Mobil appal jelent meg az albérletpiaci szereplő, a Rentingo

A bérlő és a kiadó között jóval gyorsabb kommunikáció valósulhat meg appal
A LogiNet az egyedi mobil applikáció elkészítése során volt a Rentingo fejlesztő partnere. A megoldás üzemeltetése jelenleg már más partnerrel zajlik.


Az albérletpiacon a bérlő és a kiadó egymásra találásánál a kulcsszó a gyorsaságon, a kényelmen és nem utolsósorban az átláthatóságon van. Miután a felhasználók közel 80 százaléka mobilról éri el a Rentingo honlapját és a chat a mindennapi kommunikációs eszközük, az albérlet-, bérlő- és lakótárskereső oldal úgy döntött: mobil alkalmazással kívánja növelni a felhasználók interaktivitását.


Applikáció a változó ügyféligények hatékonyabb kiszolgálására

Mi a teendő, ha a felhasználók döntő hányada mobilról érkezik a honlapra, az e-mailt szinte már csak hírből ismeri, az SMS-re sem reagál, és egyedül a chat jelenti számára a hívószót? A 2017-ben piacra lépett Rentingo albérlet-, bérlő- és lakótárskereső oldal ezzel szembesült, és úgy döntött, lép: 2020 szeptemberében elindította mobil applikációját, amelyet - hasonlóan a weboldalhoz - a LogiNet szakembereinek segítségével alkotott meg.

A Rentingo weboldala ugyan a kezdetektől reszponzív, ám a vállalkozás úgy határozott, a felhasználókat nem csupán egy mobilbarát weboldallal kívánja elérni, hanem belevág egy applikáció fejlesztésbe. Ez a távlati elképzelésüket is előrevetíti: idővel teljes mértékben a mobil alkalmazásra kívánják "átköltöztetni" a Rentingot. 

A felhasználók többségét a bérlők adják, akik közel fele a 18-25 év közötti korosztályból kerül ki, s szinte kizárólag a chaten társalog. A bérbeadók több mint 60 százaléka a 30-50 év közötti korcsoport, ám a tapasztalatok szerint ők is egyszerűbben kommunikálnak üzenetekkel, még ha éppen a számítógép előtt ülnek is. Így ahhoz, hogy a két fél között gyorsabb, hatékonyabb interakció alakuljon ki, szükségszerű volt a mobil applikáció létrehozása.

A fejlesztés ütemezése meglehetősen sűrű volt, hiszen a mobilalkalmazás elkészülését 2020 január-július közötti időszakra ütemezte be a LogiNet, és ezzel párhuzamosan a Rentingo weboldalán is bizonyos változtatásokat kellett végrehajtani. A projekt lebonyolítása hasonlóan zajlott a korábbiakhoz: a munkát különböző fázisokra bontották le, minden esetben rögzítették, hogy a megbízónak, a UX csapatnak, a fejlesztőknek mennyi idő áll rendelkezésre a tervezésre, véleményezésre, majd a kódolást követően a designerek részéről lefolytatott használhatósági tesztek eredményeit felhasználták az új verziók megalkotásához.


Mobil alkalmazás: középpontban az üzenetküldés

Az applikáció esetében az egyik cél az volt, hogy gyors és hatékony kommunikációt biztosítson a bérlők és a kiadók között, a felhasználók jelentős része (bérlők) ugyanis nem az e-mailes generációból kerül ki, számukra már a chat az elsődleges kommunikációs csatorna. Emellett fontos volt a kereső funkció pontosítása, illetve a profilok és az ingatlan hirdetések jobb átláthatósága is.

A regisztráció átmenetileg még a weboldal "privilégiuma": az alkalmazásba újonnan belépő magánszemélyt az appon megjelenő "Regisztrálok" gomb a weboldalra irányítja. A Rentingo mobil applikációval a kezdeti időszakban a már meglévő felhasználókra kívánnak fókuszálni, ennek megfelelően a 2020. szeptemberében elindult promóciónak is elsősorban az "átszoktatás" a célja. Erre ösztönöz a mobilweben, illetve a levelezésben érkező üzenet, illetve a regisztráció befejezését követően felbukkanó popup. Az első adatok szerint a bérlők mintegy 20, a bérbeadók közel 10 százaléka töltötte már le az applikációt.


Hogyan építsek sikeres webshopot? Hogyan hozzak ki még többet a webáruházból a UX és Service Design segítségével? Hogyan indítsak mobilshop applikációt?
Tippek, tanácsok, esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető, 80 oldalas e-book-jában. Töltsd le az "ECOMMERCE NÖVEKEDÉS SIKERKÖNYV"-et a LogiNet honlapjáról ITT.

Applikáció, emberi kapcsolatokra szabva

1. Chat

A Rentingo mobilapp legfontosabb szolgáltatása a chat, melynek használata az applikációban jóval egyszerűbbé vált. A weboldalhoz hasonlóan a kommunikáció kétirányú, azaz nemcsak a bérlő kereshet lakásra, hanem a lakások bérbeadói is rákereshetnek a potenciális albérlőkre. Amennyiben úgy látják, megtalálták az ideális partnert, akkor megkeresést küldhetnek számára a felületen, figyelmükbe ajánlhatják az ingatlant.

Rentingo mobilapp - Chat


2. Push üzenet

A felhasználó engedélyezheti a telefonján az értesítések megjelenítését (push üzenet), ezáltal nem marad le egyetlen bérlői vagy bérbeadói üzenetről sem. A push értesítéseket a Rentingo használhatja promóciós célra is, vagy küldhet magyarázó jellegű üzeneteket is, az adminisztrációs felületen megadott paramétereknek megfelelően.

A Rentingo alkalmazásban nem csak az éppen most költözhető lakásokat találhatja meg az érdeklődő, hanem a kiadott státusszal rendelkezőket is. Ezekre egy gombnyomással fel tud iratkozni, és automatikusan értesítést kap, ha a megjelölt lakás újra költözhetővé válik.


3. Lokalizáció

Az alkalmazásban nem változott a keresés folyamata, de kibővült azzal, hogy lokáció segítségével az adott környéken, azaz a "közelben" is rá lehet keresni az ingatlanokra.

Rentingo mobilapp - Lokalizáció


4. Átláthatóság

A profilok és az ingatlan hirdetések a mobil képernyőhöz igazodva rendezettebbé és átláthatóbbá váltak. Az applikáció esetében annyi különbséget lát csupán a felhasználó, hogy az adott ingatlan esetében a felbukkanó információk köre a legfontosabb adatokra szorítkozik (fotó, cím, bérleti díj), a részletek csupán az ingatlanra klikkelve érhetőek el.

Rentingo mobilapp - Egyszerű navigáció


A fejlesztés nem ér véget, hamarosan jön a 2.0 verzió

A Rentingo azzal a céllal jött létre, hogy a bérlőkből és bérbeadókból egy közösséget formáljon, ez adja a vállalkozás egyedi voltát. Az adatok pedig azt jelzik, ez sikerült is: nagy a visszatérők aránya a bérlőknél, hasonlóan a bérbeadókhoz, akik számára az jelent előnyt, hogy ha egyszer feltöltötte az ingatlant a rendszerbe, akkor azzal nem kell többet bajlódnia.

Lényeges, hogy a Rentingo felhasználói valódi bérlők és bérbeadók, akik részletes profillal rendelkeznek, közvetlenül fel tudják venni egymással a kapcsolatot és ha bármi kérdésük lenne, azt meg tudják beszélni. A felhasználók nyomon követhetőek, lehetőség van egymás értékelésére is, ami megnehezíti, hogy a piacon nagy számban jelen lévő albérlet-csalók labdába rúgjanak.

A Rentingo mobilapp további fejlesztése folyamatban van, 2021 elején jelenne meg a 2.0-as verzió, amely funkcionális egyszerűsítéseket hozna magával. A tervek szerint ekkor módosulnának a regisztrációs szabályok: a bérlők csak appon keresztül tudnának regisztrálni, míg a bérbeadók esetében az alkalmazás mellett megmaradna a webes lehetőség is.

Emellett egyszerüsödnének a felhasználói szerepkörök: a mostani bérlő-bérbeadó-lakótárs kategória bérlőre és bérbeadóra módosulna, a lakótárs beleolvadna a bérlő kategóriába, hiszen ha valaki szobát keres, abból világosan látszik, hogy lakótársat is keres.


Hol érhető el a Rentingo applikációja?

A Rentingo app jelenleg magyar nyelven érhető el Android és iOS platformokon egyaránt:

Rentingo mobilapp a bérlő és a kiadó közötti hatékonyabb kommunikációért


Szeretné maximalizálni mobil értékesítését? Saját mobil applikáció fejlesztésében gondolkozik? Bízza az e-kereskedelmi megoldások magyar szakértőjére, a LogiNetre a feladatot! Vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot vállalkozása igényeire szabott egyedi ajánlatunkért ide kattintva!