IT tervezés, tanácsadás
Mi pontosan az IT tanácsadó feladata?
A fejlesztési projekt során végig jelen van az IT tanácsadó (business analyst, üzleti elemző), aki egyfajta „hidat” képez a fejlesztők és az ügyfél között.
A feladata, hogy megértse és elemezze az ügyfél üzleti igényét, segítsen a legoptimálisabb, leghatékonyabb informatikai megoldást megtalálni a problémáira, és egyúttal a fejlesztői csapat felé lefordítsa az üzleti igényeket.
Az IT tanácsadóknál olyan iparági szakértelem, know-how, „best-practice” tapasztalat összpontosul, amelynek köszönhetően úgy konszolidálják az üzleti igényeket, követelményeket, tervezik meg a szükséges funkciókat, hogy az a legtöbb értéket teremtse az ügyfél számára. Figyelembe veszik ugyanakkor a megvalósításához szükséges feltételeket is, illetve meghozzák a priorizálási döntéseket is.
A tanácsadók részvétele a projektben hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfél és a fejlesztő „azonos nyelvet” beszéljen. Olyan követelményeket fogalmaznak meg, amelyeket nem lehet félreérteni, ugyanazt jelenti mindkét fél számára.
Milyen esetekben hasznos IT tanácsadást igénybe venned?
- Már van arról elképzelésed, hogy milyen digitális termékre, alkalmazásra lenne szükséged, de nem tudod pontosan milyen megoldással tudod azt megvalósítani.
- Úgy érzed, szükséged van olyan, szoftverfejlesztésben gyakorlott személyre, aki segít az ötletedet, elképzelésedet igényekre, funkciókra lebontani.
- Üzleti igényeid pontosításra, finomhangolásra szorulnak.
- Webshop indítását, mobil app fejlesztését, weboldal készítését tervezed, és szükséged van az igények üzleti, illetve IT specifikálására.
- Kíváncsi vagy arra, hogy a leendő projekthez milyen technológiai tudásra, szakértelemre van szükség.
- Érdekel, milyen büdzsével tudnád megvalósítani a leendő digitális szolgáltatást.
- A rendszer architekturális megtervezésére van szükséged.
Miért érdemes a LogiNet IT tanácsadóit választanod?
- A tanácsadás nem csak konzultációról, igényfelmérésről szól, hanem a szakértelem megosztásáról, hogy az ügyfél képes legyen a számára legjobb döntéseket meghozni.
- Elegendő időt szánunk arra, hogy megértsük az ügyfél üzleti tevékenységét, célkitűzéseit, részletesen kidolgozzuk a tervet, amely maximálisan támogatja ezeket.
- Olyan üzleti nyelvezetet használunk, amelyet megért az ügyfél, és nem fordulhat elő, hogy az IT fejlesztő félreért.
- Komoly iparági tapasztalattal rendelkezünk e-kereskedelemben, digitális termékfejlesztésben, szoftverfejlesztésben, weboldal készítésben, szinte minden iparágban van projektünk, tapasztalatunk.
- A UX- UI tervező csapattal szorosan együttműködünk a Service Design folyamatok során.
Ágazati szakértelem
- E-commerce: e-commerce rendszerek működése, SEO best practice-ek, egyedi igényekre szabott funkciók (pl. időablak)
- Fintech: PSD2, KYC (Know Your Customer, azonosítás), Scoring Engine Management, információbiztonság, Recurring Payment
- Healthtech: információbiztonság, adatvizualizáció
- Agrártech: IoT integrációk, teljesítmény előrejelzés, erőforrás gazdálkodás
Milyen jellegű tanácsadást nyújtunk?
- Integrációs tanácsadás: IT rendszerek felmérése, adatok gördülékeny áramlási útjának biztosítása
- E-commerce tanácsadás: e-commerce szoftver, e-commerce weboldal készítéssel, webáruház indítással kapcsolatos tanácsadás
- Rendszertervezés: informatikai rendszer kiépítésére és működtetésére vonatkozó tanácsadói feladatok elkészítése
- Üzleti igényfelméréssel kapcsolatos tanácsadás: scope kialakítása, fejlesztési scope leírása, előspecifikáció készítése tendereztetés céljából, részletes specifikáció készítése
- Digitális terméktervezés: Service Design és funkcionális tervezés
Milyen lépésekből áll a tanácsadás?
Cél: a termékfunkciók és a scope tisztázása IT tanácsadó segítségével 4-7 meeting során. A konzultációk során felmérjük az ügyféloldali igényeket, kidolgozzuk a koncepciókat és olyan becslést készítünk, ami meghatározza a fejlesztés költségét. MVP szemléletben gondolkodunk, ami azt jelenti, hogy meghatározzuk az „in scope” és „out of scope” funkciókat, azaz melyek számítanak „core” funkcióknak, amelyeket a fejlesztésnek mindenképpen tartalmaznia kell („in scope), és melyek azok, amelyek nem tartoznak bele ebbe a körbe („out of scope”). Ez azért fontos, mert az utóbbiak szoftverfejlesztésére nincs becslés ebben a fázisban.
Az előspecifikációt fel tudja használni tendereztetéshez is az ügyfél.
Időtartam: 4-6 hét
Menete:
- Előre elkészített ütemterv: pontosan meghatározzuk, milyen lépéseken kell végigmennünk, amely az ügyfél számára is áttekinthetővé teszi, mikor mi következik.
- Igényfelmérés: a meetingek során összegyűjtjük az ügyfél részéről érkező igényeket. Ennek megvan a pontos szerkezete: egy meghatározott kérdés témavonalat követve gyűjtjük össze az igényeket, ezek mentén körvonalazódik az ügyfél elvárása..
- “Meeting minutes” megbeszélés jegyzőkönyv: témakörönként haladunk, minden egyes ügyféltalálkozóról készül feljegyzés, amelyben leírjuk a feladatokat, döntéseket az ügyfél számára.
- Előspecifikáció készítés: amikor az ütemterven végighaladtunk, az előre meghatározott témaköröket végigbeszéltük, készítünk egy 25-30 oldalas előspecifikációt, ami összefoglalja az egyes ügyféltalálkozókon elhangzottakat. Ebben meghatározzuk a fejlesztés főbb kereteit, illetve adott esetben a funkciókat is.
- E-commerce felmérés esetén egy úgynevezett GAP-dokumentumot nyújtunk át, amely arra fókuszál, hogy az ügyfél igényei mennyiben térnek el a Logishop webshop termékünktől.
- Egyedi fejlesztés esetén az előspecifikáció bővebben leírja a szoftverfejlesztés kereteit.
- Előspecifikáció elfogadása: Akár több iteráción keresztül történik meg az ügyfél - tanácsadó között az előspecifikáció véglegesítése. A véglegesítés azért fontos, mert ez képezi az ajánlat scope-ját, erre a meghatározott feladatkörre, azaz a megvalósításra szól majd az ajánlat.
Cél: Az előspecifikációban felmerült funkciók részletes lebontásra kerülnek ebben a szakaszban. Meghatározzuk a funkciók közötti szinergiákat, eltéréseket, megtörténik a funkciók technikai tervezése (entitások, API kapcsolatok), a funkcionális igényekből szoftverfejlesztésre alkalmas funkció leírások jönnek létre.
Időtartam: 6-8 hét
Menete:
- Előre elkészített ütemterv: amint az ügyfél elfogadta az ajánlatot, újabb ütemtervet készítünk.
- Fókusz az „in scope” funkciókon: Megnézzük, hogy az igények milyen funkcionalitásokkal járnak, meghatározzuk a feladatokat (ez egyedi fejlesztés és e-commerce termék bevezetése esetén is egyforma). Ennek keretében ezeket határozzuk meg:
- Szerepkörök: ki használja az alkalmazást
- Üzleti folyamatok: milyen folyamatokat fed le
- „Non functional requirement”: melyek azok a kritériumok, amit tudnia kell a szoftvernek, de nem feltétlenül fedi le funkció
- „Functional requirement”: milyen funkciók szolgálják ki például az egyes üzleti részfolyamatokat (pl. kétfaktoros hitelesítés)
- Szükséges eszközök: use case diagrammok (user megértésének céljából), folyamatábrák megírása, Business Process Model Notation (BPMN), Entity Relation diagramm (vevőkhöz, termékekhez milyen adatokat gyűjtünk), architektúra ábra készítése
- Beépülő modulok használata: külső szoftverek integrációja (pl. hírlevélküldés, fizetőeszközök)
- Specifikáció készítése: A teljes rendszer összes feladatát definiáljuk a részletes specifikációban, amely meghatározza a fejlesztési időszak scope-ját. A folyamat során szorosan együttműködünk a UX designerekkel.
- Amennyiben a szoftverfejlesztés során változás történik például a scopeban (CR), a tanácsadói csapatot ismételten bevonják a változás, a scope leírásába.
Tudj meg többet rólunk, hogyan dolgozunk, hogyan segítjük ügyfeleink digitális növekedését!
AJÁNLATKÉRÉS
Fokozza vállalkozása hatékonyságát, növelje bevételét cége igényeire szabott, egyedi szoftveres megoldásokkal! A LogiNet szakértelmével hosszú távra tervezhet: írja le elképzeléseit, céljait, és kollégánk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot!
AJÁNLATKÉRÉSLoginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-
Szolgáltatások
- Szoftverfejlesztés
- Egyedi webfejlesztés
- Mobil alkalmazás fejlesztés, applikáció készítés
- Digitális termékfejlesztés, MVP fejlesztés
- Webshop készítés
- Webshop karbantartás, üzemeltetés
- Erőforrás kiszervezés
- IT tervezés, tanácsadás
- Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
- UX design
- UX tracking
- Nemzetközi e-commerce rendszer fejlesztés