Elindította új B2C és B2B webshopját a Papír-Pont
Az irodaszer és eszköz nagy- és kiskereskedésével foglalkozó Papír-Pont Kft. B2B webáruházat kívánt létrehozni. A vállalat olyan megoldást képzelt el, ami a lehető legszorosabb integrációt biztosítja meglévő vállalatirányítási rendszerükkel. Ezért esett a választásuk a Logishop webshopra. A B2C és B2B ügyfélkört is kiszolgáló papirpont.hu webáruház 2022 februárjában élesedett.
Előzmények
A Papír-Pont a Cégmenedzser ERP rendszerét használta, ám a vállalatirányítási rendszerükhöz a B2B funkciókat más webshop platformokkal nem sikerült problémamentesen integrálniuk. Ezért olyan webáruház megoldást kerestek, amely a legmélyebb integrációt nyújtja vállalatirányítási rendszerükkel. A választásuk a Logishop megoldására esett, amellyel a viszonteladói és magán vásárlók számára a webshopjukat is el tudták indítani.
Megoldás
A Papír-Pont viszonteladói partnerei korábban e-mailben, telefonon és faxon rendeltek, amelynek az utánkövetése komoly többletmunkát jelentett számukra. Ezt szerették volna megspórolni az online értékesítési csatorna elindításával, illetve partnereik többsége is igényelte ezt a vásárlási lehetőséget.
A webáruház indításakor a hatékonyság növelése, az automatizáció volt a fő céljuk, azaz a termékleírásokat, árakat, fotókat egy helyen tudják elérni és frissíteni, míg a B2B vásárlókat hatékonyan, gyorsan ki tudják szolgálni. A webshopban olyan B2B funkciókat kívántak megvalósítani, mint például az egyedi viszonteladói árlisták megjelenítése.
Eredmények
A LogiNet és a Cégmenedzser szoros együttműködésének köszönhetően a Papír-Pont könnyedén és gyorsan tudta kiépíteni teljes e-commerce ökoszisztémáját.
A termékkategóriák struktúráját a Cégmenedzser vállalatirányítási rendszerben építik fel, mely szinkronizálódik a Logishop rendszerével, így a termékek besorolása teljes szinkronban van a két rendszer között.
A termékek és a leírások is az ERP-ből kerülnek fel a webshopba, így minden esetben elegendő az vállalatirányítási rendszerben módosítani az adatokat, melyek így frissülnek a weben is.
Ugyanez a helyzet a termékekhez tartozó képekkel is, ezeket az adatokat is közvetlenül a Cégmenedzser ERP-ből nyeri ki a Logishop. A termékekhez tartozó egyedi tulajdonságokat is a Cégmenedzserben tárolják, és beállítják, hogy ezekből mi jelenjen meg a webes felületen.
A rendszer egyik nagy előnye, hogy a partnerekhez tartozó egyedi árakat és kedvezményeket is egységesen, szinkronizálva kezeli a két rendszer, így minden partner a rá vonatkozó aktuális árakat láthatja.
A B2B rendelésekkel kapcsolatos további adatok is szinkronizálásra kerülnek, például az aktuális készlet, a lehetséges fizetési és szállítási módok, valamint a megrendelés státuszváltozásai.
A kommunikáció kétirányú, a papirpont.hu webshop is küld adatokat a vállalatirányítási rendszer felé, például a weben leadott rendelések bekerülnek a Cégmenedzser vevői megrendelések közé.
A Papír-Pont Kft-nél bíznak abban, hogy a beruházásuk rövid időn belül megtérül a manuális munka megspórolásával, a felszabadult erőforrást pedig marketingre tudják fordítani.