Új B2B webshoppal indult el a Halker, HMD és Sió-Friss

Nagykereskedelmi élelmiszeripari szektor sajátosságaihoz illeszkedő funkciók készültek el: időablakos szállítás, egyedi árazás, előrendelés, zárt árlistás funkció

A nagykereskedelmi FMCG-szektorban (élelmiszerek, illetve a drogériai és a háztartási termékek) tevékenykedő, a Mirbest vállalatcsoporthoz tartozó, és egymással szoros kapcsolatban álló Halker Kft., Halker Mirelit Depo (HMD) Kft. és Sió-Friss Kft. olyan viszonteladói webshop létrehozását látta szükségesnek, amely felhasználóbarát, reszponzív megjelenésű és rendelkezik a számára fontos B2B, újrarendelést támogató funkciókkal. Partnereik professzionális online kiszolgálásához a Logishop webshop megoldást választották, és egyedi fejlesztés keretében néhány funkcionális igény, illetve integráció kialakítására került sor. A nagykereskedelmi webshopok 2023. második negyedévében élesedtek.

Halker, Halker Mirelit Depo, Sió-Friss B2B webshop készítés

Itt éred el a Halker, a HMD és a Sió-Friss új webáruházát:

halker.hu
webshop.hmd.hu
webshop.siofriss.hu

Előzmények

A Mirbest vállalatcsoporthoz tartozó három, magyar tulajdonban lévő vállalat, a Halker Kft., Halker Mirelit Depo (HMD) Kft. és Sió-Friss Kft. a nagykereskedelmi FMCG-szektorban tevékenykedik, mirelit- és fagyasztott árukkal, tej- és húskészítményekkel, száraz- és vegyiáruval, valamint non-food termékekkel szolgálják ki partnereiket. A Halker a Veszprém, Fejér és Vas megye régiókban, a HMD a Baranya és Tolna megyei térségben, a Sió-Friss a Dunántúlon működik.

A három vállalat úgy döntött, hogy a mai követelményeknek megfelelő, felhasználóbarát, modern és reszponzív megjelenéssel és funkcionalitással bíró viszonteladói webshop megoldással kívánják professzionálisabbá tenni partnereik számára a rendelésleadást, és a teljesítés folyamatát. Ehhez a Logishop Pro webshop megoldást választották.


Célok és kihívások

  • A Halker, a HMD és a Sió-Friss szoros kapcsolatban áll egymással, és ez a közös egység a webshopok készítését is megalapozta az egyes webshopok közös kódbázisától kezdve, az egyedi funkciók fejlesztésén át, egészen a supportig. Kihívást jelentett a LogiNet számára a 3 különálló, de megegyező kódbázis folyamatos szinkronban tartása, annak érdekében, hogy az állandó konzisztencia fennmaradjon.
  • A vállalatok ERP rendszerének és a webshopnak összekapcsolására - egy köztes adatbázis megléte miatt - egy többlépcsős folyamat keretében került sor. Ennek a 3 szereplős szinkronizációnak az implementálását megfelelő tervezéssel és fejlesztéssel sikerült úgy megoldani, hogy ez hosszútávon is fenntartható lehessen.
  • Mindhárom vállalat egyedi árazó függvényt használ a partnerei esetében, amelyet integrálni kellett a Logishopba. Az egyedi árazó függvény azt jelenti, hogy mindegyik felhasználó - a platformra történő belépést követően – a legfrissebb saját árait látja, amelynek kiszámítását egy árazó függvény végzi el.
  • Egyedi igényként merült fel a vállalatok esetében a hírlevél feliratkozás, amelyet a Hubspot rendszerrel valósítottak meg, illetve a katalógusok beágyazása, amely Publitas beágyazható kóddal történt meg.
  • Az egyes cégek arculati igényeihez illeszkedő designnal készültek az online platformok. A design illeszkedik a különböző mobil és webes felületekhez.

Megoldás

A három webáruház fejlesztése az előspecifikációs szakasszal együtt közel 6 hónapot vett igénybe. A projekt szervezése alapvetően waterfall (vízesés) módszertanon alapult, egyes szakaszaiban az agilis módszertan szükséges és hasznos tulajdonságait beépítve, igazodva minden fázis sajátos projekt szervezési igényeihez.

A Logishop webshop széles körű B2B funkciói segítik a viszonteladói értékesítést

A Logishop B2B webshopjába olyan funkciók vannak beépítve, amelyek hatékonyan támogatják a viszonteladói értékesítést. Az átfogó funkcionalitás eredményeként tehát a cégek eleve olyan online platformmal tudnak indulni, ami az igényeiket szinte teljesen lefedi, és – speciális kérések esetén – csak néhány funkcióval kell azt kiegészíteni.

A Halker, a HMD és a Sió-Friss esetében a nagykereskedelmi élelmiszeripari szektor sajátosságait a Logishop webshop alapfunkcióival is sikerült lefedni.

A Logishop webshop megoldásunkat folyamatosan bővítjük, továbbfejlesztjük a B2B felhasználói igényeknek megfelelően. A LogiNet célja továbbra is az, hogy a folyamatos fejlesztésekkel lehetővé tegye ügyfelei számára a piaci változásokhoz való gyors alkalmazkodást, illetve, hogy alkalmazásukkal a versenytársak elé kerülhessenek.

A Logishop fejlesztési roadmapen nyomon tudod követni, hogy milyen új funkciók érkeznek a legfrissebb verziókba, amelyet a felhasználóink automatikusan elérhetnek. 


Egyedi fejlesztések a Halker, HMD és Sió-Friss számára

A Logishop webshop több fontos egyedi funkcióval bővült.

Zárt árlistás funkció az áttekinthetőbb és gyorsabb vásárlásért

Egy komolyabb fejlesztés eredményeként került a viszonteladói webshopokba ez a funkció, amelynek keretében az adott partner kizárólag egy meghatározott terméklistában szereplő árut érhet el a webáruházban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például egy pizzázó csak azokra a termékekre szerződik le a céggel, ami számára lényeges, és a bejelentkezést követően kizárólag ezeket a termékeket érheti el az online felületen. A webáruház többi terméke sem a keresőben, sem a terméklistában nem jelenik meg. Ez a szűkített kínálat egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a vásárlást a felhasználó számára.

Gyorskosár nézetben is tud a megrendeléseken változtatni a vevő

Miután a felhasználó megadja a termékhez tartozó kívánt rendelési mennyiséget, az a kosárba kerül, és megjelenik a gyorskosár. A gyorskosár nézet létrehozásával az volt a cél, hogy az éppen aktuális folyamat megszakítása nélkül tekinthesse meg, illetve változtathassa a felhasználó a kosár tartalmát. Gyorskosár nézetben ugyanis lehetősége van a termék mennyiségének módosítására.

Egyénre szabható szállítási dátum választás

A bejelentkezett felhasználónak a főoldal betöltése után kötelezően szállítási dátumot kell választania. A platform felajánl számára közelebbi dátumokat, de a vevőnek lehetősége van – naptár alapján - későbbi dátumokra is szállítási időpontot kérni. A webáruházba regisztrált partnerek telephelyekhez vannak rendelve elhelyezkedésük alapján, ezért az egyes telephelyekhez különböző rendelési határidők tartozhatnak.

Előrendelés lehetősége segíti a jobb tervezhetőséget

A terméklistában a termékekhez tartozó előrendelhetőség arról tájékoztatja a partnert, hogy az adott termék melyik szállítási dátum esetén tehető kosárba. Előrendelés esetén két esettel találkozhat a partner: előrendelhető és kosárba is tehető az áru, illetve előrendelhető, de kosárba csak egy későbbi időpontban tehető.

Ingyenes szállítás limitről értesítést kap a vevő

A felhasználó tájékoztatást kap arról, hogy a kosárban elhelyezett rendelési összértékhez milyen kiszállítási díj tartozik, illetve mekkora összeg esetében lenne a kiszállítás díja ingyenes. Az összeállított kosár esetén a rendszer jelzi, amennyiben nem érte el a vevő az ingyenes szállításhoz tartozó minimum értéket.

Egy helyen elérheti az ügyfél a pénzügyi dokumentumokat

A partnerek elérhetik az aktív, illetve korábban leadott rendeléseiket, nyomon követhetik a folyamatban lévő, illetve lezárt számláikat, illetve értesítést kapnak a lejárt számla tartozásokról. Ez utóbbi esetben további rendeléseket nem tudnak leadni.

A vevő kalkulálni tud a rendelési súllyal

A terméklistaoldal vásárlói felületén és a termékvégoldalon a felhasználó információt kap a termékekhez tartozó tervezett rendelési mennyiség súlyáról. Az egyes termékeknél eltérő mértékegységek vannak feltüntetve (pl. liter, db, kg), a súlykalkulátor a termék alapmérték-egységétől függetlenül mutatja a tervezett rendelési mennyiség súlyát kilogrammban.

Lapozgatható online katalógus az információszerzéshez

A viszonteladói webshopokban lehetőség van katalógusok elhelyezéséhez, amelyhez egy beépíthető modult, a Publitast használtak. Ennek segítségével a tartalom felhasználóbarát módon jeleníthető meg: a látogató lapozgathatja a katalógust.


Technológiai stack

  • Webshop szolgáltatási csomag: Logishop PRO
  • Backend technológiák: PHP8.1, Symfony5 framework, Doctrine ORM, Twig templating; - MariaDB relációs adatbázis; Redis cache, Elastic search keresőmotor, S3 alapú storage (MinIO)
  • Frontend technológiák: Javascript, css, html5, ajax, promise.
  • Publikus felület: Vue.js, Nuxt.js, ES6, Axios, Vuex; SCSS, Vue module CSS.
  • Admin felület: jQuery, ES6, Twig; BEM, SCSS

Eredmények és jövőbeni célok

A három vállalatnak korábban nem volt webáruháza, így regisztrált felhasználókkal sem rendelkeztek. A partnereik az emailben kapott felhasználói regisztrációs űrlap linkjén keresztül regisztrálhatják magukat a nagykereskedelmi webshop fiókjába. Az e-commerce felületek élesítését követően a felhasználók száma folyamatosan nő.

További fejlesztésekre kerül sor a jövőben a webáruházaknál. A support szakaszban lehetőség van az üzleti igények mentén tovább fejleszteni. Ehhez dedikált csapatot biztosítunk az ügyfeleink számára.


B2B webáruház indításában gondolkodsz? Megújítanád régi webshopod? Segítünk a céged igényeire szabott, egyedi megoldások fejlesztésében. Indulj el a gazdag B2B funkcionalitással rendelkező Logishop platformunkkal, kérj demo-lehetőséget munkatársainktól! Kövesd a Logishop fejlesztési roadmap-en a legújabb frissítéseinket!