Mit érdemes átgondolni, mielőtt webshop fejlesztésbe kezdesz?
Webáruház, vagy mobil alkalmazás indításával kapcsolatos döntés meghozatalakor a vállalatok többsége nehezen látja még át a projekt nagyságát, időtartamát. Számos kérdés merülhet fel, miközben a munkára legmegfelelőbb fejlesztő cég kiválasztása sem egyszerű. Miért hasznos már az ajánlatkérési szakaszban egy előspecifikációt készíteni? Részletek a cikkben.
Amikor a cég eldönti, hogy webshop fejlesztésbe, vagy mobil applikáció készítésbe kezd, akkor elképzelhető, hogy több részletkérdés még nem tisztázott, vagy nem pontosan tudja, az elképzeléseit hogyan ültetheti át az informatika és a technológia nyelvére. Miután a vállalat több fejlesztőcéget is megkeres és árajánlatokat kér, előfordulhat az a probléma, hogy ugyanarra a feladatra különböző nagyságrendű ajánlatokat kap.
Ezt elkerülendő, már az ajánlatkérési szakaszban érdemes egy részletes előspecifikációt készíteni: egy olyan szöveges dokumentumot, amely tartalmazza a webáruház elindításával, avagy mobil applikáció készítésével kapcsolatban az ügyfelek igényeit és a fejlesztendő rendszer legfontosabb jellemzőit.
Az előspecifikáció alapján az ügyfél jóval pontosabb ajánlatot kap kézhez a fejlesztő cégektől, körvonalazódik a projekt átfutási ideje is. Tisztázódnak a startvonalon felmerülő problémák, körülírhatóak a funkcionális-integrációs feladatok. Az ügyfél ezáltal összességében sokkal jobban átlátja a piacot, az előtte álló lehetőségeket. Az előspecifikáció készítése során az megismerheti a fejlesztő cég munkamódszerét is, kvázi kipróbálhatja, hogy milyen lehet velük dolgozni egy nagyobb fejlesztési projekten.
A z előspecifikációs szolgáltatás a LogiNetnél nem csupán az üzleti igényeinek körültekintő technológiai leírása. Az igényfelmérés folyamata során e-commerce és UX szaktudásunknak köszönhetően már a tervezés kezdeti szakaszában olyan tanácsokkal látjuk el az ügyfeleinket, amelyek biztosítják, hogy a jövőben igazán hatékony, a felhasználók körében népszerű digitális megoldásba ruházzon be.
Alapos tervezéssel a sikeres webáruház fejlesztéshez
Az előspecifikáció elkészítéséhez általában 4-6 találkozás szükséges a fejlesztő cég szakembereivel, ami jellemzően egy hónap alatt lebonyolítható. A szolgáltatásnak költsége is van, ám az erre szánt időn, illetve kiadáson nem érdemes spórolni a vállalkozásnak. Egy átgondolt koncepció, írásos üzleti igény dokumentáció meggyorsítja és gördülékennyé teszi a teljes megvalósítási folyamatot.
Az igényfelmérés során tanácsadók, projektmenedzser és fejlesztő munkatársak, adott esetben UX szakemberek találkoznak a cég képviselőivel, amely során közösen keresik a válaszokat a felmerülő kérdésekre, tisztázzák a leendő rendszer üzleti, humánerőforrás- és technológiai igényeit.
A szöveges anyag körüljárja a fejlesztendő rendszer üzleti és közepes mélységben annak technikai vonatkozásait, alkalmas arra, hogy bármilyen fejlesztő cég vagy digitális szolgáltató árajánlatot adjon a későbbi fejlesztésre.
Milyen esetekben hasznos az e-commerce igényfelmérés?
- Ha már vannak vázlatos elképzeléseid arról, hogy milyen webes vagy mobil alkalmazásra lenne szükséged, de nem tudod, pontosan milyen megoldás lenne a célravezető.
- Ha üzleti igényeid pontosítására, komplex javaslatokra számítasz.
- Ha kíváncsi vagy arra, hogy leendő projektedhez milyen technológiai tudásra, szakértelemre van szükség.
- Ha érdekel, hogy költségvetésében hogyan tervezheted a leendő digitális szolgáltatást.
- Ha profi igényfelmérésre és tanácsadásra van szükséged.