Marseus Computer B2B webshop
2021 októberében indult el a Marseus Computer új, B2C és a B2B felhasználókat is kiszolgáló webáruháza, amely a Logishop standard megoldására építkezett. A Logishop webshop és a Cégmenedzser ERP előzetes teljes kétirányú integrációjának köszönhetően webshop rendszer bevezetése gördülékenyen zajlott. A Logishop egyúttal biztosítja a Marseus Computer webáruház jövőbeni növekedését, amire a korábbi platformok keretein belül a cégnek nem volt lehetősége.
Előzmények
A Marseus Computer Kft. 2001 óta fontos szereplője a hazai számítástechnikai kereskedelemnek: használt számítógépeket, notebookokat, monitorokat, okoseszközöket és kiegészítőket értékesít, amelyeket tesztelt, bevizsgált, felújított állapotban, professzionális szervizháttérrel forgalmaz.
A vállalat 2008-ban jelent meg az online térben: B2B webshopot indított, amelyet egyedi fejlesztésben valósított meg. B2C webáruházzal 2019-ben egészült ki a Marseus Computer értékesítési csatornája, amelyet viszont - a gyorsaság és az egyszerűség miatt - bérelt platformon valósítottak meg. Ezzel párhuzamosan a vállalatirányítási rendszer (ERP) cseréjéről is döntött a cég, a választásuk a Cégmenedzserre esett.
Bár a két webshop platform között létrehoztak egy "hidat" - a B2B webáruházon megjelent a B2C regisztrációs felület -, a cég a két webáruház típust egy felületre kívánta hozni, illetve B2B vonalon számos korszerűsítést kívánt megvalósítani. Ez a törekvés, illetve az ERP integrációja azonban nem várt akadályokba ütközött. A bérelt webáruházzal ugyan elégedettek voltak, ám a B2B funkciókat nem tudták a bérelt platformon megvalósítani, egyedi fejlesztési igényekre nem volt lehetőség, és a Cégmenedzser ERP-vel sem tudták az integrációt megvalósítani. Ez utóbbi azért lett volna fontos, hogy a termék feedek automatikusan áramolhassanak a webshopba. Ennek hiányában a terméklistát továbbra is napi szinten, Excel-fájlban kellett volna töltögetni, ami egy személy munkaidejének egytizedét is elvitte.
A Marseus Computer úgy döntött, az új webshop kialakítását olyan fejlesztőcéggel kívánja meglépni, amelynek integrációs, B2C és B2B e-commerce tapasztalatai is vannak, és az egyedi fejlesztési igényeket is megvalósítja. A választásuk a LogiNet termékére, a Logishop webshopra esett több ok miatt is:
- a Cégmenedzser ERP és a Loginet webshop között meglévő teljes integráció,
- B2B modulok megléte,
- a Logishop standard megoldásban már alapból benne voltak olyan funkciók (például számlatörténet mutatás, lejárt számlák), amiket másutt csak egyedi fejlesztéssel tudott volna megvalósítani,
- lehetőséget nyújt a jövőbeni növekedésre.
Célok és kihívások
A korábbi webáruház korszerűsítése, mind funkciók, mind design szempontjából a mai felhasználói igényeknek megfelelő átalakítása volt a Marseus Computer célkitűzése.
A vállalatnak fontos volt, hogy a B2B ügyfelek számára a bejelentkezést követően elérhető legyen a lejárt számla kijelző, visszakereshető legyen a számlatörténetük, éves forgalmi adataik. Emellett az is, hogy a webshopban feltüntetett terméklistákat (például garázsvásár lista) könnyen össze lehessen állítani, a termék szűrhetőséget az igényekre lehessen szabni.
Milyen funkciók segítik a B2B webshopban a partnerek vásárlásait?
- Partnercsoportok eltérő árlista szintjének kezelése
- Felhasználói szerepkörök és jogosultságok kezelése
- Újrarendelést segítő funkcionális terméklista megjelenítés
- Új partnerek regisztrációja jóváhagyási folyamattal
- Kosár exportálása/importálása XLS formátumban
Megoldás
A Logishop webshop standard csomagjára épült fel a Marseus Computer B2B és B2C webáruháza. A fejlesztés 2021 tavaszán kezdődött és közel hat hónapig tartott.
A Logishop webshop standard csomagja kész modulokkal rendelkezik, ami lehetővé teszi a gyors bevezetést, könnyen testreszabható, beépített integrációval rendelkezik a Cégmenedzser vállalatirányítási rendszerrel, és B2C, B2B megoldást nyújt a különböző célcsoportok számára.
A Logishop webshop meglévő funkciói mellett a Marseus Computer pár egyedi fejlesztést kért:
- A szállítási és fizetési módok összekapcsolhatóságát és a hozzájuk tartozó költségek felvételét, amely termékszinten lett bevezetve.
- A Logishop webshop alapból megjeleníti a készleten nem lévő / előrendelhető vagy nem rendelhető termékeket. A Marseus Computer tevékenységének sajátosságából fakadóan (használt termékeket értékesít) azonban nem lehet előrendelhetőségről, készlet nélküli árukról beszélni, ezért ezt el kellett távolítani a webshopból.
- A termékekhez extra garanciális feltételek megjelenítése.
Bár még nem került sor a fizetési rendszer integrációjára a Marseus Computernél, a közeljövő fejlesztési céljai között ez is megtalálható. A fizetési módok között jelenleg helyszíni bankkártyás, illetve készpénzes, utánvétes (futárnál, átvételkor készpénzben fizetendő), illetve banki átutalás található.
A webshop bevezetés zavartalan menetét az is biztosította, hogy a két stratégiai partner, a Cégmenedzser és a LogiNet között kiváló az együttműködés, gördülékeny az információáramlás, ami a napi munkában is megmutatkozott (például közös egyeztetések, ütemterv nyomonkövetése). Ennek a pozitív hatását az ügyfél is tapasztalta: nem kellett közvetítenie a két beszállító közt, amivel időt spórolt, és nagyobb figyelmet tudott fordítani a tesztelésre.
Eredmények
A projekt különlegességét adta, hogy a webshop készítéssel párhuzamosan folyt az ERP lecserélése is, ami komoly dedikációt, munkát, tesztelési kapacitást kívánt meg a Marseus Computer részéről. A közel hat hónapos időszak során 2-3 alkalmazottjuk volt folyamatosan bevonva a fejlesztésbe, ami az eredményen is látszott: a két párhuzamosan folyó projekt élesítése sikeresen lezajlott.
Korszerű főoldal fogadja a webshopba látogatókat, részletes szűrési és rendezési lehetőséggel.
A terméklista oldalon elkülönített szűrőpanelben jelennek meg a termékszűrők, ahová bármennyi paraméter felrakható. A szűrők pedig a paraméter adattípusának megfelelően jeleníthetők meg (checkbox, radio button, érték választó).
A Logishop modulja révén dinamikus listázó oldalak hozhatók létre egyszerűen, mint például a Garázsvásár.
Az új webshop használatát a Marseus Computer útmutatásokkal igyekszik bemutatni a felhasználóinak. A főoldalról elérhető szöveges oldalak (Hírek) felületén külön írásban mutatja be a B2C ügyfeleknek a regisztrációhoz és a vásárlási folyamathoz szükséges tudnivalókat. A B2B partnereknek rövid oktató videókban magyarázza el a cég lépésről lépésre a regisztrációs folyamat menetét, illetve, hogy a viszonteladók hogyan tudnak felhasználókat hozzáadni, jogosultságokat beállítani a webáruházban.
Az élesítést követően eltelt időszakot követően a webshop látogatottsága a márciusi szintet érte el, ami pozitívumnak tekinthető, hiszen a Marseus Computer esetében az év első négy hónapja, illetve az év végi vásárlási időszak tekinthető a forgalmasabb periódusnak. Kedvező tendencia, hogy a forgalom a B2C vonalon emelkedett, a B2B-nél pedig nem esett vissza, amire egy webshop és ERP váltás esetén számítani lehetett volna.
Jövőbeni tervek
A Marseus Computer webshop fejlesztésének következő lépéseként 2022-ben megvalósul a szűrők finomhangolása, a szerviz modul létrehozása (láthatóvá válik, milyen státuszban van garanciális ügyintézés). Ügyféligényre bekerül a webshopba, hogy a regisztrációnál lehetőség lesz a szállítói cím megadására, illetve a B2B webshopban a nettó mellett a bruttó végfelhasználói árat is látni fogják a felhasználók. Emellett tervbe van véve az upsell lehetőségek beépítése a webáruházba.
Használt megoldások, technológiák
Ügyfeleink mondták
A fejlesztő partner kiválasztása előtt több zsákutcánk volt, ami anyagi értelemben is megterhelő volt számunkra. Jó lett volna hamarabb megtalálni egy ilyen szakmailag felkészült, profi csapatot. A LogiNet egyik legnagyobb erőssége a rugalmasság, az a pozitív hozzáállás, hogy minden kérésünkre igyekeztek megoldást találni. Az együttműködésünkkel kapcsolatban kiemelném a kapcsolattartás kiváló minőségét, ha szükség volt rá, hetente többször is meetinget tartottunk, ha bármilyen problémánk volt, mindjárt kaptunk visszajelzést. Ez olyan stabil hátteret biztosít számunkra, hogy nyugodtan gondolkodhatunk a jövőben is arról, mit szeretnénk javítani, fejleszteni a webshopunkon, biztos lehetünk abban, hogy megvalósul.
Varga Viktor, Marseus Computer Kft.
Loginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-
Szolgáltatások
- Szoftverfejlesztés
- Egyedi webfejlesztés
- Mobil alkalmazás fejlesztés, applikáció készítés
- Digitális termékfejlesztés, MVP fejlesztés
- Webshop készítés
- Webshop karbantartás, üzemeltetés
- Erőforrás kiszervezés
- IT tervezés, tanácsadás
- Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
- UX design
- UX tracking
- Nemzetközi e-commerce rendszer fejlesztés