B2B webshop készítés: így ösztönözheted vásárlásra a viszonteladókat

Hogyan alakítsd át az érdeklődőket aktív vásárlókká? Hasznos tippek B2B webáruházaknak!

Milyen lehetőségei vannak egy B2B kereskedőnek, hogy növelje a lead-ek, illetve ezzel párhuzamosan a vevők számát? Melyek a legjobb módszerek arra, hogy vásárlásra ösztönözze a partnereit? Máriás Zsigmond, LogiNet CEO & E-commerce IT fejlesztési specialista ehhez adott hasznos tanácsokat a LogiNet IT & Business Café szeptemberi eseményén.


Katalógus áruháztól a B2B webshop készítésig - Hogyan alakítsd át az érdeklődőket aktív vásárlókká?

A legtöbb B2B kereskedő egyetért abban, hogy az online jelenlét nekik is kulcsfontosságú, ám abba már kevesebben gondolnak bele, hogy az online felületükön közölt tartalmak, információk milyen mértékben támogatják az új ügyfelek szerzését. Gyakori eset, hogy a nagykereskedő, viszonteladó webáruháza mindössze egy “login” felület, ahol csupán a bejelentkezést követően válnak láthatóvá az egyes információk, mint például az ár, a termékkatalógus, a fizetési feltételek, vagy az egyéb kondíciók.

Ezzel a megoldással viszont az egyszerű érdeklődőből nem lesz vásárló, hiszen rejtve maradnak azok az információk, amik segíthetnek a kereskedő termékeinek közelebbi megismerésében. A külvilág felé látható, katalógus jellegű webshop nézet megoldással ugyanakkor az új partnerek érdeklődése is felkelthető, akik potenciális vásárlókká válhatnak. Hiszen akár a keresőmotorok segítségével, akár más online csatornákon találják meg a céget a látogatók, leegyszerűsítheti azt az utat, hogy az érdeklődőből partner legyen.

  • A termékek és termékleírások belépés nélkül is láthatóak az online felületen, aminek segítségével minél több információt megtudhatnak a látogatók az egyes termékekről. A kereskedő dönthet úgy, hogy feltünteti az árat, vagy nem jeleníti meg.
  • Partner regisztrációs űrlap elhelyezése az online felületen: ha a látogató úgy gondolja, hogy együtt dolgozna a nagykereskedővel, ezen az űrlapon elküldheti regisztrációs kérését, vagy - ha lehetőség van rá - azt a terméklistát is, amire árajánlatot szeretne kérni.

Webáruház fejlesztés: ezekkel a funkciókkal támogathatod a partnerek rendeléseit

A B2B ügyfelek általában tudják, hogy milyen termékeket szeretnének rendelni folyamatosan, ezért a webáruház készítés során arra kell törekedni, hogy ezt a folyamatot egyszerűvé és megbízhatóvá tegye a nagykereskedő, viszonteladó. Az alábbi funkciókkal maximalizálható a partnerek költése.

Tömeges kosárba rakás

A partnerek jellemzően nagyobb és gyakran ismétlődő rendeléseket adnak le, ezért lényeges, hogy a B2B webshop fejlesztés során figyeljen erre a kereskedő. Olyan funkciók legyenek az online felületen, amelyek lehetővé teszik, hogy ezeket a nagy volumenű rendeléseket minél gyorsabban és egyszerűbben egy kosárba tudja tenni. 

Iparágra, termékszegmensre szabott speciális kereső

A kereső funkció alapvető ahhoz, hogy az ügyfél minél rövidebb idő alatt megtalálja a keresett terméket. Ám hogy mi alapján keres, illetve szűr az egyes találatok között a vállalat, milyen szempontok fontosak a számára, ez teljesen eltérő. Érdemes lehet leülni a vevőkkel, és a visszajelzések alapján kialakítani az adott iparágra szabott speciális keresőt, szűrési logikát, hiszen ez eltérhet attól, mint amit a kereskedő gondol (lehet, hogy nem az ár fontos számára, hanem, hogy mi van készleten, stb.). 

Szállítási dátum választó és dátumtól függő előrendelhetőség

A B2B partnerek számára kulcsfontosságú, hogy pontosan tudják, mikorra várható a termék. A szállítási dátum választó, az időablak megléte, illetve az előrendelés lehetősége is alapelvárás a kereskedő felé. Számos esetben a partner egy későbbi időpontra rendelné meg a terméket, és ha ezt az igényt a B2B webshop megbízhatóan ki tudja szolgálni, az erős konverziós tényezőt jelent.

Excelből feltölthető kosár

A B2B ügyfelek jellemzően bevásárlólistákat használnak a nagyobb mennyiségű, illetve ismétlődő rendeléseikhez, és a legtöbb esetben ez egy excel file-t jelent. Ezért fontos számukra, hogy a bevásárlólistát az excel táblázatból minél gördülékenyebben fel tudják tölteni, amivel lehetővé válik a gyors utánrendelés.

Ajánlatadás funkció

A B2B partnerek esetében előfordulhat, hogy a megszokott rendelések mellett egy-egy nagyobb mennyiséget vásárolnának. Ebben az esetben ideális lehet számukra egy olyan funkció, amivel a B2B webshopban az általuk összeállított csomagra strukturált formában kérnek árajánlatot. 

Újrarendelést segítő funkciók

Több olyan kényelmi funkció is beépíthető a B2B webshopba, ami támogatja a partner rendeléseit, egyszerűvé és gyorsabbá teszi a folyamatot. Ilyen lehet például a “Kedvenc listából kosárba rakás”, illetve az “Előző rendelés újrarendelése” funkciók.

Megbízható adatok: készlet, ár, fizetési kondíciók

A megbízhatóság alapvető a B2B partnerek számára, ezért fontos, hogy a nagykereskedő, viszonteladó online felülete olyan információkat tartalmazzon, amelyek helytállóak. Ez érvényes az árra, a készletre, a fizetési és szállítási lehetőségre.

Nemzetközi értékesítésre optimalizált B2B webshop

Amennyiben a külföldi terjeszkedés is a nagykereskedő tervei között szerepel, akkor fontos a többnyelvűség, azaz a több nyelven használható B2B webshop és admin felület, illetve a megfelelő devizakezelés, az ügyviteli folyamatokhoz illeszkedő modell.


Melyek azok a hibák, amiket a karácsonyi kampány előtt még érdemes lehet a webáruházban kijavítani, hogy segítsék a konverziód növelését? Íme 10+1 UX tipp Máriás Attilától, a 22.design CEO és Lead UX designerétől!

Hogyan tudja támogatni a Logishop webshop a B2B értékesítésed sikerét? Kérd ki a számos referenciával, e-commerce tapasztalattal rendelkező LogiNet szakembereinek tanácsát!