Vodafone Ready Business Index
A Vodafone Magyarország, a hazai piac egyik legnagyobb mobil piaci szereplője számára készítettünk üzleti kalkulátort egy saját weboldallal kiegészítve
A Ready Business Index kalkulátor segítségével egy kisvállalati ügyfél választ kaphat arra, mennyire felkészült ügyfélélmény szempontjából, mennyire rugalmas az üzletmenete és milyen hatékonyak az alkalmazottai. Az összértékelés után a Vodafone kisvállalati értékesítési csapata segít a további fejlesztési lépések meghatározásában.
A kalkulátor első indulása után egy redesignon esett át, mely során UX kutatásokra alapozva, a felhasználói utat mélyebben kielemzve egy könnyebben áttekinthető, strukturáltabb, több ponton a lead begyűjtésére fókuszáló üzleti kalkulátor modul készült. Ezáltal minimalizálódott a lemorzsolódás, és növekedett a konverzió.
Hogyan tudott a Loginet Sytems Kft. egy értékesítési oldalról hatékonyabb üzleti kalkulátor felületet kialakítani?
A Vodafone az üzleti leadek, kontaktok bekérését, és a kisvállalati ügyfélkör támogatását határozta meg üzleti célként. A Ready Business Index kalkulátor azonban indulásakor nem érte el a várt eredményeket értékesítési lead és kontaktok mennyisége szempontjából. Ezért első körben egy hatékonysági vizsgálatot végeztünk, mind e-commerce, mind UX szempontból. A kutatásunk több megoldandó problémára is rávilágított.
A hosszadalmas adatbekérés és kitöltés során túl nagy volt a lemorzsolódás
A kérdőív kitöltése több mint tíz percet vett igénybe és a válaszadók közül menet közben nagyon sokan lemorzsolódtak. Konverzió szempontjából nagy kihívást jelent a marketingeseknek, hogy mi lesz azokkal az érdeklődőkkel, akik valami miatt abbahagyják, vagy nem viszik végig a kérdőívet, így adatokat és ügyfeleket veszítenek.
Megoldás: egyszerűbb, áttekinthetőbb felület kialakítása
A kérdőívben több ponton, részenként kerültek bekérésre a kontakt adatok a érdeklődőktől, ezáltal kevésbé érzik megterhelésnek, hosszadalmasnak az adatok megadását. A kérdőív a kitöltése során több ponton jelzi, hogy hol tart a felhasználó a folyamatban és mennyi időt vesz még igénybe a kérdőív kitöltése.
A legfontosabb elérési kontaktadatok (név, e-mail cím) a kérdőív legelejére kerültek. A részben kitöltött kérdőívek is bekerülnek a háttérrendszerekbe. Ha egy kontaktnál már minimális elérési adat rendelkezésre áll, azt a telesales értékesítés tudja leadként kezelni.
Nagyobb hangsúly került az egyszerűbb, áttekinthetőbb felület kialakítására.
A Vodafone kisvállalati ügyfélkörben marketing oldalról is támogatja a kérdőív kitöltést: mobil eszköz ajándékokat sorsol ki a kitöltők között. Továbbá intenzív marketingkommunikációval is segíti a kitöltést, valamint TV, rádió és online hirdetési kampány is folyamatban van.
A kalkulátor nem kezelte megfelelően a különböző ügyfél szegmenseket
Beérkezésekor a leadek nem voltak differenciálva a vállalat mérete szerint, így nem csak kisvállalati, hanem nagyvállalati ügyfelek is bekerülhettek. A nagyvállalati ügyfeleket értékesítési hatékonyság szempontjából érdemes már a kezdetektől kiemelten kezelni, és nagyvállalati értékesítési csatornákba terelni.
Megoldás: a főoldalon elhelyeztünk egy könnyen észrevehető menüpontot
A főoldalra felkerült egy "Ajánlat Nagyvállalatoknak” menüpont, ami már ott választópont a belépő látogatóknak.
UX kutatásra alapozva elindul a Ready Business Index kalkulátor fejlesztési redesignja
A UX kutatásra épülő javaslatokat beépítettük a kalkulátorba. A fejlesztés során több belső, pl. Salesforce és Servey Gizmo rendszerekkel is integráltuk a kalkulátorból kapott adatokat, biztosítottuk az együttműködést a Vodafone belső rendszereivel, ezáltal a leadek kezelése még gördülékenyebbé vált.
2018 októberére elkészül a megújult Vodafone Ready Business Index
Az eddigi eredmények alapján az újratervezett oldal – a kutatási eredményeket visszaigazolva – sokkal jobban teljesít. A Vodafone üzleti céljait támogatva több értékesítési leadet generál, és hatékonyabban támogatja a kisvállalati ügyfelek mobil irányú fejlesztését. A fejlesztés mindenképpen alátámasztja, hogy a UX- és ügyfél-fókuszú kutatásokra mindenképp szükség van, ha szeretnénk javítani értékesítésük hatékonyságát.
Loginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-
Szolgáltatások
- Szoftverfejlesztés
- Egyedi webfejlesztés
- Mobil alkalmazás fejlesztés, applikáció készítés
- Digitális termékfejlesztés, MVP fejlesztés
- Webshop készítés
- Webshop karbantartás, üzemeltetés
- Erőforrás kiszervezés
- IT tervezés, tanácsadás
- Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
- UX design
- UX tracking
- Nemzetközi e-commerce rendszer fejlesztés