Cerise mobil app

A nemzetközi kereskedelem dinamikusan fejlődő piacán az ECOM Agroindustrial Corp. Limited, a kávé-, kakaó- és gyapotipar egyik meghatározó szereplője az innováció útjára lépett. A műveletek optimalizálását, a digitális átalakulást szem előtt tartva mobil applikáció indítása mellett döntött. Partnerének a LogiNet Systemst választotta, amely a szakértelem és az innováció keverékét hozta magával
www.ecomtrading.com
Előzmények
Az 1849-ben alapított ECOM Agroindustrial Corp. meghatározó tényezőnek számít az árupiacon a “soft commodity” szektorban: több mint 40 országban tevékenykedik, és mintegy 4,4 milliárd dolláros éves bevétellel büszkélkedhet. A világszerte 10 000 alkalmazottat foglalkoztató ECOM növekedése szembetűnő: egy év alatt 6,9%-os, két év alatt pedig 11,8%-os növekedést ért el.
Célok
A LogiNetet, amely mindig élen jár a technológiai megoldások terén, az ECOM egy saját igényeire szabott mobil alkalmazás készítésével bízta meg, amely a “Cerise” nevet kapta. A digitális megoldás célja a kávébab beszerzésének és feldolgozásának digitalizálása a termelés helyszínén, illetve a folyamat távoli irányítása és nyomon követése. A projekt sikeréhez alapvető volt, hogy megértsük a speciális iparági követelményeket, alkalmazkodni tudjunk a különböző érdekelt felek elképzeléseihez, és megbírkózzunk a logisztikai kihívásokkal.
A digitális megoldás felépítése
Mobil alkalmazás a ruandai - a kávécseresznyét nedves feldolgozással végző - szervezet menedzserei számára (Android alkalmazás) + Adminisztrációs felület a svájci és londoni, kereskedelmi tevékenységet végző menedzserek számára (webes alkalmazás).
- A mobil alkalmazás:
A Kotlin nyelven, Androidra készült és Zebra táblagépeken működő alkalmazás gördülékenyen csatlakozik a hordozható Zebra Bluetooth nyomtatókhoz, amely zökkenőmentes működést biztosít az afrikai bázis kihívásokkal teli környezetében, például Ruandában.
- Az API és az adminisztrációs felület:
A Cerise képességei széleskörűek. Támogatja a távoli műveletekhez elengedhetetlen offline funkciókat, és egy központi API-val szinkronizál. A Vue.js-ben kialakított admin felület egy közös felületet biztosít a kereskedelmi vezetőknek és az irodai személyzetnek, akik Londonban, Svájcban, Vietnámban és az Egyesült Államokban tartózkodnak.
Az AccuWeather API-jának integrálásával kapcsolatos kihívások leküzdése is a mi feladatunk volt. Ez az integráció biztosítja, hogy az alkalmazás a kávéfeldolgozáshoz elengedhetetlenül fontos, helyspecifikus időjárási adatokat nyújtson.
A Cerise projekt a technológiák széles skáláját használta fel az ECOM egyedi igényeinek kielégítésére. A Kotlin a mobil alkalmazás fejlesztés nagysága miatt volt ideális, míg a Vue.js-t a felhasználóbarát admin felület létrehozását biztosította. Az Android Enterprise tanúsítvánnyal rendelkező Zebra táblagépek és Bluetooth nyomtatók kiválasztását a megbízhatóság és tartósság indokolta, amire egy ilyen környezetben különösen szükség volt. Az olyan felhő technológiák, mint a Docker, a Hetzner Cloud és az Azure pedig a megbízható és skálázható globális működés gerincét adták.
Kihívások
A Cerise projekt egyik legizgalmasabb része a kávéfeldolgozó ipar bonyolultságának megértése, és a különböző kulturális környezethez való alkalmazkodás volt. A fejlesztés magában foglalta az iparági sajátosságok mélyreható megismerését, a távoli helyszínek kihívásainak leküzdését, valamint a kulturális különbségek áthidalását - mindezt egy olyan digitális megoldás készítése érdekében, amely kontinenseken ível át.
A kihívások között szerepeltek a nyelvi, a logisztikai és egyéb akadályok. Nézzük meg közelebbről a kihívásokat!
Nyelvi akadályok
Első lépésként fontos volt, hogy megértsük a kávéfeldolgozás fogalmait és egyes fázisait. Angol nyelvű workshopokat kellett szerveznünk több fél részvételével, Londonban, Vietnámban és Ruandában.
Design
Az ECOM eredeti design elképzelései komoly módosításokat igényeltek, annak érdekében, hogy összhangba kerüljenek az Afrikában, elsősorban Ruandában zajló folyamatokhoz.
Mivel nem volt web UI design, ezért a meglévő mobil app dizájn alapján készítettünk egyet. Kiegészítettük a hiányoztak elemeket, funkciókat, módosítottuk a skálázhatósági problémákat.
3rd party alkalmazás
Szükség volt egy időjárási információs szolgáltatásra. Az AccuWeather API-t választottuk, amely kereskedelmi célokra is használható, és pontos információkat nyújt Ruanda időjárásáról.
A designt úgy kellett megvalósítani, hogy tekintetbe vegye az AccuWeather ingyenes csomagjának limitjeit és időjárási indikátorait, és ezt integráltuk a meglévő szoftver helyére, amely nem fedte le az összes államot.
Hardver
A cég számára fontos volt, hogy strapabíró tableteket, ipari felhasználásra alkalmas eszközöket használjanak. A Zebrára esett a választásuk. Pontosan meg kellett ismernünk, hogyan működik az SDK nyomtatás szoftver, mivel az applikációba Bluetooth kapcsolatot, illetve PDF print Preview-t kellett implementálnunk.
Tesztelés vs.élesítés
Az Azure műveletekhez igazodva a kép fájlok tárolását adatbázisokban javasoltuk. A tesztekhez pedig további hardverre van szükség.
Csomagok nemzetközi feladása
A teszteléshez szükség volt papírtekercsekre: mivel Magyarországon nem kapható a szükséges típus, ezért Romániából kellett beszereznünk.
Kisebb kihívások voltak, mint a tablet és nyomtató Angliából, illetve a nyomtatópapír Vietnámból történő behozatala és vámkezelése.
Fő kapcsolattartó változása
Az elsődleges kapcsolattartónk időközben elhagyta a céget. A személyi változás zökkenőmentesen zajlott, még ha az utódjának más elképzelései voltak. Emiatt szükség volt gy Change Request-re, amelyet az ügyfél elfogadott.
A projekt főbb mozzanatai
- Innováció a középpontban: Élvonalbeli technológia, mint a Kotlin, a Vue.js és az Android Enterprise alkalmazása.
- Globális együttműködés: Afrikai és európai csapatok összekapcsolása egy nemzetközi projekt megvalósítása érdekében.
- Ágazatspecifikus: A kávéfeldolgozás és -kereskedelem sajátosságainak mély megértése és integrálása.
- Várható eredmény: A globális nyersanyag-kereskedelem hatékonyságának és koordinációjának javítása.
Eredmények és jövőbeni tervek
A Cerise több mint egy alkalmazás: lehetővé teszi a kávécseresznyét nedves feldolgozással végző szervezet vezetői számára a folyamat egyes részeinek nyomon követését, a kávébabok beszerzésétől a termés nedvességtartalmának vizsgálatáig.
Élesítés
Az ügyfélnek a helyszínen, Ruandában kell tesztelnie az alkalmazást. Szükség van további CR-k elvégzésére is. További kihívást jelent, hogy a mobil app megfeleljen az amerikai és mexikói biztonsági követelményeknek is.
2. szakasz
Az élesítésre való felkészüléssel párhuzamosan folytatódik az ECOM-mal való együttműködésünk. Jelenleg a 2. fázison dolgozunk, amelynek keretében továbbfejlesztjük a helyszíni operációkat és a távfelügyeleti megoldásokat. Az együttműködés folytatása azt jelzi, hogy a LogiNet olyan egyedi, személyre szabott megoldást fejlesztett, ami biztosítja a cég növekedését.
Nem csupán egy alkalmazás kifejlesztéséről van szó, hanem olyan megoldás létrehozásáról, amely átalakítja az ágazat működését, és egy komoly tradíciókkal rendelkező vállalat számára biztosítja a digitális átalakulást.
A projekt ütemezése: mérföldkövek és előrehaladás
- 2023. március: A Cerise projekt elindulása
- 2023. május: Az üzleti specifikáció elfogadása
- 2023. augusztus: A Cerise első verziójának elkészülése
- 2023 szeptembere - 2024 januárja: Tesztelés, a hibajavítások és az alkalmazás fejlesztését célzó finomítások
- 2024 februárja: A 2. fázis megkezdése, amelynek célja további funkciók bevezetése volt
Fejlesztési módszertan és technológia
A LogiNet a Cerise mobil app készítés sikeréhez számos technológiai támogatással járult hozzá.
- Mélyreható üzleti elemzés: Az ECOM bonyolult folyamatainak megértése az egyedi megoldás megvalósításához.
- Műszaki specifikáció és projektmenedzsment: A műszaki ütemterv felvázolása és a projekt sikerre vitele.
- Fejlett mobil app fejlesztés: Széleskörű, felhasználóbarát alkalmazás létrehozása Kotlin alkalmazásával.
- Globális szoftverüzemeltetés: Olyan szoftverek létrehozása, amelyek zökkenőmentesen működnek a világ különböző részein.
A technológiai stacket gondosan választottuk ki a szolgáltatások támogatására.
Loginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-
Szolgáltatások
- Szoftverfejlesztés
- Egyedi webfejlesztés
- Mobil alkalmazás fejlesztés, applikáció készítés
- Digitális termékfejlesztés, MVP fejlesztés
- Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
- IT tervezés, tanácsadás
- Webshop készítés
- Webshop karbantartás, üzemeltetés
- Erőforrás kiszervezés
- UX design
- UX tracking
- Nemzetközi e-commerce rendszer fejlesztés