Mobil app + ügyfélélmény B2B-ben? Applikációval erősít a HiKOKI
Pontosan miből áll az ügyfélélmény egy gyártó cég applikációjánál? Miként használható forgalomnöveléshez egy mobil app, ha az értékesítés csak a viszonteladói partnereken keresztül bonyolódik? Büszkén jelentjük, a LogiNet csapata ezekre a kérdésekre a japán szerszámgépgyártó óriás, a HiKOKI fejlesztőpartnereként adhatott választ 2019 őszén, egy az Mcomapp appshop termékünk tudására épített, de egyedi megoldásokat kínáló katalógus applikáció kivitelezése során.
Új tulajdonosi háttérrel, megújult márkanév alatt, de a kiváló minőségű szerszámgépek előállításához nélkülözhetetlen több generációs tudás és gyártási technológia megőrzése mellett dolgozik tovább HiKOKI-ként a japán Hitachi 2018 ősze óta. Az új pénzügyi befektető jelentette mozgásteret a világ harmadik legnagyobb technológiai vállalata a növekedés fenntartásához kívánja felhasználni az európai piacon is. Ehhez szakterületének megfelelően a vállalat nemcsak az egyedi munkaeszközök tervezésekor tekinti kulcskérdésnek az innovációt potenciális vásárlói eléréséhez, de ugyanilyen lendülettel fejleszti online kommunikációs / értékesítési csatornáit is. Különös tekintettel a mobilos célcsoportra, amelyet egy új katalógus applikációval kíván megszólítani a kelet-közép-európai régióban.
A mobilefirst trend térnyerésének ütemét tekintve azonnal egyértelművé válik ennek oka is: az alkalmazásfejlesztés ma ideális eszközt kínál ahhoz, hogy valaki szinte iparág-függetlenül növelje egyidejűleg egy márka elérését-, ismertségét- és bevételét a számára lényeges célcsoportok irányában. A világ teljes internetes forgalmának ugyanis már 2018-ban is több mint 52%-a bonyolódott mobileszközről, és a mobilhasználók az emarketer 2019-es adatai szerint a mobilon töltöt idejük 90%-át appok használatával töltik. Ráadásul az applikációk a konkrét értékesítés terén is jeleskednek: az Egyesült Államokból származó legutóbbi közlések szerint majd 90%-kal több vásárlás bonyolódott le applikációkon keresztül a 2019 év végi kiemelt ünnepi időszakban, mint a mobilweben.
A mobilvásárlások egyre növekvő tendenciáját érdemes saját mobilshop applikációval kiszolgálni vállalkozásunk bővüléséhez. Kiemelkedően jó csatornát jelent ugyanis a már megszerzett vásárlóink megtartásához, újbóli vásárlásra ösztönzéséhez. Azonban, míg a B2C kereskedelem világában már járt utakat követhetünk, a B2B szektorban csak most válik elvárássá a lakossági szinten már megszokott e-kereskedelmi rendszerek megléte.
Miben nyújt mást egy gyártó cég mobilapplikációja, mint egy megszokott appshop?
Ahhoz, hogy a mobilalkalmazás alkalmazkodjon a HiKOKI elvárásaihoz, a LogiNet fejlesztői csapatának a lakossági ügyfelek kiszolgálására optimalizált e-kereskedelmi rendszerek logikájától eltérő megközelítést kellett alkalmazni a kialakítása során.
Hiszen a HiKOKI gyártó cégként:
A) direktértékesítést nem végez, bevételét viszonteladó partnereinek forgalma határozza meg, így az applikációjuk sem épülhetett fel, működhetett klasszikus webshopként. Annál inkább számítottak a képességeire a partnerek értékesítésének támogatásában, a termékkínálatukat részletgazdag leírások társaságában bemutató ismertetőfelületként.
B) mivel a márka lakossági ügyfelekkel leginkább garanciális ügyintézés papírmunkái, valamint ahhoz kapcsolódó javítási feladatok esetén találkozik szemtől-szemben, így olyan megoldásokra, funkciókra volt igény az alkalmazáson belül, amelyek segítségével ez a találkozás ügyfélélménnyé formálható.
A kihívást tetézte, hogy a japán gyártó óriás olyan applikáció lefejlesztésével bízta meg a LogiNet szakembergárdáját, amely nemcsak kiemelkedő stabilitással, átlátható kezelőfelülettel, a jövőbeni bővítésekre nyitottan, gyorsan képes ellátni a feladatát, de több ország terméklistáinak kezelésére, angol és magyar tartalmak megjelenítésére egyaránt alkalmas. Az alkalmazással a HiKOKI ugyanis Albánia, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Magyarország, Koszovó, Észak-Macedónia, Montenegró, Szerbia valamint Szlovénia esetében egyaránt szerette volna megvalósítani a fentieket.
HiKOKI applikáció: céges árukereső + online bemutatóterem + ügyfélszolgálat a növekedés szolgálatában
Ezekre válaszolva született meg egyedi fejlesztésű HiKOKI katalógus alkalmazásunk, amely ötvözi egy gyártócentrikus árukereső oldal áttekintő funkcióit egy digitális bemutatóterem információgazdagságával termékismertető oldalainál. Ráadásul a garanciális ügyintézést is olyan pár kattintással igénybe vehető kényelmi szolgáltatás részeként teszi elérhetővé, amelynek használatával annak extra kiterjesztése is együtt jár, megteremtve ezzel a márka és vásárló közötti pozitív kapcsolatfelvétel lehetőségét.
Az alkalmazáson belül termékvásárlásra a terveknek megfelelően nincs mód, azonban a katalógus kategóriáit böngészve az applikáció bármely keresett termék esetében összegyűjti számunkra azokat a partnereket, akiknél megvásárolható a kiválasztott árucikk. Online vásárlásnál ezt követően az alkalmazás átnavigál minket a viszonteladó partner saját webshopjába, ahol befejezhetjük a rendelést, míg az applikáció térképnézete segítségével mobilunk GPS adataira építve beazonosíthatjuk a hozzánk legközelebb eső fizikai üzletet is a gyors személyes beszerzéshez.
A viszonteladói webshopokba, üzletekbe terelt forgalommal a vállalat segíteni tudja partnerei értékesítését, ezzel tovább erősítve piaci pozícióját, növekedési kilátásait.
LogiNet mobilapplikációs megoldások: innováció stabil alapokon a B2C és B2B szektorban egyaránt
A HiKOKI részére készített egyedi, natív mobilapplikációnk megalkotása során nagyban építettünk arra a tudásra, amit a LogiNet saját mobilapplikáció és appshop terméke fejlesztése részeként megszereztünk. A B2B és B2C szektorban egyaránt alkalmazható e-kereskedelmi eszközünk, az Mcomapp itthon olyan partnerek értékesítését segíti, mint a legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc, az Auchan, így stabilitás, sebesség, biztonsági-, GDPR megfelelőségi kérdésekben egyaránt stabil alapot jelent bármilyen fejlesztési munkához. A HiKOKI esetében mindezt egyedileg módosított, bővített funkcionalitással láttuk el, az iparági elvárások mentén teljesen újratervezett backend és design megoldásokkal adtuk át.
A négy hónapos munkán mobil és backend fejlesztőkből, tesztelőkből, valamint a munkát összefogó projektmanagerből álló csapatunk a tervezett ügyfélélmény érdekében a LogiNet Group UX divíziójának, a 22.design-nak szakembereivel dolgozott együtt.
Az applikáció elérhetőségei