A LogiNet ugyanazzal a dinamikával dolgozik tovább

Ügyfélkapcsolatok ápolása új formában: az élet nem állt meg, az online térbe került

Egy hónap telt el azóta, hogy a LogiNet teljes csapata otthoni munkavégzésre állt át. A megváltozott körülményekhez gyorsan alkalmazkodtunk, mivel már régebb óta lehetőség volt nálunk home office-ból, távolról dolgozni. Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján partnereink is pozitívan nyilatkoztak a közös munkavégzésről. Mire figyelünk, hogy a megváltozott  munkakörülmények között is zavartalan legyen a kapcsolattartás az ügyfeleinkkel? Megosztunk erről pár gondolatot.


Rendszeres, folyamatos kommunikáció, több visszajelzés

A távmunkában, otthoni munkában a legnagyobb kihívást a face-to-face interakciók hiánya jelenti. Nem vagyunk egy térben, kevésbé van lehetőség nonverbális kommunikációra, nehezebben tudunk olvasni a másik testbeszédéből, gesztusaiból. Ezért a pontos, rendszeres kommunikáció még fontosabbá válik.

Ha csak tehetjük, video-meetingeket tartunk: ha call-ba lépünk, bekapcsoljuk a kamerát, ezáltal sokkal személyesebbé válik a megbeszélés. Webináriumok alkalmával, vagy prezentáció esetén megosztjuk a képernyőnket, hogy még szemléletesebbé váljon, a prezentációkban képek, grafikonok is segítsék a megértést.

Az idő egy részét, amit eddig munkába utazással töltöttünk, arra szenteljük, hogy még többet kommunikáljunk a csapatunkkal, az ügyfelekkel. Minden kommunikációt általában írásban is megerősítünk a követhetőség miatt. Ha megbeszélünk telefonon valamit, arról legtöbbször memót írunk és elküldjük a teljes csapatnak információként. Emellett figyelünk arra, hogy írásban még pontosabban, részletesebben fogalmazzunk.

A kommunikációt abban az értelemben is fontosnak gondoljuk, hogy a főbb változásokról, mely a cégünket érinti (pl. átállás home office munkavégzésre) tájékoztatjuk ügyfeleinket. Úgy gondoljuk, hogy a transzparencia, az együttműködés és a bizalom egyik legfontosabb alapja.


Még tervezettebb felkészülés, előkészületek az ügyfél-megbeszélésre

A megbeszélésre még strukturáltabban és felkészültebben érkezünk, hogy a haladást támogassuk. Az irodai megbeszélésekhez képest még nagyobb figyelmet érdemes fordítani a megbeszélések idejének és időtartamának betartására. A videomeeting kezdése előtt pár perccel már ellenőrizzük a kamerát, a hangot. A kezdést követően a beszélgetést igyekszünk úgy vezetni, hogy beleférjünk a tervezett időkeretbe.


Rugalmasság a technikai eszközök tekintetében

Miután belépünk egy call-ba, először gyorsan ellenőrizzük, mindenki hall-e minket. Nagyobb megbeszéléseknél kikapcsoljuk a kamerákat, és figyelünk arra is, ha éppen nem mi beszélünk, a mikrofonunk is ki legyen kapcsolva, így minimalizáljuk a háttérzajokat.

Van, hogy egy megbeszélést Hangouts Meeten kezdünk el, de ha a sávszélesség mégis közbeszól, már telefonon fejezzük be. Nem akadunk fenn, gyorsan alkalmazkodunk, pár másodperc után a megbeszélés folytatódhat tovább.


Rugalmasság a család és egyéb otthoni körülményekkel kapcsolatban

A legjobb igyekezetünk ellenére néha rajtunk kívülálló dolgok mégis az utunkba állnak: épp karbantartást végez az áramszolgáltató, vagy otthon vannak a gyerekek és épp nyűgösek, figyelemre vágynak. Ezt természetesként éljük meg, ebben az időszakban közelebbivé válik a másik személyes szférája, belelátunk a másik otthonába. Az ezzel járó apróbb fennakadások mellett a megbeszélések hangvétele, az ügyfélkapcsolat viszont személyesebbé válhat.


Dress code video-megbeszélésekhez

Öltözködés terén igyekszünk megtalálni a középutat a nagyon laza ruházat és a teljesen formális között. Nem viselünk teljes "business professional"-t, de az otthoni viseletet is mellőzzük. Ez munka- és magán tér elkülönítésében is hasznosnak bizonyul: a munkanap végén a ruházat váltásával lezárjuk a munkát és elindítjuk a pihenő-időszakot.


Tudásmegosztás ügyfeleiknek – Ecommerce szakértői tanácsokkal is támogatjuk ügyfeleinket

Fontosnak tartjuk, hogy ecommerce tapasztalatainkat, a helyzetre való reagálási javaslatainkat megosszuk az ügyfeleinkkel. Ezt tesszük akár "személyesen megbeszélés" keretében Hangoutson, vagy telefonon, de megtartottuk az első nagyobb szabású ecommerce tudásmegosztó webinárunkat meglévő ügyfeleinknek és új partnereinknek.


Természetessé, megszokottá váltak az online ügyfélmeetingek

A teljes otthoni munkavégzésre való átállás elején volt azzal kapcsolatban félelmünk, hogyan tartunk majd egy teljesen új ügyfélnek bemutatkozó prezentációt, vagy egy termékdemót. Idáig szokatlan volt, hogy minden megbeszélés a digitális térben valósuljon meg, de miután mindenki átállt erre, hirtelen megszokottá, kényelmessé vált.

Kis idő alatt természetes lett, hogy minden típusú meeting online zajlik. Olyan bizalmasabb megbeszélések, érzékenyebb információ átadása is, amit eddig elsősorban személyesen osztottunk meg, most online platformon történik. Ennek lesznek valószínűleg pozitív hozadékai a járványhelyzet után is: úgy gondoljuk, hogy sokkal több megbeszélés fog online formában zajlani.

Ebben az időszakban a legfontosabb az emberek – az ügyfeleink, partnereink, munkavállalóink, a családok – fizikai és lelki egészségének megőrzése. Sok vállalkozásoknak most az átlagos eltérő működést kell alkalmaznia: legyen szó az otthoni munkavégzésről, vagy más különleges intézkedés bevezetéséről. Digitális fejlesztő cégként a mi megszokott működésünket kevésbé befolyásolja az egészségügyi helyzetből adódó otthoni munkavégzés, hiszen minden eszköz adott hozzá, hogy a munkánkat otthonról zavartalanul végezzük.

Ügyfeleinkre ebben az időszakban is kiemelt figyelmet fordítunk, projektjeik a legjobb kezekben vannak.