Miért van szükség folyamatosan a webshop karbantartására?

Az élesítéssel a projekt nem zárul le, a webáruhház karbantartása is hozzájárul a sikeres működéshez

Egy újonnan létrehozott webshop elindulása azt az érzést keltheti a vállalkozásban, hogy további feladat nincs is vele, így a felügyeletére, a karbantartására sem szükséges költeni. Abba viszont kevesen gondolnak bele, hogy a háttérrendszerek folyamatosan változnak, új igények merülhetnek fel, netán hirtelen meghibásodik a rendszer. Hogyan járul hozzá a cég sikeres működéséhez a karbantartás szolgáltatás? Milyen szempontok alapján érdemes szolgáltatót, szolgáltatáscsomagot választani? Részletek a blog írásunkban.

A megfelelő informatikai háttér manapság elengedhetetlen a vállalkozás életében - akár kisebb, akár nagyobb cégről van szó -, és nemritkán az egyik legnagyobb beruházási tételt testesíti is meg. Éppen ezért logikus lenne, hogy a cég arra is áldozzon, hogy ez kifogástalanul működjön. Az IT-rendszerek folyamatos karbantartása háttérbe kerül, amiben szerepet játszhat a spórolás, az a megfontolás, hogy úgysem lép fel semmi hiba, netán az a félelem, hogy ha az informatikai háttérrel kapcsolatos feladatokat nem házon belül végzik, kicsúszik a kezükből az irányítás.

Az IT-környezet azonban folyamatosan változik, legyen szó a böngészőkről, vagy éppen a kártyás fizetési rendszerről, nem beszélve az egyéb háttérrendszerekről. Ez pedig karbantartás nélkül olyan lemaradást okozhat akár fél év alatt is informatikai téren, ami a webáruház működésére is kihat.


Mi tartozik bele a LogiNetnél a webshop karbantartás szolgáltatásba?

  •  A support magában foglalja kapcsolattartást, a tanácsadói és fejlesztői rendelkezésre állást, a hibajegyek kezelését, a hibaelhárítást, a szoftverfrissítést és ügyféligény szerint az új fejlesztési igények megvalósítását.
  • Az üzemeltetés magában foglalja a rendszergazdai szolgáltatást, így a frissítések telepítését, mentések kezelését, hardver és szoftver meghibásodások elhárítását, teljesítmény és rendelkezésre állás monitorozást és alapvető felhasználói tanácsadást, a biztonsági mentést és helyreállítást.

5 érv, a webáruház folyamatos karbantartása mellett

1. Lehetőség a folyamatos kisebb-nagyobb fejlesztésekre

Bár egy webáruház élesítését követően úgy tűnhet, semmi hiba nem merülhet fel, a gyakorlat mást mutat. A rendszer üzemeltetése során kiderülhet, hogy új funkciókra lenne szükség, apróbb módosítások hatékonyabbá tennék a vásárlási folyamatot, részletesebb analitikai adatok kinyerése segítené a célzottabb értékesítést. A support szolgáltatás az új kisebb és nagyobb fejlesztési igényeket is meg tudja valósítani.

2. Elérhető kapcsolattartó

A support szolgáltatáson belül lehetőség van szakemberekkel konzultálni, nem beszélve arról, hogy a cég számára is biztonságérzetet ad, hogy bármilyen webshoppal kapcsolatos kérdésben tud hozzájuk fordulni. Előfordulhat ugyanis, hogy a cég hibának tekint valamit, jóllehet csupán arról van szó, hogy nem helyesen használja az adott funkciót. Ez pedig egy telefonbeszélgetésből kiderül.

Továbbá fontos az is, hogy a hibakezelés transzparens, a folyamat nyomon követhető, komplett IT dokumentáció van minden ügyfélről, minden bejelentést és ügyet kezelnek, nyilvántartanak.

3. Az állandó karbantartással nem válik elavulttá a webáruház

A stabil informatikai háttér biztosításához az is hozzátartozik, hogy a rendszer állandóan naprakész legyen, a környezet változásainak, az iparági sztenderdeknek megfelelően folyamatosan frissüljön.

Csak kevesen gondolnak bele abba, hogy egy webáruháznál a böngészőben bekövetkező változásokat le kell követni, a kártyás fizetési rendszer új verziója egy újabb fejlesztést igényel, a háttér rendszereknél (például ERP) lezajló módosítások szinkronjának folyamatosnak kell lennie.

Egy fél éves "kihagyás" következtében is elavulttá válhat a rendszer, amelynek szintre hozása szintén nagyobb összeget emészthet fel, mint a havi karbantartási díjak összessége.

4. A webshop felügyelettel tervezhetővé válnak a kiadások

A legtöbb cég vélhetően addig nem gondol bele, hogy baj történhet az IT-rendszerével, amíg be nem következik a probléma. Az adott szerver infrastruktúra váratlan összeomlása, apróbb hibák folyamatos felbukkanása, netán egy vírus megjelenése olyan helyzet elé állíthatja a céget, amikor hirtelen kell segítséget találnia.

A hiba elhárításának költsége - legyen szó akár egy-két órás munkáról - nem várt komolyabb kiadást okozhat, nem beszélve arról, hogy a nagy sietve megtalált szolgáltató valóban minőségi munkát végzett-e. Az egyszeri nagyobb kiadást pedig tovább terhelheti a rendszerhiba következtében bekövetkező adatveszteség, avagy egy hosszabb leállás esetén a kieső árbevétel.

Az IT-support szolgáltatás havidíja ezzel szemben tervezhető, és bármilyen sürgős probléma esetén lehet tudni, kihez kell fordulni.

5. Rendszergazdai szolgáltatás

Az IT support feladatai a hibajavítások, új fejlesztési igények kezelése, és a felhasználói segítségnyújtás mellett rendszergazdai szolgáltatásokra is kiterjednek (például szerver operációs rendszer frissítése, a biztonsági updatek telepítése, a futtató környezet frissítése). Továbbá a LogiNet az infrastrukturális támogatásban, szerverpark létrehozásában, vagy az ideális tárhelyszolgáltató kiválasztásában is segít.

Ideális, ha a cég webshop karbantartást és az üzemeltetést (rendszergazdai szolgáltatást) együtt kéri, mivel így probléma esetén világos, kinek mi a feladata, az ügyfél pedig időt és pénzt takarít meg.


Milyen szempontok alapján érdemes IT support szolgáltatót választani?

  • Gyorsaság: ha gond adódik a rendszerben, alapvető, milyen válaszidővel számolhatsz a hiba súlyosságához mérten. Ajánlatkérés esetén érdemes rákérdezni, hogy a hibaelhárításokat a súlyosságától függően a bejelentést követően mikor végzik el.
  • Ár: jóllehet nem az árnak kellene első helyen szerepelnie a support szolgáltató kiválasztásánál, kétségtelen, hogy ez is a mérlegelés tárgyát képezi. Érdemes több szolgáltatótól bekérned árajánlatot. (Többféle árazási model van: havidíj, T&M-típusú)
  • Szakismeret: lényeges, hogy tisztában legyél a szolgáltató referenciáival, milyen típusú vállalatok az ügyfeleik, milyen szakismerettel rendelkeznek az ott dolgozók. Ez utóbbi azért is lényeges, mert nem mindegy, hogy a supportálni kívánt technológiához megvan-e az adott kompetencia a cégnél.
  • Rugalmasság: a folyamatosan változó kihívásokhoz olyan szolgáltatót érdemes választani, amely a jövőbeni fejlődésedet is képes kiszolgálni, segít abban, hogy versenyben maradj a konkurenciával szemben.

Webshop karbantartás szolgáltatáscsomagok az igények minél teljesebb lefedésére

Ideális esetben a vállalkozás attól a fejlesztő cégtől igényli a karbantartás szolgáltatást, ahol a webáruház fejlesztése folyt. Ez a felmerülő problémák hatékonyabb megoldását is segíti, hiszen a szükséges információk "házon belül" elérhetők. Előfordulhat az is, hogy a cég különböző okok miatt új szolgáltatóval szeretné a rendszer karbantartását ellátni.

A LogiNet szolgáltatás csomagokkal igyekszik megkönnyíteni a cégek választását, amelynek tartalma igényekre szabott.

1. Alap support - karbantartás csomag (alkalomszerű fejlesztés + support)

  • Az "Alap support csomagot" azoknak a kis- és középvállalkozásoknak ajánljuk, akik jellemzően a kisebb változásokat szeretnék folyamatosan lekövetni, nagyobb fejlesztési igényeik alkalomszerűen adódnak, projekt jelleggel.
  • Ez esetben egy support managerhez több közepes projekt tartozik.
  • A kapcsolattartás jellemzően alkalomszerű.
  • Megoldott a rendszergazdai támogatás.
A LogiNet az "Alap support” keretében szolgálja ki például a Wolters Kluwert, a Robtron Elektronikát, az ELTE-t. Olvass tovább arról, milyen problémákat oldott meg ügyfeleink számára a support csapat!

2. VIP - Enterprise support  - karbantartás csomag (folyamatos fejlesztés + support, folytonos kapcsolattartás, dedikált ügyfélkezelés)

  • A “VIP - Enterprise support csomagot” azon nagyvállalatoknak javasolja a LogiNet, ahol a webshop a versenyelőny záloga, folyamatos finomításra törekszenek a legjobb felhasználói élmény elérése érdekében. A konverziónövelés a hajtóerő, így folyamatos fejlesztési és supportálás igényük van.
  • Egy support managerhez egy projekt tartozik (dedikált ügyfélkezelés).
  • Lehetőség van a folyamatos fejlesztési igény megvalósítására, a mini projekteket dedikált saját fejlesztő csapat viszi.
  • A minimum lekötött órakeret havi 200 óra.
  • A kapcsolattartás rendszeres, folyamatos.
  • Megoldott a rendszergazdai támogatás is.
A LogiNet a "VIP - Enterprise support" keretében szolgálja ki a Vodafone-t és az Auchant.

A LogiNet webshop karbantartás szolgáltatásáról bővebb információt itt találsz. Személyre szabott konzultációért keress minket elérhetőségeinken!

Webshop karbantartás: support és rendszergazdai szolgáltatás a hibátlan működésért és a fejlődésért