Elindult az IKR Agrár Gazdabolt, az agrárpiaci cég webshopja
Az IKR Agrár Kft. folytatta a digitális átalakulást: elindította a B2B és B2C webshopját 2022 elején, egy évvel azt követően, hogy újratervezte és modernizálta weboldalát. Teljeskörű termékinformációk, részletes szűrési lehetőség, gördülékeny vásárlási folyamat segíti az IKR Agrár Gazdabolt vevőit.
Előzmények
Az IKR Agrár Kft., az AGROFERT cégcsoport tagjaként, inputanyagok (növényvédő szerek, vetőmagok, műtrágyák) forgalmazásával, terménykereskedelemmel foglalkozik, és különböző szolgáltatásokkal látja el országos szinten a mezőgazdasági termelőket. Magyarország meghatározó mezőgazdasági kereskedelmi cégének számít.
2021-ben élesedett az IKR Agrár Kft. weboldala, amelyet a digitális szemlélet erősítése, a fiatalabb generáció igényeire való reagálás, a mobil reszponzív kialakítás tett szükségessé. A webfejlesztést a LogiNet Systems végezte, a UX-UI kialakítását a 22.design, a LogiNet cégcsoport UX divíziója készítette. Ennek eredményeként modern, könnyen kezelhető online rendelési felület jött létre, ahol minden lényeges részlet megtalálható a szolgáltatásokról, a termékekről, a legfrissebb ismeretterjesztő cikkek és kapcsolati információk társaságában.
A webfejlesztést további lépés követte a digitalizációs folyamatban: a mezőgazdasági kereskedelmi cég célként tűzte ki a webshop elindítását, amelynek fejlesztésével a LogiNetet bízták meg.
Az IKR példája is mutatja: a digitalizáció a mezőgazdaságban is teret nyer. A szektorban egyre elterjedtebbek az új digitális technológiák, mint a dolgok internete (Internet of Things, IoT), a mesterséges intelligencia, a robotika és a nagy adathalmazok (big data), amelyek példa nélküli innovációkat eredményezhetnek a mezőgazdasági ágazatban. A digitális technológiák használatának további hozadéka az adatok áramlása, amely számos előnnyel járhat többek között a mezőgazdasági termelők, valamint a forgalmazásban és a kiskereskedelemben érdekelt felek számára.
Célok
Az agrárcég online értékesítési felületén olyan szűrő funkció kialakítását célozta meg, ahol az érdeklődők gyorsan megtalálják a keresett terméket a műtrágyák, a vetőmagok, a növényvédő szerek és lombtrágyák termékkategóriák között. Lényeges volt számukra, hogy az egyes áruknál olyan mennyiségű és minőségű információt nyújtsanak, ami segíti és felgyorsítja a a döntéshozatalukat, és a B2B és a B2C vevői igényeket is kiszolgálja.
Megoldás
Közel hat hónapos fejlesztést követően 2022 januárjában élesedett az IKR új webáruháza, amely a Logishop webshop megoldásra építkezett. A projekt is azt mutatja, a digitális technológiák használata a mezőgazdaságban is egyre fontosabbá válik.
Átlátható navigáció
Az ikragrar.hu nyitóoldaláról érhető el a webshop, ahol a termésnövelők, vetőmagok, speciális termékeket vásárolhatják meg az érdeklődők. A kiszereléseket és termékösszeállításokat az agárcég kimondottan úgy válogatta össze, hogy minden felhasználói igényt kielégítsenek. Egyszerű navigáció, a weboldalhoz hasonló letisztult felület segíti a vevőket.
Bővebb termék adatlap
A termékoldalon az egyes termékek tulajdonságainak feltüntetése között helyet kaptak többek között az összetevők, a kiszerelés, a felhasználási javaslat, alkalmazásával kapcsolatos információk, értékelések.
Intelligens termékszűrő
Az IKR termékei közötti keresést hatékony szűrő funkció segíti, amely lehetővé teszi azt is, hogy csak a készleten lévő áruk között válogasson a vevő. A webshopban a saját gyártású és forgalmazású műtrágyák – szilárd és folyékony termékek, Lovogreen gyeptrágyák, Lovochemie lombtrágyák –, mikrobiológiai készítmények, vetőmagok épp úgy elérhetőek, mint például a permetezőgép-tisztító folyadékok.
Gördülékeny vásárlási folyamat
Az IKR Agrár Gazdaboltból megbízható kiszállítással, OTP SimplePay biztonságos online bankkártyás fizetéssel vagy banki előreutalással vásárolhatók meg a termék.
Eredmények
Az IKR új webshopját pozitívan fogadták a felhasználók. Az agrárcég online értékesítési csatornájának fejlesztése tovább folytatódik: UX Tracking szolgáltatást vesznek igénybe.
Az IKR Agrár új webshopja azt mutatja, hogy a "konzervatívnak tekintett" iparágakban (mint például a mezőgazdaság) is sikerrel valósulhat meg a digitális fejlődés.