Mobil applikáció fejlesztés: kinek éri meg saját appot indítani?

Kérdések és válaszok a mobil alkalmazások kihasználhatóságáról

A kutatások adatai évről évre megerősítik, hogy mára a mobil vált az elsődleges eszközzé, ha a felnőtt lakosság valaminek utánanézne a neten, illetve vásárláshoz is egyre többen használják. A tényt a legtöbb hazai vállalatnál is ismerik és elfogadják, ám ha a mobil applikáció készítés üzleti hasznára, a bennük rejlő lehetőségekre terelődne a szó, sokszor még az alapok is kérdésesek. A 2020-as Ecommerce Expo egyik workshopjának moderátoraként a LogiNet ügyvezetője, Máriás Zsigmond is számos, mobil alkalmazás fejlesztéssel kapcsolatos kérdést kapott. Íme a válaszok.


1. Valóban olyan sokan használják az appokat, hogy megérje egy appshop / mobilshop elindítása?

Feltétlenül. A látogatók 50-60%-a ténylegesen mobilról érkezik az online felületekre, így mindenképpen érdemes az applikáció fejlesztés lehetőségeit kihasználni. Ebben a tekintetben azok az adatok, amelyeket a LogiNet partnereinél látunk, alátámasztják a kutatási adatokban szereplőket. Saját mobil alkalmazás készítésével extra értékesítési csatornát nyithatunk az ügyfeleink telefonján, mindezt a saját márkajelenlétünket erősítő logóval, arculati elemekkel, olyan marketingtámogató funkciókkal, amelyek megháromszorozhatják a konverziók számát, képesek akár 30%-kal emelni a kosárértéket.

Ezek olyan számok, amelyeket saját mobilshop applikáció termékünk, az Mcomapp eredményei igazoltak. Persze itt lényeges, hogy a megtérülés függ az iparágtól, a vállalkozás méretétől, a célközönség korfájától és összetételétől is, de akad még néhány olyan adat, ami miatt érdemes felmérni az app fejlesztésben rejlő lehetőségeinket. Az emarketer 2019-es adatai szerint a mobilon töltött idejük 90%-át appok használatával töltik tulajdonosaik, ráadásul egyre többet vásárolnak is a segítségükkel. A 2019-es ünnepi időszakban az appon keresztül történő vásárlások száma az Egyesült Államokban mintegy 90%-kal növekedett például.

Hogyan építsek sikeres webshopot? Hogyan hozzak ki még többet a webáruházból a UX és Service Design segítségével? Hogyan indítsak mobilshop applikációt?
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.

2. Az applikáció helyettesíti a webshopot?

Ez egy gyakori félelem a mobil alkalmazásokkal kapcsolatban, de a rövid válasz nem: a bejáratott webshopunkat nem lecseréljük egy applikációra, hanem kiegészítjük annak képességeit a segítségével. Ez egy új, ráépülő csatorna lesz online értékesítésünkben, ami ugyanazokkal a termékadatokkal, más e-kereskedelmi eszközeinkkel szinkronizáltan dolgozik.

Amennyiben a mobil applikáció fejlesztés során a cég arculatát összhangba hozzuk a webshopunk megjelenésével, egységes megjelenést, márkaélményt biztosíthatunk, a jobb ügyfélélmény pedig szinte mindig meghálálja magát az értékesítésben.


3. Miért jobb egy mobil applikáció a cégemnek, mint egy „sima mobil webshop”?

Az egyik indokot, ami miatt az értékesítésünk maximalizálásához érdemes a reszponzív webshop mellett applikációt is indítani, már említettük: mobilon az emberek többsége applikációkat használ.

A másik fontos szempont, hogy egy mobil alkalmazás maradéktalanul ki tudja használni az eszköz nyújtotta lehetőségeket. Saját mobilshop applikáció megoldásunk, az Mcomapp például ilyen marketingtámogatást nyújt a lokációs eszközökre, kamerára, push notification lehetőségekre építve, amelyek komoly vásárló-megtartóerőt jelentenek. A mobil applikáció készítésnével így könnyedén építhetjük ki klubrendszerünket vagy hűségprogramunkat, cserélhetjük le egy kényelmes digitális megoldásra a környezetterhelő plasztikkártyákat, az applikáción belül ehhez személyre szabott ajánlatokat és ajándékokat társíthatunk.

A márkához való kötődést növelni fogja a vásárlók mobilján az appok között feltűnő saját logónk, ráadásul biztos, hogy minden felületünk, design megoldásunk mobil eszközre szabott lesz, aminek hála gördülékenyebbé válik a vásárlási folyamat.

Amennyiben az Mcomapphoz hasonlóan az applikáció rendelkezik saját, vagy integrálható analitikai felülettel, ott a számokat figyelve mérni, tesztelni tudjuk akár ajánlataink eredményességét, akár termékeink teljesítményét. A LogiNet saját mobil applikáció terméke esetében a 3X-os konverziós számot és a +30%-os kosárértéket ennek köszönhetően már érintettük, de összehasonlítva a mobil webshopok teljesítményével ez végül megközelítőleg +21%-ot jelent az online árbevétel esetében is.

Ami pedig egy új érv a mobil applikáció fejlesztés, az appshopok mellett: a tavalyi évben a lakossági fogyasztók, kiskereskedelem világa mellett az e-kereskedelmi robbanás a B2B szektort is elérte. Ennek köszönhetően a gyártói, viszonteladói értékesítésnél is egyre fontosabb eszközzé válik a mobil, könnyedén beelőzhetjük versenytársainkat egy appshoppal.


4. Mitől jobb egy applikáció mint egy e-marketplace / e-piactér?

A marketplace megoldások nem véletlenül népszerűek, hiszen sokat adnak: felhasználói élmény szempontjából tesztelt design, sebesség, megbízhatóság, amit egy profi, jól marketingezett kereskedelmi platform biztosít. Azonban ennek is megvan a maga ára: egy e-piactérnél el kell fogadnunk, hogy saját márkánk háttérbe szorul, a vásárló ugyanis a vásárlási folyamat alatt elsődlegesen a piactér brandjével találkozik, így azzal társítja a terméket, amit megvásárolt tőlünk.

Plusz, mivel elsődlegesen a piactérrel áll kapcsolatban az ügyfél, így a marketingben nehezebb élnünk azzal az előnnyel, amelyet a személyre szabott ajánlatok jelentenek. Végezetül ott van a költségek kérdése: bár a piactér használata a legtöbb esetben ingyenes, a sikeres tranzakciók után jutalékot kell fizetni.

Ezek márkaépítés szempontjából fontos kérdések, mindenkinek mérlegelnie kell, hogy ez milyen mértékben, milyen formában éri meg a vállalkozásának. Tegyük fel magunknak a kérdést: ha az e-piacterek jelentenék egyértelműen az e-kereskedelem jövőjét, akkor miért fogtak volna a nagyvállalatok saját mobil applikáció fejlesztésbe?


5. Milyen cégeknek éri meg a mobil applikációt fejleszteni?

A tapasztalatok szerint a mobil applikáció készítése a következő közép és nagyvállalatok esetében jelenthet megtérülő e-kereskedelmi csatornát:

  • Olyan iparágban dolgoznak, ahol naponta, hetente, havonta újrarendelik a termékeket, így a mobil app egyszerűsíti, gyorsítja ezt a folyamatot
  • Az online vásárlások aránya közel 50%-ot tesz ki, a mobilvásárlók aránya pedig folyamatosan növekszik
  • A célcsoportban jelentős tábort alkotnak a fiatalabb vásárlók.Klub és törzsvásárlói program kialakításában gondolkoznak: loyalty app, hűségkártya app kialakítása
  • Ezen feltételek leggyakrabban olyan iparágakban teljesülnek, mint az élelmiszer és ital kereskedelem, ruházat és sport, drogéria, illatszer, számítástechnika, gyógyszer és egészségügy, háztartási kisgépek

Saját mobil alkalmazás készítésével extra értékesítési csatornát nyithatunk az ügyfeleink telefonján


Megismerné a LogiNet mobilshop applikációjának képességeit? Költségek nélkül tesztelné az Mcomapp képességeit?

>>> Mcomapp mobilshop applikációnkról itt olvasható el minden tudnivaló.
>>> Mobilshop applikációnk kipróbálásához ingyenes demóverziót biztosítunk. Ehhez ezen a felületen tud regisztrálni.