Miért van szükség folyamatosan a webshop karbantartására?
Egy újonnan létrehozott webshop elindulása azt az érzést keltheti a vállalkozásban, hogy további feladat nincs is vele, így a felügyeletére, a karbantartására sem szükséges költeni. Abba viszont kevesen gondolnak bele, hogy a háttérrendszerek folyamatosan változnak, új igények merülhetnek fel, netán hirtelen meghibásodik a rendszer. Hogyan járul hozzá a cég sikeres működéséhez a karbantartás szolgáltatás? Milyen szempontok alapján érdemes szolgáltatót, szolgáltatáscsomagot választani? Részletek a blog írásunkban.
A megfelelő informatikai háttér manapság elengedhetetlen a vállalkozás életében - akár kisebb, akár nagyobb cégről van szó -, és nemritkán az egyik legnagyobb beruházási tételt testesíti is meg. Éppen ezért logikus lenne, hogy a cég arra is áldozzon, hogy ez kifogástalanul működjön. Az IT-rendszerek folyamatos karbantartása háttérbe kerül, amiben szerepet játszhat a spórolás, az a megfontolás, hogy úgysem lép fel semmi hiba, netán az a félelem, hogy ha az informatikai háttérrel kapcsolatos feladatokat nem házon belül végzik, kicsúszik a kezükből az irányítás.
Az IT-környezet azonban folyamatosan változik, legyen szó a böngészőkről, vagy éppen a kártyás fizetési rendszerről, nem beszélve az egyéb háttérrendszerekről. Ez pedig karbantartás nélkül olyan lemaradást okozhat akár fél év alatt is informatikai téren, ami a webáruház működésére is kihat.
Mi tartozik bele a LogiNetnél a webshop karbantartás szolgáltatásba?
- A support magában foglalja kapcsolattartást, a tanácsadói és fejlesztői rendelkezésre állást, a hibajegyek kezelését, a hibaelhárítást, a szoftverfrissítést és ügyféligény szerint az új fejlesztési igények megvalósítását.
- Az üzemeltetés magában foglalja a rendszergazdai szolgáltatást, így a frissítések telepítését, mentések kezelését, hardver és szoftver meghibásodások elhárítását, teljesítmény és rendelkezésre állás monitorozást és alapvető felhasználói tanácsadást, a biztonsági mentést és helyreállítást.
5 érv, a webáruház folyamatos karbantartása mellett
1. Lehetőség a folyamatos kisebb-nagyobb fejlesztésekre
Bár egy webáruház élesítését követően úgy tűnhet, semmi hiba nem merülhet fel, a gyakorlat mást mutat. A rendszer üzemeltetése során kiderülhet, hogy új funkciókra lenne szükség, apróbb módosítások hatékonyabbá tennék a vásárlási folyamatot, részletesebb analitikai adatok kinyerése segítené a célzottabb értékesítést. A support szolgáltatás az új kisebb és nagyobb fejlesztési igényeket is meg tudja valósítani.
2. Elérhető kapcsolattartó
A support szolgáltatáson belül lehetőség van szakemberekkel konzultálni, nem beszélve arról, hogy a cég számára is biztonságérzetet ad, hogy bármilyen webshoppal kapcsolatos kérdésben tud hozzájuk fordulni. Előfordulhat ugyanis, hogy a cég hibának tekint valamit, jóllehet csupán arról van szó, hogy nem helyesen használja az adott funkciót. Ez pedig egy telefonbeszélgetésből kiderül.
Továbbá fontos az is, hogy a hibakezelés transzparens, a folyamat nyomon követhető, komplett IT dokumentáció van minden ügyfélről, minden bejelentést és ügyet kezelnek, nyilvántartanak.
3. Az állandó karbantartással nem válik elavulttá a webáruház
A stabil informatikai háttér biztosításához az is hozzátartozik, hogy a rendszer állandóan naprakész legyen, a környezet változásainak, az iparági sztenderdeknek megfelelően folyamatosan frissüljön.
Csak kevesen gondolnak bele abba, hogy egy webáruháznál a böngészőben bekövetkező változásokat le kell követni, a kártyás fizetési rendszer új verziója egy újabb fejlesztést igényel, a háttér rendszereknél (például ERP) lezajló módosítások szinkronjának folyamatosnak kell lennie.
Egy fél éves "kihagyás" következtében is elavulttá válhat a rendszer, amelynek szintre hozása szintén nagyobb összeget emészthet fel, mint a havi karbantartási díjak összessége.
4. A webshop felügyelettel tervezhetővé válnak a kiadások
A legtöbb cég vélhetően addig nem gondol bele, hogy baj történhet az IT-rendszerével, amíg be nem következik a probléma. Az adott szerver infrastruktúra váratlan összeomlása, apróbb hibák folyamatos felbukkanása, netán egy vírus megjelenése olyan helyzet elé állíthatja a céget, amikor hirtelen kell segítséget találnia.
A hiba elhárításának költsége - legyen szó akár egy-két órás munkáról - nem várt komolyabb kiadást okozhat, nem beszélve arról, hogy a nagy sietve megtalált szolgáltató valóban minőségi munkát végzett-e. Az egyszeri nagyobb kiadást pedig tovább terhelheti a rendszerhiba következtében bekövetkező adatveszteség, avagy egy hosszabb leállás esetén a kieső árbevétel.
Az IT-support szolgáltatás havidíja ezzel szemben tervezhető, és bármilyen sürgős probléma esetén lehet tudni, kihez kell fordulni.
5. Rendszergazdai szolgáltatás
Az IT support feladatai a hibajavítások, új fejlesztési igények kezelése, és a felhasználói segítségnyújtás mellett rendszergazdai szolgáltatásokra is kiterjednek (például szerver operációs rendszer frissítése, a biztonsági updatek telepítése, a futtató környezet frissítése). Továbbá a LogiNet az infrastrukturális támogatásban, szerverpark létrehozásában, vagy az ideális tárhelyszolgáltató kiválasztásában is segít.
Ideális, ha a cég webshop karbantartást és az üzemeltetést (rendszergazdai szolgáltatást) együtt kéri, mivel így probléma esetén világos, kinek mi a feladata, az ügyfél pedig időt és pénzt takarít meg.
Milyen szempontok alapján érdemes IT support szolgáltatót választani?
- Gyorsaság: ha gond adódik a rendszerben, alapvető, milyen válaszidővel számolhatsz a hiba súlyosságához mérten. Ajánlatkérés esetén érdemes rákérdezni, hogy a hibaelhárításokat a súlyosságától függően a bejelentést követően mikor végzik el.
- Ár: jóllehet nem az árnak kellene első helyen szerepelnie a support szolgáltató kiválasztásánál, kétségtelen, hogy ez is a mérlegelés tárgyát képezi. Érdemes több szolgáltatótól bekérned árajánlatot. (Többféle árazási model van: havidíj, T&M-típusú)
- Szakismeret: lényeges, hogy tisztában legyél a szolgáltató referenciáival, milyen típusú vállalatok az ügyfeleik, milyen szakismerettel rendelkeznek az ott dolgozók. Ez utóbbi azért is lényeges, mert nem mindegy, hogy a supportálni kívánt technológiához megvan-e az adott kompetencia a cégnél.
- Rugalmasság: a folyamatosan változó kihívásokhoz olyan szolgáltatót érdemes választani, amely a jövőbeni fejlődésedet is képes kiszolgálni, segít abban, hogy versenyben maradj a konkurenciával szemben.
Webshop karbantartás szolgáltatáscsomagok az igények minél teljesebb lefedésére
Ideális esetben a vállalkozás attól a fejlesztő cégtől igényli a karbantartás szolgáltatást, ahol a webáruház fejlesztése folyt. Ez a felmerülő problémák hatékonyabb megoldását is segíti, hiszen a szükséges információk "házon belül" elérhetők. Előfordulhat az is, hogy a cég különböző okok miatt új szolgáltatóval szeretné a rendszer karbantartását ellátni.
A LogiNet szolgáltatás csomagokkal igyekszik megkönnyíteni a cégek választását, amelynek tartalma igényekre szabott.
1. Alap support - karbantartás csomag (alkalomszerű fejlesztés + support)
- Az "Alap support csomagot" azoknak a kis- és középvállalkozásoknak ajánljuk, akik jellemzően a kisebb változásokat szeretnék folyamatosan lekövetni, nagyobb fejlesztési igényeik alkalomszerűen adódnak, projekt jelleggel.
- Ez esetben egy support managerhez több közepes projekt tartozik.
- A kapcsolattartás jellemzően alkalomszerű.
- Megoldott a rendszergazdai támogatás.
2. VIP - Enterprise support - karbantartás csomag (folyamatos fejlesztés + support, folytonos kapcsolattartás, dedikált ügyfélkezelés)
- A “VIP - Enterprise support csomagot” azon nagyvállalatoknak javasolja a LogiNet, ahol a webshop a versenyelőny záloga, folyamatos finomításra törekszenek a legjobb felhasználói élmény elérése érdekében. A konverziónövelés a hajtóerő, így folyamatos fejlesztési és supportálás igényük van.
- Egy support managerhez egy projekt tartozik (dedikált ügyfélkezelés).
- Lehetőség van a folyamatos fejlesztési igény megvalósítására, a mini projekteket dedikált saját fejlesztő csapat viszi.
- A minimum lekötött órakeret havi 200 óra.
- A kapcsolattartás rendszeres, folyamatos.
- Megoldott a rendszergazdai támogatás is.
A LogiNet webshop karbantartás szolgáltatásáról bővebb információt itt találsz. Személyre szabott konzultációért keress minket elérhetőségeinken!