Hogyan optimalizáld B2B és B2C webshopodat?

UX konverzió növelés, vásárlás növelő funkciók, gyakorlati tippek kereskedőktől a LogiNet IT & Business Cafén


Melyek azok a kulcsfontosságú rendelés ösztönző funkciók, amelyek a B2B webáruházban elengedhetetlenek a vásárlásösztönzésre? Milyen UX megoldásokat érdemes még az ünnepi szezon előtt meglépni, hogy segítsék a konverzió növelését? A LogiNet IT & Business Café októberi eseményén Máriás Zsigmond, LogiNet CEO & E-commerce IT fejleszté si specialista és Máriás Attila, a 22.design CEO és Lead UX designere ehhez adott hasznos tanácsokat. A panelbeszélgetésben résztvevő vendégeink, Németh Dániel, Warnex-Global Zrt. CEO,  és Kárpáti Márk, Vectra-Line CEO saját kereskedői tapasztalataikat osztották meg a résztvevőkkel.


Hogyan alakítsd át az érdeklődőket aktív vásárló kká?

A katalógus áruház funkciója

A katalógus jellegű webshop nézet megoldással új partnerek érdeklődése is felkelthető: akár a keresőmotorok segítségével, akár más online csatornákon találják meg a céget a látogatók, leegyszerűsítheti azt az utat, hogy az érdeklődőből partner legyen.

  • A termékek és termékleírások belépés nélkül is láthatók a B2B kereskedő online felületén, aminek segítségével minél több információt megtudhatnak a látogatók az egyes termékekről. A kereskedő dönthet úgy, hogy feltünteti az árat, vagy nem jeleníti meg.
  • Érdemes lehet partner regisztrációs űrlapot elhelyezni az online felületen. Ha a látogató úgy gondolja, hogy együtt dolgozna a nagykereskedővel, ezen az űrlapon elküldheti regisztrációs kérését, vagy - ha lehetőség van rá - azt a terméklistát is, amire árajánlatot szeretne kérni.

B2B webáruház: ezekkel a funkciókkal maximalizálható a partnerek költése

  • Tömeges kosárba rakás: lényeges, hogy olyan funkciók legyenek a webshop felületén, amelyek lehetővé teszik a nagy volumenű rendelések minél gyorsabb és egyszerűbb leadását.
  • Iparágra, termékszegmensre szabott speciális kereső: célszerű leülni a vevőkkel, és a visszajelzések alapján kialakítani az adott iparágra szabott speciális keresőt, szűrési logikát, hiszen ez eltérhet attól, mint amit a kereskedő gondol. 
  • Szállítási dátum választó és dátumtól függő előrendelhetőség: a B2B partnerek számára kulcsfontosságú, hogy pontosan tudják, mikorra várható a termék. 
  • Excelből feltölthető kosár: a B2B ügyfelek jellemzően bevásárlólistákat használnak a nagyobb mennyiségű, illetve ismétlődő rendeléseikhez, és a legtöbb esetben ez egy excel file-t jelent. 
  • Ajánlatadás funkció: fontos, hogy a B2B ügyfél a webshopban az általa összeállított csomagra strukturált formában tudjon árajánlatot kérni. 
  • Újrarendelést segítő funkciók: ilyen lehet például a “Kedvenc listából kosárba rakás”, illetve az “Előző rendelés újrarendelése” funkciók.
  • Megbízható adatok: készlet, ár, fizetési kondíciók: fontos, hogy a nagykereskedő, viszonteladó online felülete olyan információkat tartalmazzon, amelyek helytállóak.
  • Nemzetközi értékesítésre optimalizált B2B webshop: ha a külföldi terjeszkedés is a nagykereskedő tervei között szerepel, akkor fontos a többnyelvűség, a megfelelő devizakezelés.

Tudj meg a többet a témáról! További részletek a cikkben!


B2B webshop kereskedői szemmel

Melyek azok a funkciók, amiket igényel a B2B partner? Íme pár hasznos tanács Németh Dánieltől, a Warnex-Global Zrt. ügyvezetőjétől.

  • A B2B ügyfelek számára alapvető a felhasználóbarát felület, és igénylik a B2C webáruházat jellemző nagy felbontású, látványos fotókat, részletes termékleírásokat. 
  • A B2B partnereknek fontos továbbá, hogy a termék időben megérkezzen, legyen alkatrész hozzá, a szervizhálózat megfelelő legyen. Ezekre az igényekre a webáruháznak megfelelő választ kell adnia. 
  • A vállalat pár éve indította el B2C webshopját, ám volt rá példa, hogy onnan érkeztek új B2B ügyfelek.


Növeld a konverzióidat karácsony előtt!

Melyek azok a hibák, amiket a karácsonyi kampány előtt még érdemes lehet a B2C webáruházban kijavítani? Íme 10 UX (User Experience Design) tipp!

1. Megfelelő mobil élmény: a reszponzív oldal megléte ma már alapvető követelmény lenne az online felületek számára, ám számos olyan példát látni, amikor webshop készítés során ezt nem vették figyelembe. 

2. Egyedi USP-k: A látogatók figyelmét azonnal felkelti, ha valamilyen egyedi információval találják szembe magukat az online felületen. Érdemes jól látható helyen feltüntetni, melyek azok az információk, amik megkülönböztethetik a webshopot a versenytársaktól. 

3. Kereső szinonima szótárral: a webáruház keresőjét érdemes olyan logikával létrehozni, ahogy a célcsoport használhatja. Előfordulhat, hogy a rosszul írja be a keresett terméket (pl. kihagynak betűt, ékezet nélkül írják, stb.), vagy nem a termék pontos nevét írja be, hanem szinonimákat használnak. 

4. Áttekinthető terméklista oldal: a terméklista oldalra érkezve fontos, hogy a vevő azonnal lássa a legfontosabb információkat (fotók, ár, készleten van, mikorra várható a szállítása).

5. Termékoldal bizalomerősítő információkkal: termékhez kapcsolódó információk, mint például mikor kaphatja kézhez a terméket, vásárlói visszajelzések.

6. Kuponkód feltüntetése: ideális, ha a kuponkód ott van a webshop oldalán, ám nem túl hivalkodó módon. 

7. Gördülékeny checkout folyamat: fontos, hogy minél egyszerűbben tudjon fizetni a vevő, a webshopban ne legyenek “kivezető utak” (pl. termékjavaslatok ajánlása).

8. Regisztrációs lehetőség a vásárlás végén: a vásárlás lezárulásával - akár egy kedvezményre jogosító kuponkód lehetőségével - a regisztráció felé terelheti a kereskedő az ügyfelet. 

9. Vevői tartalmak felhasználása: a vásárlók által készített képek, néhány mondatos vélemények - akár a közösségi média csatornákon, akár a webshop oldalain tűnnek fel - növelik a potenciális vásárlók bizalmát.

10. Vásárlói visszajelzések összegzése: a vásárlói visszajelzések összefoglalására ideális a mesterséges intelligencia is, amely pillanatok alatt egy rövid tartalmat tud készíteni erről, ami az adott termékoldalon is elhelyezhető. 

+1 Fontos a kutatás: fontos az előzetes piackutatás, a célcsoport pontos ismerete, a versenytársak feltérképezése, ennek tudatában lehet ugyanis eldönteni, hogy a felhasználói élmény javításához melyik lépés is a legjobb.

Tudj meg a többet a témáról! További részletek a cikkben!


UX újratervezés a gyakorlatban - kereskedői szemmel

Hogyan futott neki az UX újratervezésnek a Vectra-Line, hogy javítsa az ügyfélélményt, növelje a konverziókat, és erősítse az ügyfélhűséget? Íme pár hasznos tanács Kárpáti Márk CEO-tól.

  • A vevőnek fontos, hogy minél kevesebb kattintásra, minél jobb ügyfélélményt kapjon, az egyes folyamatokon minél egyszerűbben tudjon végigmenni. Ezt szolgálta a webáruház funkcióinak bővítése is. 
  • A kereső átalakításánál a mesterséges intelligenciát is alkalmazzák majd. 
  • Folyamatos a piackutatás, a konkurencia elemzése, ez segíti a megalapozott döntéshozatalt

Viszonteladói partnereidnek online csatornán értékesítenél? Megújítanád régi B2B webshopodat? A Logishop B2B webshop integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatod a webáruházadnál sikeresen a terméket? Kérd ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!