Megújult a Garmin lifestyle webshopja a LogiNet fejlesztésében
A további dinamikus növekedést olyan e-commerce ökoszisztéma kiépítésével kívánta megalapozni a garmin.hu, ahol megvalósul a rendszerek integrációja, az automatizált működés. Minderre a korábbi webáruháza és vállalatirányítási rendszere nem nyújtott lehetőséget. A webshopon design szempontból is újítani kívánt, egyúttal jobban hangsúlyozva a prémium márka üzenetét, illetve a Garmin nemzetközi brandként meghatározott guideline-t kívánta átültetni. A megoldást a Logishop webshop, a Cégmenedzser ERP és az iLogistics fulfillment logisztikai rendszer bevezetésében látta, mely rendszereket egyidejűleg kívánta bevezetni. A feladatok összetettsége miatt az ERP végül 2022. nyár elején indult el, a webáruház pedig szeptemberben.
Célok
A világ vezető polgári navigációs készülék és okosóra gyártójának, a Garminnak kiemelt hazai forgalmazója, a Tacx beltéri trénerek és hajós hangrendszereket gyártó Fusion képviseletét is ellátó Navi-Gate Kft. a B2C és B2B vevői igények növekedését a korábbi webshoppal, logisztikai háttérrel nem tudta kiszolgálni, ezért új megoldást keresett.
A Garmin meglévő raktáránál a problémát az jelentette, hogy nem volt skálázható és olyan fulfillment rendszerben látta a megoldást, amit az ERP rendszerrel is integrálni tudtak.
Mivel a régebbi vállalatirányítási rendszerükkel a logisztikai szoftvert nem lehetett összekapcsolni, egy új bevezetése mellett döntöttek és egyúttal az elavultnak bizonyult webshopot is le kívánták cserélni. A Cégmenedzser vállalatirányítási rendszerére esett a választásuk. A döntést az is befolyásolta, hogy az ERP integrációt biztosított a LogiNet Logishop webshoppal: a webáruház tartalmazta azokat a B2C és B2B funkciókat, amikre szüksége volt, illetve lehetőséget nyújtott arra, hogy saját igényeire szabja, illetve a jövőben tovább bővítse.
A korábbi átmeneti megoldások helyett ökoszisztémában gondolkodott a Garmin, amely 23 fős létszám mellett 7,5 milliárd forintos árbevételt ért el 2021-ben. Mint Zempléni Zoltán, a Garmin Hungary (Navi-Gate Kft.) kereskedelmi vezetője fogalmazott, nem humánerőforrás terén kívántak tovább fejleszteni, hanem automatizációban. Fontos volt számukra, hogy a jövőbeni bővülésüket minél költséghatékonyabban lépjék meg, minél több folyamatot - mint például a logisztikát, a marketinget - tudjanak ehhez automatizálni.
Kihívások
Az ERP, a webshop és a fulfillment rendszer bevezetése és integrációja
A 3 rendszer (Logishop, Cégmenedzser ERP, iLogistics) egyidejű bevezetése komoly kihívást jelentett a Garmin számára, mind erőforrás dedikáció, mind az átállást illetően. A Logishop előre kialakított Cégmenedzser integrációval rendelkezett, azaz a kétirányú szinkron már megvolt a vállalatirányítási rendszer és a webshop között, ami a folyamatokat meggyorsította.
Az iLogistics fulfillment logisztikai rendszer ugyanakkor új szereplő volt, a rendszert integrálni kellett az ERP-hez. A három rendszer egyidejű bevezetését tervezték, de az ezzel járó feladatok összetettsége miatt ez időközben változott: az ERP 2022. nyár elején indult el, az iLogistics pár héttel később, a webshop pedig szeptemberben.
Ügyfél dedikáció
A három rendszer bevezetése komoly ügyfél dedikációt és leterheltséget jelentett a Garmin számára. A projekt cégen belüli menedzselését így utólag másképp lépnék már meg Zempléni Zoltán kereskedelmi vezető véleménye szerint
Több erőforrást csoportosítanának az egyes folyamatokhoz, különösen a marketing és a kereskedelmi egység esetében, illetve pontosabban követnék a fejlesztők tanácsait is. Ez véleménye szerint hozzájárult volna ahhoz, hogy ne szakaszosan induljanak el az egyes rendszerekkel (májusban ERP, nem sokkal később iLogistics, szeptember webshop), ami két rendszer egyidejű használatát követelte meg, hanem az eredeti terveknek megfelelően, egyidejűleg álljanak át az újakra.
A Garmin Ltd. corporate brand guide átültetése
A garmin.hu webshop esetében azokat a megoldásokat, funkciókat és designt szerette volna a magyar társaság megvalósítani, amik a külföldi cégnél jelen voltak. Ennek a megvalósítását nehezítette, hogy a Garmin Ltd. webáruház esetében a termékvégoldaltól kezdve a kapcsolódó termékek bemutatásáig minden egyedi fejlesztés eredménye volt. Az ügyféligény megvalósításához szükség volt a Logishopon belül bizonyos fejlesztésekre mind a designt, mind a funkciókat illetően.
Termékvariánsok kezelése
A garmin.hu webshopban 2000-2300 termék található. A garmin.com példája alapján szerették volna a termékvariánsokat is megjeleníteni az adott termékvégoldalon. A megvalósításhoz szükséges feltételeket az ERP-ben kellett megteremteni, ezért a vállalatirányítási rendszerben is fejlesztések váltak szükségessé.
Megoldás
A webshop fejlesztése közel 4 hónapig tartott, az élesítése a termékek, a különböző tartalmak, fotók feltöltésének hosszabb átfutási ideje miatt csak 2022 szeptemberében történt meg. A Logishop Standard megoldás egyedi funkciókkal egészült ki.
Letisztult design, új bannertípusok
Felhasználóbarát és reszponzív felületet kapott a megújult webshop. Az új webshop egyúttal jobban hangsúlyozza a prémium márka üzenetét.
A Garmin nemzetközi brandként meghatározott guideline-t sikerült megvalósítani a Logishop keretein belül a garmin.hu részére, ami kisebb fejlesztéseket igényelt.
Az igényeknek megfelelően új, a Logishop Standard típushoz nem tartozó bannersávok kerültek a főoldalra.
A Logishophoz tartozó admin felület lehetőséget nyújt az egyes bannersávokhoz rendelhető tartalmak önálló szerkesztéséhez. (A bannerekhez rendelhető termék, kategória, lista, CMS tartalom.)
Átlátható termékvégoldal, egyszerűen feltölthető termékleírások
A webshopba egyedi igényekhez igazított termékkép nézegető került be.
A termékekhez a garmin.com termékleírásait használja a magyar webshop, az idegen nyelvű tartalmak átvételét sikerült egyszerűsíteni, gyorsabbá tenni. Szemben a korábbi webshoppal, ahol a termékleírásokat kóddal tudták csak átemelni, ezt az adminisztrációs folyamatot az új webáruháznál sikerült megtakarítani. A termékleírások esetén a tartalmat egyszerűen lemásolják, beillesztik a webáruházba, majd a fordításokat elvégzik
Ügyfélregisztráció
A Logishop felhasználói profiljában a regisztrálók beállíthatják profil, számlázási és szállítási adataikat, ellenőrizhetik nyitott és korábbi rendeléseiket, kedvencek listáját hozhatnak létre.
Szinkronizált működés a Logishop és az ERP között
A termékkategóriák struktúráját a Cégmenedzser vállalatirányítási rendszerben építik fel, mely szinkronizálódik a Logishop rendszerével, így a termékek besorolása teljes szinkronban van a két rendszer között.
A termékek és a leírások is az ERP-ből kerülnek fel a webshopba, így minden esetben elegendő a vállalatirányítási rendszerben módosítani az adatokat, melyek így frissülnek a weben is. Ugyanez a helyzet a termékekhez tartozó képekkel is, ezeket az adatokat is közvetlenül a Cégmenedzser ERP-ből nyeri ki a Logishop. A termékekhez tartozó egyedi tulajdonságokat is a Cégmenedzserben tárolják, és beállítják, hogy ezekből mi jelenjen meg a webes felületen.
A kommunikáció kétirányú, a Logishop webshop is küld adatokat a vállalatirányítási rendszer felé, például a weben leadott rendelések bekerülnek a Cégmenedzser vevői megrendelések közé.
Technológiai stack
- Backend technológiák: PHP8.1, Symfony5 framework, Doctrine ORM, Twig templating; MariaDB relációs adatbázis; Redis cache, Elastic search keresőmotor, S3 alapú storage (MinIO)
- Frontend technológiák: Nuxt.js (Vue.js), Vuex, Axios, Javascript, CSS (SCSS), HTML5
- Publikus felület: Nuxt.js (Vue.js), Javascript (ES6+), Vuex, Axios, Vue module SCSS
- Admin felület: jQuery, ES6, Twig; BEM, SCSS
A garmin.hu webshopot pozitívan fogadták a B2B és a B2C vevők, a rendelésszám növekedett, az új design és a felhasználóbarát felület elnyerte a tetszésüket.
“Az elmúlt évek tapasztalata rádöbbentett minket arra, hogy az eddigi megoldások helyett az automatizáció irányába kell elindulnunk egy e-commerce ökoszisztéma kiépítésével. Ezért három rendszer integrált bevezetését (Logishop webáruház, Cégmenedzser ERP, iLogistic fulfillment raktárkezelés) valósítottuk meg. Mindig fontos, de egy ilyen komplex bevezetési projektben kiemelten az, hogy megfogadjuk a fejlesztő cég szakértői tanácsait, és ezt a támogatást maximálisan megkaptuk a LogiNet részéről.”
Zempléni Zoltán, Garmin Hungary (Navi-Gate Kft.) kereskedelmi vezető