Webshop készítés Logishop alapokon: elindult a WhiskyNet új webáruháza

Új funkciókat, látványos designt kapott a whiskynet.hu

Közel két hónapos tervezés és négy hónapos fejlesztést követően 2021 április elsején indult el a WhiskyNet új webáruháza, amely a Logishop webshop moduljaira építkezett. A megoldás lehetővé tett számos egyedi fejlesztést, külső rendszerek integrációját, illetve magában foglalja a jövőbeni növekedés lehetőségét, amire a korábbi bérelt platform keretein belül a cégnek nem volt lehetősége. Részletek a cikkben.


Előzmények

A minőségi whiskyk és egyéb alkoholos italok hazai meghonosításában komoly szerepet játszó WhiskyNet 2007-ben online térben kezdte el működését. Előbb egy V. kerületi, majd egy III. kerületi üzlet révén időközben "offline-lábbal" is bővült a cég értékesítési csatornája, emellett importtal, márkaképviselettel, és viszonteladói értékesítéssel is foglalkozik.

A közel hét éve Shoprentert használó vállalat 2019-ben döntött úgy, hogy vált. Meglévő platformja helyett olyan lehetőséget keresett, amely kellő szabadságot ad számára az egyedi igények fejlesztése terén. Úgy tapasztalta, hogy a bérelt platformja meglehetősen kötött ahhoz, hogy a nemzetközi trendeket és a vevői elvárásokat le tudja követni.


Célok és kihívások

A WhiskyNet az új webáruházához számos ajánlat bekérése és elemzése után a Logishop webshop Pro termékét választotta, amely egyedi igények lefedését is lehetővé teszi.

Az új webshop készítés keretein belül a WhiskyNet összetettebb kedvezményrendszer bevezetését kívánta meglépni (például eseményekhez kötött kuponok, regisztrációval járó kuponok, kosárszintű kedvezmények, ajándék nyújtásának lehetősége, több termék vásárlásával járó kedvezmények, stb.), illetve a tervei között szerepelt több kényelmi funkció megvalósítása is (például a terméknevek kiejtésének meghallgathatósága).

A projekt 2020 tavaszán indult el, szeptemberben indult a kódolás, ám a fejlesztés közben egy nem várt tényezővel is szembesülni kellett a feleknek, amely kihatott az időtartamra. Az adatkapcsolat azon verziója, amivel a WhiskyNet a vállalatirányítási rendszerhez (ERP) kapcsolódott a Shoprenteren belül, 2021 második negyedévéig volt elérhető. Az, hogy az új adatkapcsolatra átálljanak, fejlesztést kívánt volna meg, és ezt a többletköltséget, illetve energiát már nem kívánta befektetni a kereskedő.

Adatmigráció

A webshop készítés során komoly kihívást jelentett a törzsvásárlói szintek migrációja. Az adatok régi rendszerből új rendszerbe való átvitelét, az egyes személyek és a hozzájuk tartozó törzsvásárlói kedvezmények összepárosítását nem lehetett gördülékenyen megoldani. A fejlesztő és a megrendelő összehangolt munkája és rugalmas hozzáállása végül sikert hozott és a következő lépésként tervezett klubrendszer kialakítása már stabil alapokon valósul meg.


Megoldás

Az új webáruház április elseji elindulásának biztosításához elengedhetetlenek voltak a kompromisszumok. Ennek keretében első lépcsőben szűkíteni kellett az egyedi fejlesztések volumenét, miközben - a Logishop webshop moduljai révén - számos új, hasznos funkció került be a WhiskyNet webshopjába.

Ezek közé tartoznak a dinamikus listázó oldalak, szűrési és rendezési lehetőséggel. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználó bármilyen kritérium alapján válogathassa össze a termékeket.

A Logishop modulja révén a Whiskynet a kosár szintű kedvezmények mellett egyedi termékszintű és kombinált, vagy szűrt kupon kedvezményeket is tud nyújtani vásárlóinak, amit korábban ilyen összetettségben nem tudott meglépni a bérelt platform keretein belül. Illetve hamarosan lehetőség lesz az adományozásra, vagy egyedi csomagolásra is a webshopban, mely funkciót egy promócióval egybekötve kívánják elindítani.

A terméklista oldalon elkülönített szűrőpanelben jelennek meg a termékszűrők, ahová bármennyi variáns felrakható. A szűrők pedig a paraméter adattípusának megfelelően jeleníthetők meg (checkbox, radio button, érték választó).

A webáruházban helyet kaptak a szöveges oldalak (Blog) is, mely funkciók köre a későbbiekben igény szerint bővíthető. A CMS oldalak tagek segítségével csoportosíthatóak, a lista különböző elvek szerint rendezhető (ABC sorrend, megjelenés dátuma), és lehetőség van benne keresésre is. Egy keresőkifejezés beírásakor a gyors találati listán a termék találatok mellett megjelenítésre kerülnek a szöveges tartalom találatok is.

A webáruház egyúttal új designt is kapott, amelyet a LogiNet UX csapata, a 22.design készített. A webáruház színvilága megegyezik a korábbival, szerkezetében azonban más (felépítés, bannerek, termékkártyák, stb.).

A közel 6 hónapig tartó projekten a LogiNet 4 fős csapata dolgozott, amely szükség esetén további szakemberrel egészült ki.

A projekt során a webáruháznak integrálódni kellett a sERPa ERP rendszerrel is.

A fejlesztés során egyes funkciók 3rd party szolgáltatás integrációjával kerültek megvalósításra: online fizetési szolgáltató integrációja, marketing automatizáció, árösszehasonlítás, hírlevél küldés, analitika.


Eredmények

A főoldalra több banner, termékajánló került, emellett márka-carousel (amely a webshopon elérhető márkákat jeleníti meg), Hírek blokk található rajta.

Webshop készítés Logishop alapokon: elindult a WhiskyNet új webáruháza

A terméklista oldalon elkülönített szűrőpanelban találhatók a termékszűrők, amelyek a paraméter adattípusának megfelelően jelenítődnek meg (checkbox, radio button, érték választó).

Webshop készítés Logishop alapokon: elindult a WhiskyNet új webáruháza

Látványos termékvégoldal fogadja a látogatót, ahol a termék űrtartalma, alkohol foka mellett többféle ár szerepel (bolti, online), részletes termékinformációk, készletinformációk, szállítási idő, rendelhető mennyiség kerülnek feltüntetésre.

Webshop készítés Logishop alapokon: elindult a WhiskyNet új webáruháza


Jövőbeni tervek

A WhiskyNet webáruház fejlesztésének következő lépéseként 2021-ben megvalósul a kedvezményrendszer bővítése (kuponok, különböző kedvezmények, ajándéknyújtás lehetősége) és a 3D-s képek, illetve több olyan fejlesztés is folyik, ami a webáruház saját belső folyamatait segítené, a felhasználók felé ezek már nem jelentenek változást.

Emellett szintén 2021-re van betervezve a WhiskyNet B2B webáruház és a mobil applikáció elindítása is, szintén a LogiNet fejlesztésében.
 

A Logishop webshop megoldás magában foglalja a standard megoldás előnyeit és lehetőséget nyújt a további egyedi fejlesztésre. A rendszer mind B2B, mind B2C webáruház esetében alkalmazható, integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatja a webáruházánál sikeresen a terméket? Kérje ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!