IKR Agrár portál
A digitális szemlélet erősítése, a fiatalabb generáció igényeire való reagálás, a mobil reszponzív kialakítás szükségessége is arra ösztönözte a IKR Agrár Kft-t, hogy a vásárlói igényeknek megfelelően újratervezze és modernizálja weboldalát. A mezőgazdasági termelőket kiszolgáló kereskedelmi cég honlapja 2021 januárjában élesedett.
Előzmények
Az IKR Agrár Kft., az AGROFERT cégcsoport tagjaként, inputanyagok (növényvédő szerek, vetőmagok, műtrágyák) forgalmazásával, terménykereskedelemmel foglalkozik, és különböző szolgáltatásokkal látja el országos szinten a mezőgazdasági termelőket.
A mezőgazdasági kereskedelmi cég 2020 nyarán döntötte el, hogy előtérbe helyezi az online értékesítési csatornákat, amelynek keretében megújítja weboldalát.
Ebben közrejátszott a meglévő honlap elavultsága, a reszponzív kialakítás hiánya, illetve, hogy partnerei körében folyamatosan nőtt a fiatalabb korosztály aránya.
Célok
Az IKR Agrár a honlap felhasználói élmény és design tervezési feladataival a LogiNetet bízta meg. A weboldal élesítése, közel három hónapos munkát követően, 2021 januárjában történt meg.
Az IKR Agrár, hazánk meghatározó mezőgazdasági kereskedelmi cégeként modern, a cég piacon betöltött szerepét tükröző weboldal kialakítását tűzte ki célként. Elengedhetetlen követelmény volt a reszponzív kialakítás a könnyű navigáció és korszerű megoldások nyújtása a látogatóknak.
Az IKR Agrár arculata (a logó) nem változott, az anyavállalat arculatához igazodik.
Megoldás
UX tervezés: egyedi ügyfélélmény a modernizáció jegyében
A tervezési rész ügyfélinterjúkkal, az üzleti igények tisztázásával indult, majd felhasználói, úgynevezett user interjúkkal folytatódott, hogy kiderüljön, kik a látogatók, mit akarnak, mi a fontos számukra a webes felületen.
A LogiNet UX csapata, a 22.design a cég székhelyére, Bábolnára is ellátogatott, hogy minél jobban megismerjék a vállalatot, az értékesítési folyamatot. Az itt kinyert adatok, információk beépültek a design prototípusába, amelyen felhasználói teszteket végeztek.
A honlapon korábban is nagy mennyiségű és gyakran frissülő szakmai anyagok, kísérletekről beszámoló írások jelentek meg, amelynek szükségességére, vásárlásösztönző mivoltára a user interjúk is rávilágítottak. Különösen a fiatalok igénylik ezeket a cikkeket, mely tartalmak (Blog formájában) az új honlapba is beépültek.
Az interjúkból az is kiderült, hogy a vásárlók hasznosnak találnák azt is, ha az egyes kísérletek eredményeit az adott termékek mellett érnék el.
A user tesztek olyan dolgokra is rávilágítottak, miszerint a vásárlóknak fontos a kiszerelés feltüntetése, illetve az összetevők táblázat fókuszba helyezése, amelyet módosítottak is a designban.
Egyszerű navigáció, modern weboldal a márka alapértékeihez igazítva
A projekt célkitűzése volt, hogy a korábbi, tartalmilag szerteágazó tagolást megszüntessék, a termékinformációkat praktikus és átlátszó módon elérhetővé tegyék.
A főoldal ennek jegyében letisztulttá vált, ügyfélkérésre videós látványelemmel is bővült a design. A tartalmi rész tagolása (termékek, szolgáltatások) nem változott, viszont megjelenésében, tagolásában igyekszik tükrözni azt a színvonalat, amit a cég képvisel.
A főoldalon helyet kaptak a kiemelt termékek, az aktuális hírek, illetve a hírlevél feliratkozási blokk is. A "Termékeink" és "Szolgáltatásaink" esetében dropdown almenü segíti a további navigációt
Mivel az IKR Agrár értékesítésében központi helyen szerepelnek az értékesítők - a területi központjai, raktárai, terménytároló és szárítóüzemei az ország egész területét lefedik -, ezért fontos volt, hogy a honlapon hangsúlyos szerepet kapjon a "Kapcsolat blokk". Itt néhány kattintással meg lehet tudni a legközelebbi értékesítő-központ, illetve az ott dolgozó munkatársak, kapcsolattartók elérhetőségeit.
A “Kapcsolatfelvétel”oldalra háromféleképpen érkezhet a látogató: a főoldalon található Kapcsolat almenüjéből, a Szolgáltatás kategória oldalról, illetve az Ajánlatkérés gomb is ide navigálja az érdeklődőt.
A termékbemutató oldalon az egyes termékek tulajdonságainak feltüntetése között helyet kapott többek között az összetevők, a kiszerelés, a felhasználási javaslat, gazdavélemény szekciók, illetve az ajánlatkérő rész.
Az IKR Agrár új weboldala is azt mutatja, hogy a "konzervatívnak tekintett" iparágakban (mint például a mezőgazdaság) is sikerrel valósulhat meg a digitális fejlődés. Ez új lehetőségeket tartogat a piaci szereplőknek, egy új webes felület pedig komoly versenyelőnyt jelenthet az adott vállalatnak.
Használt megoldások, technológiák
UX field research, user tesztek
Loginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-
Szolgáltatások
- Szoftverfejlesztés
- Egyedi webfejlesztés
- Mobil alkalmazás fejlesztés, applikáció készítés
- Digitális termékfejlesztés, MVP fejlesztés
- Webshop készítés
- Webshop karbantartás, üzemeltetés
- Erőforrás kiszervezés
- IT tervezés, tanácsadás
- Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
- UX design
- UX tracking
- Nemzetközi e-commerce rendszer fejlesztés