képről -, a kép helyi alternatív leírása automatikusan a termék vagy variáns nevével kerül kitöltésre. Ezt az admin helyben módosíthatja.

Fontos, hogy ez az alternatív leírás kizárólag a termék- és variáns végoldalon kerül használatra, hiszen a globális alternatív leírás a médiatárban kerül meghatározásra.

Továbbá, hasonló módon a termék vagy variánshoz feltöltött kép vagy képek egyedi fájlnevet is kapnak, amely szintén a termék vagy variáns nevét tükrözi speciális karakterek nélkül, valamint az egyes fájlnevek egyedi sorszámot vagy azonosítót kapnak, hogy a fájlnév egyedi legyen. Ez a fájlnév megtekinthető, de nem szerkeszthető. Az alt taghez hasonlóan, ez a fájlnév is kizárólag lokálisan kerül használatra.

Logishop - Termékképek elérésének és alt-tag értékének egységesítése


7. Terméklista szűrő értékeinek sorrendezhetősége

A termék lista oldalon megjelenő szűrők sorrendezését teszi lehetővé

A terméklista szűrő értékeinek sorrendezhetőségével az admin beállíthat alapértelmezett sorrendet a termék lista oldalakon található szűrők paraméter értékeinek, hogy azok ne véletlenszerűen jelenjenek meg a termék lista oldalon.

Az egyes paraméter értékek sorrendje globálisan állítható be, tehát nem listánként eltérően. Az admin felületi paraméterek, illetve gyűjtőszínek adatlapjain megjelenik egy új tab Paraméter érték sorrend néven.

Ezen a tabon a paraméter típusának megfelelően különböző rendezési sorrendek jelennek meg az admin számára.

Ilyenek például számsor esetén:

Számsor értékek

  • Növekvő (alapértelmezett)
  • Csökkenő

Előfordulások száma: hány darab különböző variáns vagy termék találatot jelenít meg a szűrő értékre kattintáskor a rendszer

  • Növekvő
  • Csökkenő

Készlet szerint: mekkora készlettel rendelkeznek az össz találatok a listán az adott szűrő értékre való kattintáskor

  • Növekvő
  • Csökkenő

Enum és gyűjtőszín értékek esetén pedig a következő lehetőségek közül választhat az admin:

ABC sorrend

  • Növekvő
  • Csökkenő (alapértelmezett)

Előfordulások száma: hány darab különböző variáns vagy termék találatot jelenít meg a szűrő értékre kattintáskor a rendszer

  • Növekvő
  • Csökkenő

Készlet szerint: mekkora készlettel rendelkeznek az össz találatok a listán az adott szűrő értékre való kattintáskor

  • Növekvő
  • Csökkenő

Egyedi sorrend

Az egyedi sorrend enumok és gyűjtőszínek esetén jelenik meg opcióként. Amint ezt a lehetőséget választja az admin, drag-and-drop módszerrel rendezheti sorba a paraméter értékeket tetszése szerint.

A felületen továbbá beállítható, hogy a szűrőpanelben alapértelmezetten hány érték jelenjen meg az adott szűrési feltétel alatt, és hányat “rejtsen” el a felületen megjelenő “Több mutatása” gomb. Alapértelmezetten ezt a számot megadhatja az admin a vezérlőpulton található Persistent config menüpontban, de paraméterenként felülírhatja ezt.

Logishop - Terméklista szűrők értékeinek sorrendezhetősége


8. Sebesség optimalizálást célzó fejlesztések

Ebben a verzióban sebesség optimalizálást célzó fejlesztéseket végeztünk, melynek eredményeként a mobil és desktop oldalak betöltése jelentős mértékben gyorsult. Ezen gyorsítások nem csak az oldalak jobb SEO helyezését eredményezik, hanem a felhasználói élményt is javítják, illetve csökkentik a visszafordulási arányt.

Az alábbi fejlesztések készültek el:

Frontend oldalról

  • Optimális méretű képek betöltése, dinamikusan, oldalmérettől függően. Ilyenek például a carousel, banner vagy a termékképek.
  • A cache-elhetőség érdekében a felhasználó specifikus adatok lekérésének (API) átszervezése server-side renderingből kliens oldalra.
  • A server-side generált oldal teljes HTTP cache-elése rövid lejárattal (betöltési idő: 1s --> 100ms).
  • Layout shift problémák megoldása.

Backend oldalról

  • Caddy web server beüzemelése, a beépített cache bekapcsolása.
  • Banner képek optimalizációja, különböző méretű képek generálása, ezek leküldése az API-n.
  • Az optimalizált képek méretének kiolvasása. API-n és URL-ben biztosítása a frontendnek.
  • CKEditorban beszúrt kép cseréje optimalizált méretű képekre.

Logishop


További információ, kapcsolódó anyagok



Long Term Support (LTS)

Long Term Support verzió: az a legfrissebb termék verzió, amelyet a LogiNet hosszú távon - a definiált LTS életciklus alapján - támogat. A Logishopot megrendelő ügyfél jogosult a termékkövetés érvényben léte alatt kiadott legfrissebben kiadott Long Term Support verzióra.

Legfrissebb LTS verzió: 3.18
Kiadás dátuma: 2024.05.13.
Tovább a részletekre >>

Legfrissebb kiadott Logishop verzió: 2024.2
A termék legfrisebb technikai verziószáma: 3.18

Kiadás dátuma: 2024.06.17.
Tovább a részletekre >>