Eredményes értékesítés webáruházzal, appal - de hogyan?

Milyen eszközökkel tudunk belépni az e-kereskedelmi piacra?

A koronavírus járvány kötelező fejlesztési iránnyá tette az online kereskedelmi csatornákat a vállalkozások számára. Azonban a tapasztalatok és a piaci szereplők véleménye egybecseng: a megugrott forgalomból csak akkor profitálhatunk hosszú távon, ha körültekintően megválasztott technológiai megoldásokkal élünk. Valamint kiemelkedő ügyfélélményt biztosítunk! Ehhez pedig jól felépített, hatékony webáruházi rendszerre lesz szükségünk. Mit gondoljunk át ehhez, ha most tervezzük első webshopunk beindítását? Hogyan tehetjük eredményesebbé értékesítésünket már létező webáruházunkban, mobil applikációnkban? Máriás Zsigmonddal, a LogiNet ügyvezetőjével ehhez gyűjtöttünk össze néhány alapvető tudnivalót!


Ha már van webáruházunk – Eredményességnövelő e-kereskedelmi tippek

A járványhelyzet egyik fontos tanulsága a kereskedelemben: azok a cégek nagyobb eséllyel tartoznak majd a nyertesek közé, akik rendelkeznek online értékesítési csatornával. Legalábbis ők könnyebben minimalizálják veszteségeiket. Az előny azoknál lesz, akik már belefogtak ebbe. Egy webáruház indítása, annak működtetése ugyanis összetett feladat. Ráadásul, megfelelő csapatot is kíván. Amennyiben mindez adott, néhány egyszerű megoldással hatékonyan fejleszthetjük online értékesítési csatornánkat. Ez a titka annak, hogy a most megugró forgalmat visszatérő vásárlókká formáljuk. A növekvő tranzakciószámmal pedig extra bevételre tegyünk szert. 

Lássuk ehhez a legfontosabb tippeket!

1. Javíthatjuk az online boltélményt egyszerű fejlesztéseken keresztül

Bővíthetjük a termékinformációkat: látványosabbá tehetjük kínálatunk bemutatását videókkal, képekkel. Így akár helyettesíthető is a bolti élmény. Fejleszthetjük az online ügyfélszolgálati kapacitásokat, egyszerűsíthetjük a termékvisszaküldés feltételeit, illetve online anyagokkal magyarázhatjuk el a helyes termék beüzemelés menetét.

  • Várható eredmények:
    Ezekkel az egyszerű megoldásokkal javíthatunk a konverziós arányunkon, hatékonyabbá tehetjük vállalatunk működését.
     
  • Eszközök, amelyekre ehhez szükségünk lehet: 
    IT koncepcióalkotás, UX design, Service design módszerek

Hogyan építsek sikeres webshopot? Hogyan hozzak ki még többet a webáruházból a UX és Service Design segítségével? Hogyan indítsak mobilshop applikációt?
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.

2. Növelhetjük a kiszolgálási hatékonyságot vállalati folyamataink automatizálásával, digitalizálásával

A webáruház olajozott működéséhez több terület összehangolt munkája szükséges: vevőszolgálat, készletezés, raktározás, logisztika, marketingkommunikáció. Érdemes átgondolni, hogy az egyes területek automatizálásával, hogyan javíthatunk a hatékonyságon. 

  • Várható eredmények: 
    Hatékonyabb vállalati működés.
     
  • Eszközök, amelyekre ehhez szükségünk lehet: 
    IT felmérési, tanácsadási, tervezési szolgáltatások

3. Javíthatunk eredményességünkön a vásárlói élmény javításával, az ügyfélvisszajelzések figyelembe vételével

Fizikai üzleteinkhez hasonlóan e-kereskedelmi szoftverünknek is van „kiszolgálási minősége”. Ez azon múlik, mennyire meggyőző a designja webáruházunknak, mennyire áttekinthető a kezelőfelülete, mennyire egyszerű és gyors azon keresztül a vásárlási folyamat. Ennek felméréséhez érdemes igénybe vennünk a UX design és a Service design módszereit, tudását. 


4. Bevethetjük a mobilapplikációkat extra csatornaként

A mobilapplikációk kiváló eszközt jelentenek az ügyfélmegtartáshoz, erősítik a márkahűséget. A webes forgalom több mint 60%-a ilyen eszközről bonyolódik, ami a lakosság többségének zsebében mindig ott lapul. Olyan előkészített megoldásokkal, mint a LogiNet saját applikációja, az Mcomapp, mindez ráadásul gyors piacra lépéssel valósulhat meg. Az applikációk push notification funkciójával hatékony marketingkampányokat indíthatunk. 

  • Várható eredmények:
    Növekvő árbevétel, javuló online konverzió, csökkenő hirdetési költségek
     
  • Eszközök, amelyekre szükségünk lehet:
    LogiNet Mcomapp - Mobilshop termék

 A fenti lehetőségeket érdemes számításba vennünk gyártóként, nagykereskedőként is! A koronavírus járvány okozta piaci átrendeződés miatt ugyanis egyre több márka szakít a hagyományokkal, mérlegeli a direkt lakossági értékesítés lehetőségeit.


Ha még nincs webáruházunk – Miket gondoljunk át cégmérettől függetlenül webshop indítás előtt?

Természetesen akkor is megkönnyíthetjük a dolgunkat, ha még csak most indítanánk webáruházi rendszert. Máriás Zsigmond szerint, ennek a legfontosabb pillérét az e-kereskedelmi IT tanácsadók bevonása jelenti már a folyamat legelején:

„Tudnunk kell, hogy a webáruház indítás egy összetett, időigényes folyamat. Ebben kiemelt fontossággal bír a szakszerű IT tanácsadás. A megfelelő tervezés ugyanis kockázat és költségcsökkentő erőt képvisel. Így ne kiadásként, befektetésként gondoljunk rá. A megfelelő szakemberek tudják, hogyan lehet kerülőutak nélkül eljutni az eredményekig. Ismerik a technológiai megoldásokat, amelyekkel kisajtolhatjuk az extra teljesítményt webáruházunkból. Így egy hidegstart után is esélyünk lehet befogni azokat, akik bár korábban pályára léptek, de nem fejlesztenek tudatosan.”

Amire ezen a téren szükségünk lesz a hatékonysághoz a LogiNet ügyvezetője szerint:

  • Előzetesen vegyünk igénybe ecommerce tanácsadást, készítsünk koncepciótervet!
  • Mérjük fel a költségeket, határozzuk meg a célcsoportunkat, igazoljuk üzleti modellünket, mielőtt belevágunk!
  • Standardizáljuk, automatizáljuk a vállalati folyamatainkat (vállalatirányítás, logisztika, készletkezelés, stb.)
  • Tervezzük meg, miként fogjuk összehangolni üzleteink és webáruházunk működését. Így elkerülhetjük, hogy vállalaton belül ugyanazokért az ügyfelekért versenyezzünk. 
  • Készítsünk e-kereskedelmi fejlesztési tervet, igényfelmérést. A LogiNetnél ezeket teszik elérhetővé tanácsadói és előspecifikációs szolgáltatásaink. Így már a startvonalnál kiderül, milyen célokhoz milyen szoftveres megoldásokra, funkciókra lesz szükségünk, azoknak mik a költségvonzatai. 
  • Ne feledjük: a webáruház magában nem termel bevételt! Lényeges, hogy a megfelelő eszközökkel forgalmat is tereljünk az oldalra. Ugyanis, ha nincsenek érdeklődők, nincs kiket vásárlóvá formálni!

Merülj el mélyebben a témában, nézd meg a videónkat!

Bérelhető / dobozos webshop - egyedi webshop - applikáció? Mi az ideális megoldás? Miért versenyelőny egy integrált e-kereskedelmi rendszer? Webshop indításkor miért érdemes szigetek helyett ökoszisztémában, integrált rendszerekben gondolkozni? Megtudhatod 20 perces videónkból!


Szeretné hatékonyabbá tenni webáruházi rendszerét, mobil applikációját profi IT tanácsadók segítségével? Vegye fel a kapcsolatot szakértőinkkel kapcsolati űrlapunkon keresztül!