Korszerű weboldal az agrárpiaci cég igényeire szabva

Az IKR Agrár Kft. példája is azt mutatja, a mezőgazdaság digitalizációja tartogat lehetőségeket

A digitális szemlélet erősítése, a fiatalabb generáció igényeire való reagálás, a mobil reszponzív kialakítás szükségessége is arra ösztönözte a IKR Agrár Kft-t, hogy a vásárlói igényeknek megfelelően újratervezze és modernizálja weboldalát. A mezőgazdasági termelőket kiszolgáló kereskedelmi cég honlapja 2021 januárjában élesedett. Milyen elvek mentén újult meg a weboldal? Részletek a cikkben.


Előzmények

Az IKR Agrár Kft., az AGROFERT cégcsoport tagjaként, inputanyagok (növényvédő szerek, vetőmagok, műtrágyák) forgalmazásával, terménykereskedelemmel foglalkozik, és különböző szolgáltatásokkal látja el országos szinten a mezőgazdasági termelőket.

A mezőgazdasági kereskedelmi cég 2020 nyarán döntötte el, hogy előtérbe helyezi az online értékesítési csatornákat, amelynek keretében megújítja weboldalát.

Ebben közrejátszott a meglévő honlap elavultsága, a reszponzív kialakítás hiánya, illetve, hogy partnerei körében folyamatosan nőtt a fiatalabb korosztály aránya.


Célok

Az IKR Agrár a honlap felhasználói élmény és design tervezési feladataival a LogiNetet bízta meg. A weboldal élesítése, közel három hónapos munkát követően, 2021 januárjában történt meg.

Az IKR Agrár, hazánk meghatározó mezőgazdasági kereskedelmi cégeként modern, a cég piacon betöltött szerepét tükröző weboldal kialakítását tűzte ki célként. Elengedhetetlen követelmény volt a reszponzív kialakítás a könnyű navigáció és korszerű megoldások nyújtása a látogatóknak.

Az IKR Agrár arculata (a logó) nem változott, az anyavállalat arculatához igazodik.


Megoldás

UX tervezés: egyedi ügyfélélmény a modernizáció jegyében

A tervezési rész ügyfélinterjúkkal, az üzleti igények tisztázásával indult, majd felhasználói, úgynevezett user interjúkkal folytatódott, hogy kiderüljön, kik a látogatók, mit akarnak, mi a fontos számukra a webes felületen.

A LogiNet UX csapata, a 22.design a cég székhelyére, Bábolnára is ellátogatott, hogy minél jobban megismerjék a vállalatot, az értékesítési folyamatot. Az itt kinyert adatok, információk beépültek a design prototípusába, amelyen felhasználói teszteket végeztek. 

A honlapon korábban is nagy mennyiségű és gyakran frissülő szakmai anyagok, kísérletekről beszámoló írások jelentek meg, amelynek szükségességére, vásárlásösztönző mivoltára a user interjúk is rávilágítottak. Különösen a fiatalok igénylik ezeket a cikkeket, mely tartalmak (Blog formájában) az új honlapba is beépültek.

Az interjúkból az is kiderült, hogy a vásárlók hasznosnak találnák azt is, ha az egyes kísérletek eredményeit az adott termékek mellett érnék el.

A user tesztek olyan dolgokra is rávilágítottak, miszerint a vásárlóknak fontos a kiszerelés feltüntetése, illetve az összetevők táblázat fókuszba helyezése, amelyet módosítottak is a designban.

Egyszerű navigáció, modern weboldal a márka alapértékeihez igazítva

A projekt célkitűzése volt, hogy a korábbi, tartalmilag szerteágazó tagolást megszüntessék, a termékinformációkat praktikus és átlátszó módon elérhetővé tegyék. 

A főoldal ennek jegyében letisztulttá vált, ügyfélkérésre videós látványelemmel is bővült a design. A tartalmi rész tagolása (termékek, szolgáltatások) nem változott, viszont megjelenésében, tagolásában igyekszik tükrözni azt a színvonalat, amit a cég képvisel.

A főoldalon helyet kaptak a kiemelt termékek, az aktuális hírek, illetve a hírlevél feliratkozási blokk is. A "Termékeink" és "Szolgáltatásaink" esetében dropdown almenü segíti a további navigációt

Egyedi webfejlesztés: a LogiNet fejlesztette az IKR Agrár új weboldalát

Mivel az IKR Agrár értékesítésében központi helyen szerepelnek az értékesítők - a területi központjai, raktárai, terménytároló és szárítóüzemei az ország egész területét lefedik -, ezért fontos volt, hogy a honlapon hangsúlyos szerepet kapjon a "Kapcsolat blokk". Itt néhány kattintással meg lehet tudni a legközelebbi értékesítő-központ, illetve az ott dolgozó munkatársak, kapcsolattartók elérhetőségeit.

Egyedi webfejlesztés: a LogiNet fejlesztette az IKR Agrár új weboldalát

A “Kapcsolatfelvétel” oldalra háromféleképpen érkezhet a látogató: a főoldalon található Kapcsolat almenüjéből, a Szolgáltatás kategória oldalról, illetve az Ajánlatkérés gomb is ide navigálja az érdeklődőt.

Egyedi webfejlesztés: a LogiNet fejlesztette az IKR Agrár új weboldalát

A termékbemutató oldalon az egyes termékek tulajdonságainak feltüntetése között helyet kapott többek között az összetevők, a kiszerelés, a felhasználási javaslat, gazdavélemény szekciók, illetve az ajánlatkérő rész.

Egyedi webfejlesztés: a LogiNet fejlesztette az IKR Agrár új weboldalát

Az IKR Agrár új weboldala is azt mutatja, hogy a "konzervatívnak tekintett" iparágakban (mint például a mezőgazdaság) is sikerrel valósulhat meg a digitális fejlődés. Ez új lehetőségeket tartogat a piaci szereplőknek, egy új webes felület pedig komoly versenyelőnyt jelenthet az adott vállalatnak.


Új digitális megoldásban gondolkodik? Megújítaná régi rendszerét? Segítünk a cége igényeire szabott, egyedi megoldások fejlesztésében. Keresse munkatársunkat ingyenes konzultációért!