Ismerd meg a Logishop webshop legújabb funkcióit – itt a 2023.4 verzió

Új funkciók a külföldi piacszerzésben gondolkodó kereskedők számára

A Logishop webshop legfrissebb verziójába számos új funkció került be, amelyek hasznos segítséget jelenthetnek a Logishop webshop megoldással rendelkező ügyfeleink számára. Többek között új funkciók segítik a nemzetközi terjeszkedésben gondolkodó kereskedőket a rendszerben található tartalmak többnyelvűsítése, illetve a devizakezelés terén, illetve támogatást kapnak a kereskedők az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árának helyes megjelenítésében.


Új funkciók, újdonságok a 2023.4-es Logishop verzióban

1. Akciós árak feltüntetése, összhangban a GVH előírásokkal

A felhasználói felületen - a jogszabálynak megfelelően - akciózás vagy árváltozás esetén az adott terméknek legfeljebb két darab ára jelenik meg: egy “eredeti ár” vagy “áthúzott ár”, amelyből a kedvezmény levonásra kerül, illetve az akciós ár. Ha az elmúlt 30 napban állandó ára volt, akkor ez lesz az eredeti ár, amelyből levonásra kerül a kedvezmény. Ám ha az elmúlt 30 napban több árváltozás is történt, akkor az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árából kell a kedvezményt levonni, tehát az az ár lesz az eredeti ár.

Hogyan valósul meg a Logishopban?

A funkció a B2C webáruházakban érhető el, és az időszakos kedvezmények, vagyis az admin felületi általános és egyedi akcióknak megfelelő akciók esetében releváns. Upsell, ajándék vagy csomagkedvezmény esetén nem értelmezhető a funkció.

Ezen funkció az adminisztrációs felület bővítését is jelenti. A kedvezmények között található Általános és Egyedi kedvezmények szerkesztési felületén található Akciós termékek tabon két darab új oszlop jelenik meg: a Megjelenített áthúzott ár és a Megjelenített akció mértéke. Ezen oszlopok segítségével az admin láthatja, hogy mely árak kerülnek pontosan kiírásra.

Továbbá bevezetésre került az egyes variánsok szerkesztési adatlapján az Ártörténet fül, ahol megtekinthető az adott variáns összes árváltozása.

Mikor lehet hasznos a funkció?

A webáruházak most már könnyedén megfelelhetnek a GVH által előírt szabályozásnak az akciózások és árváltozások terén. A funkció lehetővé teszi az eredeti és az akciós árak egyértelmű megjelenítését, garantálva a fogyasztók számára az átláthatóságot és tisztességes árképzést. Az adminisztrációs felület új eszközeivel az árak kezelése egyszerűvé és átláthatóvá válik, így a webshop tulajdonosok pontosan szabályozhatják, hogy mely árak jelenjenek meg “áthúzott” formában.


2. Szöveges tartalmak teljes körű nyelvesítése

A több nyelven létrehozható és elérhető elemek listája kibővült: mostantól a CMS tartalmak, vagyis a szöveges elemek, illetve a bannerek is több nyelven elérhetőek. Emellett a Gyorskereső funkció és a keresőszó riport is több nyelven használhatóvá vált, elősegítve a webshop teljes körű többnyelvűsítését.

Mikor lehet hasznos a funkció?

Ez a lépés lehetővé teszi a teljes weboldal átfogó nyelvesítését, megszüntetve a korábbi korlátozásokat. A nyelvfüggő funkcióval kiegészült keresőszó riport segítségével az admin láthatja, hogy mely nyelveken mely keresőszavakra kerestek.


3. Belépés a globális piacra 34 devizával

A fejlesztésnek köszönhetően a webáruház felhasználója más devizákban is láthatja az árakat a rendszer alapértelmezett devizáján kívül, illetve más devizákban is leadhatja rendelését.

Hogyan valósul meg a Logishopban?

A rendszerben 34 deviza található, melyek a webáruház adminisztrációs felületén aktiválhatók. Itt manuálisan is beállítható a váltási szám a rendszer alapértelmezett devizája és az adott deviza között, de külső integrációból is jöhet a váltási szám, illetve 3 óránként az MNB árfolyam szerint frissülhetnek a váltási számok. Jelenleg az MNB árfolyammal integrálódik a rendszer, ezen lista a későbbiekben bővíthető.

Mikor lehet hasznos a funkció?

A nemzetközi terjeszkedésben gondolkodó kereskedők számára hasznos ez az új funkció. A vásárlók 34 különböző devizában böngészhetnek és vásárolhatnak. Az admin felületen aktiválható és konfigurálható devizák, valamint az MNB árfolyamok alapján történő automatikus frissítés révén a webáruház a globális piac igényeit is kielégíti.


4. Dokumentumok és arculati elemek könnyű letöltése

A letölthető dokumentumok funkció segítségével a felhasználók egyesével vagy tömegesen tölthetnek le dokumentumokat a webáruház felületéről. Ilyen dokumentumok lehetnek például egyes arculati elemek vagy termékkatalógusok.

Hogyan valósul meg a Logishopban?

A felhasználói felületen található Letölthető dokumentumok oldalon táblázatba rendezve jelennek meg a rendszerben található dokumentumok, melyek lehetnek képi vagy egyéb típusú dokumentumok.

Az adminisztrációs felületre egy új menüpont került, a Letölthető dokumentumok, ahová az admin feltöltheti a letöltésre szánt dokumentumokat, vagy kiválaszthatja azokat a Médiatárból. A dokumentumokat kategóriákba is sorolhatja, illetve beállíthatja azt is, hogy mely szegmensek férhetnek hozzá az adott dokumentumokhoz (pl. bejelentkezett B2C felhasználók, bejelentkezett B2B felhasználók, nem bejelentkezett felhasználók).

Mikor lehet hasznos a funkció?

Az adminisztrációs felületen a dokumentumok kategóriákba sorolhatóak, és beállítható, hogy mely felhasználói szegmensek férjenek hozzájuk.


5. Csak B2C vagy csak B2B webshop

A korábban B2C és B2B szegmenst egyidejűleg kiszolgáló webáruházak mellett mostantól lehetőség nyílik tisztán B2C vagy B2B webáruházak létrehozására is. A fejlesztés eredményeként ugyanis 3 különböző felhasználó típust kiszolgáló webshop jön létre, és az adott webshop csak azokat a funkciókat jeleníti meg, amely az adott típusra vonatkozik. A 3 különböző felhasználói típusú webáruház tehát a B2C és B2B, a kizárólag B2C, és a kizárólag B2B webshop.

Hogyan valósul meg a Logishopban?

Ezeket a webshop típusokat az adminisztrátor nem tudja manuálisan megváltoztatni. Ha egy webshop típusa megváltozik, akkor nem vesznek el a korábbi adatok, csak elrejtésre kerülnek (pl. a B2C shopban regisztrált felhasználók adatai nem vesznek el egy B2B shopra váltás esetén).

Mikor lehet hasznos a funkció?

Ez a változás nagyobb rugalmasságot és célzottabb szolgáltatásokat kínál a különböző üzleti igények kielégítésére. A kereskedő szabadon változtathatja a webshop felhasználói típusát.

Tudj meg többet a 2023.4-es Logishop verzióról!